Αναζήτηση

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

Έρχονται 12 μειώσεις σε φόρους — Ποιους αφορούν...

Έρχονται 12 μειώσεις σε φόρους — Ποιους αφορούν...

Έρχονται 12 μειώσεις σε φόρους — Ποιους αφορούν...



Σημαντικές φοροελαφρύνσεις έρχονται για τους φορολογούμενους, καθώς θα γίνουν 12 μειώσεις σε φόρους.

Συγκεκριμένα, φορολογικές απαλλαγές ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, περισσότερες δημόσιες επενδύσεις, διευκολύνσεις στα «κόκκινα» δάνεια, και μελλοντικά χαμηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα έχει στην πίσω σελίδα η υπογραφή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οικονομική πολιτική μέσω της έκθεσης για την τέταρτη αξιολόγηση που δημοσιοποιήθηκε την Τετάρτη.

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», με την παραδοχή της επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2019 και το 2020, η Κομισιόν επικυρώνει όλες τις φορολογικές ελαφρύνσεις που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός από τη Θεσσαλονίκη και όσες συμπληρώθηκαν από τον Σεπτέμβριο μέχρι τώρα.

Συγκεκριμένα, για το 2019 υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος:

– Να δοθεί το αυξημένο στα 68 εκατ. ευρώ επίδομα θέρμανσης σε δύο δόσεις πριν από το τέλος του 2019.

– Να δοθεί κοινωνικό μέρισμα έως και 500 εκατ. ευρώ, καθώς το πρωτογενές πλεόνασμα που προβλέπει η Ε.Ε. για την Ελλάδα το 2019 είναι 3,8% του ΑΕΠ έναντι 3,7% του ΑΕΠ που προέβλεπε το προσχέδιο του Προϋπολογισμού.

– Να μειώσει έστω και εκτάκτως την προκαταβολή φόρου για τις επιχειρήσεις από το 100% στο 95% με τη χρήση 138 εκατ. ευρώ και πάλι από το υπερπλεόνασμα του τρέχοντος έτους.
Για το 2020 ο κατάλογος των ελαφρύνσεων είναι σημαντικά μεγαλύτερος και περιλαμβάνει:

1. Τη μείωση του πρώτου συντελεστή για φυσικά πρόσωπα από το 22% στο 9% για εισοδήματα ως 10.000 ευρώ.

2. Τη διατήρηση του αφορολογήτου στα σημερινά επίπεδα με αύξηση κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί. Στην έκθεση υπάρχει μια δυσφορία για την κατάργηση της περικοπής του αφορολογήτου, αλλά πουθενά δεν ζητούν την επαναφορά του μέτρου.

3. Την καθιέρωση χαμηλού φορολογικού συντελεστή 10% για τα αγροτικά συνεταιριστικά σχήματα.

4. Την απαλλαγή από την εισφορά αλληλεγγύης όλων των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80%, ανεξαρτήτως της μορφής της αναπηρίας.

5. Τη μείωση του ΦΠΑ για τα βρεφικά είδη και τα κράνη μοτοσικλέτας από το 24% που είναι σήμερα στον μειωμένο συντελεστή 13%.

6. Τη μείωση του συντελεστή φορολογίας για τις επιχειρήσεις από το 28% στο 24%.

7. Τη μείωση της φορολογίας των μερισμάτων από το 10% στο 5%.

8. Την αυτοτελή φορολόγηση του δικαιώματος προαίρεσης έναντι μετοχών με 15% αντί της σημερινής φορολόγησης μέσω της κλίμακας.

9. Την κατάργηση της φορολογίας στα εταιρικά ομόλογα σε όλους τους ξένους επενδυτές με στόχο την εξεύρεση φθηνού χρήματος.

10. Το πακέτο για την ενίσχυση της οικοδομής που περιλαμβάνει την αναστολή για τρία χρόνια και του φόρου υπεραξίας αλλά και του ΦΠΑ για τα ακίνητα με οικοδομική άδεια από 1/1/2006. Στο τελευταίο εκφράζεται επίσης μια δυσφορία από την Επιτροπή, αλλά ούτε και εδώ ζητά την ακύρωση του μέτρου.

11. Την έκπτωση έως και 40% από το φόρο των δαπανών για εργασίες τεχνικής αισθητικής ή και ενεργειακής αποκατάστασης ακινήτων. Μάλιστα στο φορολογικό νομοσχέδιο θα διευκρινίζεται ότι με τις εργασίες σε ακίνητα, παράλληλα με την έκπτωση του 40%, θα ισχύει η έκπτωση του 5% στη φορολογία εισοδημάτων από ακίνητα.

12. Τη θέσπιση, σε συνέχεια της ρύθμισης των 120 δόσεων, νέας πάγιας ρύθμισης οφειλών προς την εφορία σε 24 έως 48 δόσεις έναντι 12 έως 24 της υφιστάμενης από 1ης/1/2020.

Τα μη φορολογικά οφέλη
Εκτός από τον μακροσκελή κατάλογο των φορολογικών μέτρων η έκθεση της Κομισιόν επικύρωσε και μια σειρά άλλων ελαφρύνσεων και διευκολύνσεων για τον επόμενο χρόνο.

Για παράδειγμα ελάφρυνση μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός ότι από το καλοκαίρι του 2020 θα αρχίσει να μειώνεται σταδιακά το μη μισθολογικό βάρος για τους μισθωτούς με τη μείωση των εισφορών για κύρια σύνταξη κατά 1%.

Ακόμα, θετική μπορεί να θεωρηθεί και η παράταση ως τον Απρίλιο του νέου καθεστώτος προστασίας πρώτης κατοικίας, που μέχρι τώρα ήταν παγωμένο με 10 μόνο ολοκληρωμένες ρυθμίσεις.

Η πλήρως αυτοματοποιημένη πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων και τα λιγότερα δικαιολογητικά εκτιμάται ότι θα κάνουν έστω και την τελευταία στιγμή το νόμο να λειτουργήσει.

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019

Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Το σχέδιο για την μείωσή τους, ποιοι θα είναι οι κερδισμένοι — Βαθιά «ανάσα» τους επόμενους μήνες

Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Το σχέδιο για την μείωσή τους, ποιοι θα είναι οι κερδισμένοι — Βαθιά «ανάσα» τους επόμενους μήνες

Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Το σχέδιο για την μείωσή τους, ποιοι θα είναι οι κερδισμένοι — Βαθιά «ανάσα» τους επόμενους μήνες




Ενέσεις ρευστότητας στην αγορά και ανάσα σε εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους οι οποίοι μάταια περιμένουν χρόνια την απόδοση της σύνταξης ή του εφάπαξ που δικαιούνται, προετοιμάζεται να δώσει η κυβέρνηση μέσα από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του δημοσίου.

Η έκθεση της Κομισιόν αποκαλύπτει κυβερνητικές δεσμεύσεις υπό μορφή αναλυτικού πλάνου εκκαθάρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Σύμφωνα με αυτό το πλάνο, στο τέλος του 2019, οι «καθαρές» ληξιπρόθεσμες οφειλές θα έχουν υποχωρήσει στο 1 δισ. ευρώ από 1,3 δισ. ευρώ τον περασμένο Αύγουστο και έξι μήνες αργότερα το κράτος θα έχει εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του με εξαίρεση 140 εκατ. ευρώ εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης οι οποίες θα απαιτήσουν έξτρα χρόνο έως τον Ιούνιο του 2021.

Τα τελευταία στοιχεία της Κομισιόν ( Αύγουστος 2019) αποκαλύπτουν συνολικές απαιτήσεις εκκρεμών συντάξεων ύψους 303 εκατ. ευρώ με μεγάλη αύξηση έναντι των 192 εκατ. ευρώ του Αυγούστου 2018.

Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δώσει αλλεπάλληλες διαβεβαιώσεις για τον μηδενισμό των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του δημοσίου, τις οποίες όμως ποτέ δεν τήρησε.

Η έκθεση της Κομισιόν αποκαλύπτει τώρα δέσμη συγκεκριμένων μέτρων και νομοθετικών παρεμβάσεων προκειμένου αφενός να εξαλειφθεί το σημερινό στοκ, αφετέρου να μην δημιουργηθεί νέα γενιά ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του δημοσίου.

Πρόσφατα, πέρασε από τη Βουλή τροπολογία με την οποία προβλέπεται πως ειδικά για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων σε ιδιώτες οι οποίοι στερούνται φορολογικής ή/ και ασφαλιστικής ενημερότητας, το δημόσιο θα προχωρά σε δημόσια κατάθεση υπό μορφή παρακαταθήκης (στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων) και ο πιστωτής θα έχει πέντε χρόνια στη διάθεσή του να αντλήσει τα χρήματα με την προσκόμιση της απαιτούμενης ενημερότητας. Από την ώρα που θα λάβει χώρια η δημόσια κατάθεση όμως, η οφειλή από τα τεφτέρια των ληξιπρόθεσμων του δημοσίου θα έχει σβήσει.

Η έκθεση της Κομισιόν έρχεται να προσθέσει κι άλλα μέτρα επί των οποίων έχει ενημερώσει η ελληνική κυβέρνηση.

Μεταξύ αυτών, προωθείται η συγκρότηση ειδικής Επιτροπής η οποία θα παρακολουθεί σε μηνιαία βάση την εξέλιξη του πρότζεκτ και θα ενημερώνει την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών με εξαμηνιαίες και ενδιάμεσες εκθέσεις έως τη λήξη της θητείας της το καλοκαίρι του 2021.

Εφόσον οι δεσμεύσεις τηρηθούν, η αγορά και οι συνταξιούχοι εν αναμονή μπορούν να προσδοκούν βαθιά «ανάσα» τους επόμενους μήνες.

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2019

Ριζικές αλλαγές. — Από ΚΤΕΟ θα περνούν κάθε χρόνο τα παλαιά αυτοκίνητα.

Ριζικές αλλαγές. — Από ΚΤΕΟ θα περνούν κάθε χρόνο τα παλαιά αυτοκίνητα.

Ριζικές αλλαγές. — Από ΚΤΕΟ θα περνούν κάθε χρόνο τα παλαιά αυτοκίνητα.


Ριζικές αλλαγές στους ελέγχους του γερασμένου στόλου οχημάτων ενώ έρχονται και εντατικοί έλεγχοι από «Ράμπο» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Κάθε χρόνο αντί για δύο να περνούν από ΚΤΕΟ τα παλαιά αυτοκίνητα εξετάζουν τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και του Περιβάλλοντος σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr!

Η ακριβής ηλικία των οχημάτων δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει καθώς οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι δύο και η μία αφορά σε οχήματα με ηλικίες πάνω από 10 έτη (δηλαδή οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2010) και η δεύτερη αφορά σε οχήματα με ηλικία άνω των 15 ετών (δηλαδή οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2005).

Οι συγκεκριμένες προτάσεις έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεταξύ των στελεχών από συναρμόδια Υπουργεία που ασχολούνται με το μέλλον της αυτοκίνησης και την ανανέωση του στόλου των οχημάτων ενώ επίσης σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στον έλεγχο των ΚΤΕΟ  ώστε να περνούν πραγματικά τα οχήματα που πρέπει ενώ όσα είναι επικίνδυνα να κόβονται!

Η έλευση από τα ΚΤΕΟ κάθε χρόνο για τα οχήματα με ηλικίες 10 ή 15 ετών θα αποτελέσει και μάλλον το πρώτο αντικίνητρο για τους κατόχους των παλαιών, ρυπογόνων και επικίνδυνων αυτοκινήτων ώστε να αποκτήσουν κάποιο νεότερο.

Βήκας: «Στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη ο τεχνικός έλεγχος πυκνώνει»

Σε ερώτησή μας σχετικά με το θέμα της έλευσης από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο για τα παλαιά αυτοκίνητα ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας ανέφερε στο Newsauto.gr ότι:

«Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ χαιρετίζει την προοπτική αυτή. Πριν βιαστούν μερικοί ίσως να αντιδράσουν συνδέοντας τα επιχειρηματικά οφέλη των ΚΤΕΟ με τέτοια απόφαση, ας προσέξουμε λίγο τι ισχύει και για ποιους λόγους στα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ.

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία λοιπόν προβλέπει την υποχρέωση των ιδιοκτητών οχημάτων να προσκομίζουν τα οχήματα τους στα ΚΤΕΟ, για αρχικό έλεγχο έως την συμπλήρωση 4 ετών από την 1η ημερομηνία κυκλοφορίας και εν συνεχεία, έως κάθε 2 χρόνια μετά. Στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη ο τεχνικός έλεγχος πυκνώνει εξ’ αρχής προβλέποντας πυκνότερους τεχνικούς ελέγχους ενώ σε κάθε περίπτωση δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στα πιο γερασμένα χρονολογικά ή πιο επιβαρυμένα χιλιομετρικά οχήματα με το σκεπτικό ότι στατιστικώς τα οχήματα αυτά λόγω γήρατος ή συχνότερης μετακίνησης φθείρονται πιο γρήγορα και πιο συχνά, δημιουργούν κίνδυνο για στην οδική ασφάλεια και το περιβάλλον και άρα επιβάλλεται ο συχνότερος τεχνικός έλεγχος τους.

Η χώρα μας αποτελεί μία από τις λίγες εξαιρέσεις αφού εξαντλεί χρονολογικά τα περιθώρια άσχετα αν τα ευρήματα υποδεικνύουν αναγκαιότητα τακτικότερων ελέγχων αυτών των οχημάτων.

Πρέπει όλοι μας να αντιληφθούμε επιτέλους κάποια στιγμή ότι ο έλεγχος ΚΤΕΟ δεν αποτελεί φοροεισπρακτικό μέσο αλλά κοινωνικό λειτούργημα καθώς τα κακώς συντηρημένα οχήματα απειλούν την ζωή όλων μας, πεζών και οδηγών.

Σε κάθε περίπτωση ο ρόλος του ΚΤΕΟ αποτελεί συμβουλευτική διαδικασία προς τους πολίτες ως προς την πρόληψη ατυχημάτων και προάσπισης της ανθρώπινης ζωής αλλά παράλληλα και της τσέπης του καθενός ιδιοκτήτη αφού έχει αποδειχτεί ότι οι όποιες βλάβες στα οχήματα επισκευάζονται ευκολότερα και πιο ανέξοδα όταν εντοπίζονται στο ξεκίνημα τους.

Άρα, συμπερασματικά τεκμηριώνεται η άποψη ότι το ΚΤΕΟ προστατεύει αφενός την ανθρώπινη ζωή και ενισχύει αφετέρου τα οικονομικά οφέλη των ιδιοκτητών οχημάτων.»

Ελεγκτές «Ράμπο» και από το υπουργείο Μεταφορών

Ο στόχος πάντως που έχει θέσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων περιλαμβάνει και την ενεργοποίηση μηχανισμών ελέγχου για τα ΚΤΕΟ όπου τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι όλα τα οχήματα που περνούν από τεχνικό έλεγχο είναι σε άριστη κατάσταση με αποτέλεσμα να κόβονται ελάχιστα οχήματα με Επικίνδυνες Ελλείψεις!

Να υπενθυμίσουμε πως όπως αποκάλυψε το Newsauto.gr το 2017 στην Ελλάδα «κόπηκαν» μόλις 45 αυτοκίνητα σε περίπου 2 εκατ. τεχνικούς ελέγχους ενώ το 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στην διάθεσή μας μόλις 46 αυτοκίνητα «κόπηκαν» σε 1,9 εκατ. τεχνικούς ελέγχους και  το 2015 «κόπηκαν» 68 αυτοκίνητα σε σχεδόν 2 εκατ. ελέγχους.

Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων διαπιστώνει κανείς πως σε σύνολο 4,6 εκατ. οχημάτων, εκ των οποίων το 50% πρέπει να περνά κατά μέσο όρο από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, θα έπρεπε να ελέγχονται 2,5 εκατ. οχήματα ετησίως αλλά αντ’ αυτού από τα ΚΤΕΟ πέρασαν μόλις ούτε 2 εκατ. οχήματα το 2017.

Πέραν των οχημάτων με τις επικίνδυνες ελλείψεις που ήταν μόλις 47 το 2017 καταγράφηκαν 95.154 οχήματα με σοβαρές ελλείψεις έναντι 75.265 οχημάτων το 2016 και 105.025 αυτοκινήτων το 2015. Δηλαδή το 2017 μόλις το 4,77% του στόλου των οχημάτων που επισκέφθηκαν κάποιο ΚΤΕΟ «έφυγαν» με σοβαρές ελλείψεις και αναγκαστικά έπρεπε να ξαναπεράσουν από τεχνικό έλεγχο.

Τα γερμανικά ΚΤΕΟ «κόβουν» 9,8 εκατ. αυτοκίνητο τον χρόνο!

Η Γερμανία αποτελεί μία χώρα πρότυπο για τους ελέγχους ΚΤΕΟ, όπως επίσης και άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Ωστόσο το εντυπωσιακό για μια χώρα με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελεί το γεγονός πως το ποσοστό των οχημάτων που «κόβονται» από τα γερμανικά ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 35,5%! Ειδικότερα σε 27,6 εκατ. ελέγχους που πραγματοποίησαν τα γερμανικά ΚΤΕΟ «κόπηκαν» σχεδόν 9,8 εκατ. οχήματα με 2,67 βλάβες κατά μέσο όρο!

Και να είστε σίγουροι πως οι έλεγχοι στα γερμανικά ΚΤΕΟ πραγματοποιούνται για να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η οδική ασφάλεια αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος ενώ παράλληλα να λειτουργούν όλες οι επιχειρήσεις από τον κλάδο αυτοκινήτου που περιλαμβάνει τα συνεργεία, τα φανοποιεία, την πώληση ανταλλακτικών αλλά και ελαστικών που αποφέρουν τεράστια έσοδα στη γερμανική οικονομία…

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Έρχονται αλλαγές στα διόδια της Εγνατίας Οδού: Μειώσεις και… νέοι σταθμοί

Έρχονται αλλαγές στα διόδια της Εγνατίας Οδού: Μειώσεις και… νέοι σταθμοί

Έρχονται αλλαγές στα διόδια της Εγνατίας Οδού: Μειώσεις και… νέοι σταθμοί


Αναπροσαρμογές στις τιμές των διοδίων της Εγνατίας Οδού προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), την οποία συνυπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας και Κώστας Καραμανλής, αντίστοιχα.

Πιο συγκεκριμένα, η ΚΥΑ προβλέπει τη μείωση του αντιτίμου στους σταθμούς Ανάληψης (2,40 σε 1,80 ευρώ) και Προμαχώνα (από 2,40 σε 2,00 ευρώ).

Ωστόσο, με την ίδια απόφαση, ορίζεται η έναρξη νέου σταθμού στην περιοχή του Ωραιόκαστρου, με αντίτιμο 0,50 ευρώ (σ.σ. για τα ΙΧ).

Παράλληλα, όπως μεταδίδει το «ethnos.gr», προβλέπεται η έναρξη της λειτουργίας ακόμη δύο σταθμών:

Από τις 4 Δεκεμβρίου, στα Ασπροβάλτα, με κόστος 0,90 ευρώ για τα Ι.Χ..
Από τα μέσα Ιανουαρίου, στον Στρυμονικό με κόστος 1,00 ευρώ για τα ΙΧ

Παρά τις παραπάνω αλλαγές, σύμφωνα με την ΚΥΑ, η χιλιομετρική χρέωση στην Εγνατία Οδό διατηρείται στα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή, κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, λειτουργούν συνολικά 12 σταθμοί διοδίων, με το αντίτιμο να κυμαίνεται από 1,20 έως 2,40 ευρώ για τα ΙΧ.

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019

Αντικαπνιστικός νόμος: Σε λειτουργία από σήμερα η γραμμή καταγγελιών 1142

Αντικαπνιστικός νόμος: Σε λειτουργία από σήμερα η γραμμή καταγγελιών 1142

Αντικαπνιστικός νόμος: Σε λειτουργία από σήμερα η γραμμή καταγγελιών 1142 





Λειτουργεί από σήμερα, στο πλαίσιο εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου η τηλεφωνική γραμμή (1142) ενημέρωσης και υποστήριξης για τους πολίτες.

Καλώντας στο 1142, κάποιος μπορεί να ενημερωθεί για το τι προβλέπει η νομοθεσία για την απαγόρευση του καπνίσματος, να ζητήσει βοήθεια για τη διακοπή του καπνίσματος, καθώς και να αναφέρει παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας, που υπέπεσαν στην αντίληψή τους.

Ζητώντας βοήθεια για τη διακοπή του καπνίσματος, τα στοιχεία σας καταγράφονται και εντός 48 ωρών, Επαγγελματίας Υγείας αναλαμβάνει να σας ενημερώσει και να σας καθοδηγήσει σε κάποιο Ιατρείο διακοπής καπνίσματος, όπου ειδικοί θα αναλάβουν την υποστήριξη της προσπάθειάς σας.

Ταυτόχρονα, στο 1142, μπορεί κάθε πολίτης, δίνοντας το ονοματεπώνυμό του, το τηλέφωνό του και εφόσον διαθέτει, το email του, να αναφέρει παραβάσεις που ο ίδιος διαπιστώνει και αφορούν στην εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου.

Οι επώνυμες αναφορές ομαδοποιούνται και προωθούνται απευθείας στις Αρχές Ελέγχου ανά κατηγορία  (Ελληνική Αστυνομία, Δημοτική Αστυνομία, Υγειονομικές Διευθύνσεις Περιφερειών ή Λιμενικό Σώμα) και κατόπιν διενεργούνται έκτακτοι ή τακτικοί στοχευμένοι έλεγχοι, με βάση την καταγγελίες που έχουν καταγραφεί στο σύστημα.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η γραμμή 1142 απευθύνεται σε όλους τους πολίτες, καπνιστές ή μη, και στοχεύει στην καλύτερη επικοινωνία του κράτους με τον πολίτη.

Πηγή


Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019

Αντικαπνιστικός νόμος: Από 100 έως 10.000 ευρώ τα πρόστιμα

Αντικαπνιστικός νόμος: Από 100 έως 10.000 ευρώ τα πρόστιμα

Αντικαπνιστικός νόμος: Από 100 έως 10.000 ευρώ τα πρόστιμα




Δημοσιεύτηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τον Αντικαπνιστικό νόμο στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Τα πρόστιμα, σύμφωνα με την απόφαση, θα ξεκινούν από 100 ευρώ και θα φτάνουν τα 10.000 ευρώ.

Σύμφωνα με την ΚΥΑ το κατώτερο πρόστιμο των 50 ευρώ για τον καπνιστή που προβλεπόταν με τον νόμο του 2010, αυξάνεται σε 100 ευρώ και ισχύει για κάθε παράβαση σε όλους τους κλειστούς χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος ό,τι έκτασης κι αν είναι, σε όλους τους κλειστούς χώρους εργασίας, σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τους σταθμούς μεταφορικών μέσων και επιβατικών σταθμών λιμένων, τα αεροδρόμια εκτός των ειδικών χώρων καπνιστών, τους δημόσιους χώρους εργασίας καθώς και αναμονής δημοσίων υπηρεσιών.

Για όλες αυτές τις περιπτώσεις παραμένει στα 500 ευρώ το πρόστιμο για τον υπεύθυνο διαχείρισης ή προϊστάμενο εκτός από τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος πάνω από 100 τ.μ.

Για την κατηγορία αυτή των κέντρων εμβαδού άνω των 100τ.μ. το προστιμο ξεκινά από 2.000 ευρώ και για κάθε υποτροπή ανεβαίνει κατά 2.000 ευρώ μέχρι την πέμπτη υποτροπή οπότε θα επιβάλλεται ποινή 10.000 ευρώ και οριστική ανάκληση άδειας.

Για τα νυχτερινά κέντρα και τους χώρους εστίασης άνω των 300τ.μ. τα πρόστιμα για τους υπευθύνους των καταστημάτων ξεκινούν από 6.000 ευρώ και ανεβαίνουν κατά 1.000 ευρώ για κάθε υποτροπή.

Όσον αφορά τους θεριακλήδες που καπνίζουν σε κλειστούς και υπαίθριους χώρους στους οποίους συναθροίζονται ανήλικοι όπως παιδικοί σταθμοί, σχολεία, παιδικές χαρές κτλ. το πρόστιμο είναι στα 200 ευρώ.

Πρόστιμο 1.500 ευρώ θα πληρώνει όποιος οδηγός ή επιβάτης ΙΧ αυτοκινήτου στο οποίο επιβαίνουν ανήλικοι κάτω των 12 ετών.

Την Κυριακή ο Βασίλης Κικίλιας ανακοίνωσε την έναρξη καμπάνιας ενημέρωσης μέσα στην εβδομάδα καθώς και την ενεργοποίηση του αριθμού 1142 για επώνυμες καταγγελίες για κρούσματα παραβίασης του αντικαπνιστικού νόμου.

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019

Η φορολογία επί Χούντας και πολλά ακόμη οικονομικά στοιχεία

Η φορολογία επί Χούντας και πολλά ακόμη οικονομικά στοιχεία

Η φορολογία επί Χούντας και πολλά ακόμη οικονομικά στοιχεία




Οι αυξήσεις σε μισθούς υπουργών - Πόσοι Έλληνες μετανάστευσαν και πόσοι ζούσαν κάτω από το όριο της φτώχειας
Ακόμα και σήμερα μπορεί κανείς να ακούσει εκφράσεις που βγάζουν από τα ρούχα τους πολίτες με δημοκρατικές ευαισθησίες.

Νοσταλγοί του καθεστώτος επιστρατεύουν συχνά τα κλισέ «στη Χούντα κοιμόμασταν με τα παράθυρα ανοιχτά» και «φάγαμε ψωμάκι» για να δείξουν πόσο υπέροχη ήταν η Επταετία που έβαλε την Ελλάδα στον πάγο. Ή τον γύψο.

Άλλοτε πάλι η μόνιμη επωδός είναι αυτά τα «ναι, αλλά δεν κλέψανε», «ναι, αλλά δεν φάγανε», «ναι, αλλά ήταν πατριώτες». Ακροδεξιά παραμύθια χωρίς δράκο δηλαδή περί του οικονομικού θαύματος της δικτατορίας που επιμένουν να τονίζουν οι εχθροί της συνταγματικής νομιμότητας και της δημοκρατίας.

Κι ενώ για τους περισσότερους το Απριλιανό Πραξικόπημα είναι η πιο μαύρη στιγμή της σύγχρονης νεοελληνικής ιστορίας, για τους αμετανόητους νοσταλγούς δεν είναι παρά μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για παραχάραξη της Ιστορίας και παλιά καλή προπαγάνδα.

Σίγουρα κάποιοι δεν είχαν λόγο να μανταλώνουν τα παράθυρά τους και κάποιοι άλλοι έφαγαν αναμφίβολα ψωμάκι. Ως και ψαράκι δηλαδή. Κι αυτοί είναι προφανώς όσοι νοσταλγούν τη μαύρη Επταετία, εκεί που η οικογενειοκρατία, τα σκάνδαλα και τα χατίρια στα δικά μας τα παιδιά χαρακτήρισαν την ταραγμένη και αιματοβαμμένη περίοδο του έθνους μας.

Οι συνταγματάρχες διέγραψαν τα αγροτικά χρέη, ναι, δεν είχαν όμως ποτέ «χέρια καθαρά». Είχαν αντιθέτως έναν τρομακτικό μηχανισμό που έσβηνε, αποσιωπούσε και λογόκρινε κάθε κριτική, κάθε δυνατότητα ελεύθερης πληροφόρησης.

Για να δούμε λοιπόν από κοντά αυτό το φάντασμα που πλανιέται ακόμα πάνω από τη χώρα μας, ο ισχυρισμός περί τιμιότητας και πατριωτισμού των πραξικοπηματιών. Ένας μύθος που συνεχίζει και λειτουργεί απλώς και μόνο επειδή κάποιοι συνεχίζουν να τον προπαγανδίζουν.

Ή απλώς γιατί έζησαν την Επταετία και δεν άκουσαν ποτέ για τέτοια πράγματα. Πώς να ακούσουν όμως που η ραδιοτηλεόραση ήταν κρατική και ο Τύπος, όταν δεν συνεργαζόταν ευθέως με το καθεστώς, περνούσε από λυσσαλέα λογοκρισία;

Ποιος να ερευνήσει ή και να υπαινιχθεί ακόμα για κρατικά σκάνδαλα και διασπάθιση δημόσιου χρήματος μέσα στην τρομοκρατία της Χούντας;

Ποιος κόσμος έφαγε ψωμάκι


Σίγουρα όχι οι φορολογούμενοι πολίτες, τα λαϊκά στρώματα, που πλήρωσαν και το μεγαλύτερο κόστος των χουντικών «μεταρρυθμίσεων». Διευκολύνσεων δηλαδή στους μεγαλοκαρχαρίες και τους δικούς τους, μιας και οι δικτάτορες μείωσαν κατά τρομακτικό τρόπο τη φορολογία των επιχειρήσεων.

Το 1971, χαρακτηριστικά, οι φοροαπαλλαγές των 464 μεγαλύτερων εταιριών ήταν τριπλάσιες από τους φόρους που είχαν καταβάλει εκείνες στο Δημόσιο! Το δημοσιονομικό άλγος έπεσε στα νοικοκυριά, που αντιπροσώπευαν το 91% των φορολογικών εσόδων. Και το 55% αυτού ήταν έμμεση φορολογία.

Την ίδια ώρα, κάλπαζε και ο πληθωρισμός. Ο δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 15,3% μεταξύ 1972-1973 και κατά 37,8% μεταξύ 1973-1974, με τη μερίδα του λέοντος να αφορά στα είδη πρώτης ανάγκης και την Υγεία. Ενώ η Ελλάδα είχε καθ’ όλη τη δεκαετία του 1960 τον μικρότερο πληθωρισμό από όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ. Όσο για τους μισθούς, μειώθηκαν κατά 4%.

Την τριετία 1970-1973, το 25% περίπου του πληθυσμού ζούσε κάτω από το όριο της φτώχειας. Κάνοντας ακόμα και τη φιλοκυβερνητική εφημερίδα «Ακρόπολις» να διαμαρτυρηθεί στις αρχές του 1972 πως η φοροδοτική ικανότητα του λαού έχει αγγίξει έσχατα όρια.

Το δημόσιο χρέος υπερδιπλασιάστηκε στα χρόνια της Χούντας. Από τα 37,8 δισ. δραχμές τον Δεκέμβριο του 1967 άγγιξε τα 87,5 δισ. στις αρχές του 1973, με το εμπορικό έλλειμμα να πενταπλασιάζεται (από τα 3,5 δισ. δραχμές το 1966 στα 16 δισ. το 1973).

Ακόμα και η αγροτική οικονομία, παρά τη διαγραφή των χρεών, σημείωνε ρυθμό ανάπτυξης μόλις 1,8% την Επταετία, την ίδια ώρα που οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων μειώθηκαν κατά 25% (από το 63% του συνόλου των εξαγωγών το 1968 στο 48% το 1972).

Αντίστοιχες επιδόσεις συναντάμε και στους άλλους δείκτες της οικονομίας, όπως το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών, που οκταπλασιάστηκε μεταξύ 1967-1972. Ακόμα χειρότερα, το ισοζύγιο πληρωμών που εμφάνιζε μέσο πλεόνασμα 14,6 εκατ. δολαρίων μεταξύ 1960-1966 σημείωσε μέσο έλλειμμα ύψους 117 εκατ. δολαρίων στην Επταετία.

Ταυτοχρόνως, αυξήθηκε ο κρατικός δανεισμός µε έντοκα γραμμάτια και διπλασιάστηκε ο κρατικός δανεισμός σε συνάλλαγμα.

Όχι ότι αυξήθηκε και καμιά κρατική δαπάνη, εκτός κι αν μιλάμε για την άμυνα της χώρας και τη… δημόσια ασφάλεια. Η Παιδεία είδε το ποσοστό της στον προϋπολογισμό να πέφτει από το 11,6% στο 10%. Έκλεισαν 1.000 δημοτικά σχολεία, καμιά 200αριά Γυμνάσια, το 1970 μειώθηκε ο αριθμός των δασκάλων κατά 1.200 και τέτοια ωραία πράγματα.

Αλλά και οι κοινωνικές δαπάνες, παρά την αύξησή τους στην αρχή της Χούντας, το 1974 το ποσοστό τους επί του ΑΕΠ είχε συρρικνωθεί στα επίπεδα του 1965.

Επί Χούντας είχαμε επενδύσεις, ακούς να λένε. Το σύνολο των ιδιωτικών επενδύσεων έπεσε όμως από το 46% στο 39%. Αυξήθηκαν μόνο οι δημόσιες επενδύσεις, διπλασιάστηκαν να λες. Και υποδιπλασιάστηκαν οι ξένες παραγωγικές επενδύσεις στην Επταετία, με το ξένο χρήμα να ζητά βαριά ανταλλάγματα. Τόσο το εγχώριο όσο και το διεθνές κεφάλαιο δεν έφαγαν ψωμάκι, αλλά παντεσπάνι!

Οι πραξικοπηματίες φοροαπάλλαξαν μεν το μεγάλο κεφάλαιο, κάποιος έπρεπε ωστόσο να πληρώσει τα δημοσιονομικά σπασμένα του ελληνικού κράτους. Το βάρος πέρασε στις πλάτες των χαμηλών και μεσαίων στρωμάτων. Τα φορολογικά έσοδα, ας πούμε, από τις ναυτιλιακές εταιρίες μειώθηκαν από 109 εκατ. δραχμές το 1968 σε 29 εκατ. το 1972…

Ποιος έφαγε το ψαράκι

Ψωμάκι, καρβέλια ολόκληρα, έφαγαν βέβαια και οι ίδιοι οι πραξικοπηματίες και οι συνεργάτες τους. Ένα από τα πρώτα νομοθετήματα του καθεστώτος ήταν ο υπερδιπλασιασμός των πρωθυπουργικών απολαβών, από τις 23.600 στις 45.000 δραχμές, αλλά και των μισθών των υπουργών και υφυπουργών (από 22.400 σε 35.000 δραχμές).

Για πρώτη ποτέ φορά στα ελληνικά χρονικά, είχαμε και τη θέσπιση των ημερήσιων «εκτός έδρας». Ειδική μέριμνα πάρθηκε φυσικά και για τους συνωμότες του καθεστώτος, μέσω στεγαστικής αποκατάστασης «αξιωματικών διαδραματισάντων εξέχοντα ρόλον» στο πραξικόπημα, με ειδική ρύθμιση του 1970.

Ο πανταχού παρών γαμπρός του Παττακού, Αντρέας Μεϊντάσης, και οι μπίζνες του με τον δήμο Αθηναίων και το κράτος δεν αφήνουν περιθώριο αμφιβολίας. Η νέα φαυλοκρατία τακτοποίησε χωρίς τσίπα όχι μόνο τα στενά συγγενικά περιβάλλοντα των πραξικοπηματιών, αλλά και όποιον είχε πρόσβαση στα ανώτατα κλιμάκια της προδοτικής κυβέρνησης.

Ο Παπαδόπουλος βόλεψε τα αδέρφια του, τον Κωνσταντίνο σε πλείστες θέσεις (μεταξύ αυτών γενικό γραμματέα του υπουργείου Προεδρίας και υπουργό παρά τω πρωθυπουργώ) και τον Χαράλαμπο στη Γενική Γραμματεία του υπουργείου Δημοσίας Τάξεως. Η έφεση του αδερφού να γεύεται εκλεκτά κρέατα τού χάρισε το παρατσούκλι «Μπον Φιλέ».

Ο Μακαρέζος διόρισε υπουργό Γεωργίας (και αργότερα Βορείου Ελλάδος) τον κουνιάδο του, Αλέξανδρο Ματθαίου. Ο Ιωάννης Λαδάς έκανε τον έναν του ξάδερφο διοικητή της ΑΣΔΕΝ και τον άλλο γενικό γραμματέα Κοινωνικών Υπηρεσιών.

Ανεξέλεγκτες διαστάσεις απέκτησαν και οι ευνοϊκές ως παράνομες δανειοδοτήσεις των ημετέρων, κάνοντας ακόμα και τον αρχηγό της ΚΥΠ, Μιχαήλ Ρουφογάλη, να διαμαρτυρηθεί τόσο για τα ίδια τα δάνεια («άτινα θεωρούνται χαριστικά ή επισφαλή»), αλλά και για τους παρατρεχάμενους που εμπλέκονταν στη χορήγησή τους.

Το ύψος αυτών των θαλασσοδανείων; Όταν έπεσε η Χούντα, είχαν ήδη δοθεί 1,5 δισ. δραχμές και παρέμενε «υπό έγκρισιν» άλλο 1,6 δισ. Κι όλα αυτά την ώρα που η αποταμίευση των πολιτών υποδιπλασιάστηκε.

Ακόμα και η μείωση των δεικτών της ανεργίας που κόμπαζε η Χούντα, ακόμα κι αυτή ήταν πλαστή. Την πενταετία 1968-1972 μετανάστευσαν μισό εκατομμύριο σχεδόν Έλληνες πολίτες, αποφορτίζοντας την αγορά εργασίας.

Την ίδια στιγμή, το κεφάλαιο έπαιζε ανενόχλητο μπάλα. Μεγάλη μπάλα. Ονόματα όπως η Litton Industries (ανέλαβε την «οργάνωσιν και διεκπεραίωσιν της οικονομικής αναπτύξεως» σε Κρήτη και Δυτική Πελοπόννησο), η Esso Pappas του Τομ Πάππας, οι απευθείας προμήθειες της ΔΕΗ από γερμανικούς κολοσσούς, η ανάθεση του φράγματος του Μόρνου και οι συνεχείς ανατιμήσεις του έργου, οι χάρες στην Πεσινέ και τόσα ακόμα παραμένουν λαμπρά μνημεία τρανών σκανδάλων που δεν θα έβλεπες σε καμία εφημερίδα της εποχής.

Μεταξύ 1967-1971, τα καθαρά κέρδη των βιομηχάνων τετραπλασιάστηκαν (από 1,1 σε 4,1 δισ. δραχμές) και οι εκατομμυριούχοι στη χώρα μας αυγάτισαν, από 241 το 1965 σε 701 το 1970 και 1.647 το 1973. Μέσα σε αυτούς, και 20 δισεκατομμυριούχοι.

Πράγματι, οι αναπτυξιακές συμβάσεις της Επταετίας αποτελούν το μπον φιλέ των οικονομικών σκανδάλων της Χούντας, κάτι αναθέσεις που ήταν δυσανάλογα επαχθείς για το ελληνικό Δημόσιο, όπως η κατασκευή της Εγνατίας. Ή το πάρτι που έγινε για τα διυλιστήρια της χώρας, στο οποίο πάρτι οι μεγιστάνες έδειξαν τελικά τι ήταν διατεθειμένοι να κάνουν.

Μέσα σε όλα, το περιβόητο Τάμα του Έθνους, που κατέληξε σε μέγα ξάφρισμα του Δημοσίου. Ο μνημειώδης Ναός του Σωτήρος στα Τουρκοβούνια με τις επιτροπές, τις υποεπιτροπές και τα ειδικά ταμεία του κατάφερε να φάει το 90% των 453 εκατ. δραχμών που είχαν μαζευτεί από ζεστό δημόσιο χρήμα και εισφορές πολιτών!

Πού πήγαν; Σύμφωνα με τον τελικό απολογισμό, σε απαλλοτριώσεις, δαπάνες μελετών, προπαρασκευαστικά έργα και δαπάνες διοικήσεως και λειτουργίας.

Ακόμα και οι συμβάσεις γίνονταν με «πλάτες» του χουντικού κράτους. Οι εργολάβοι σύναπταν δάνεια στο εξωτερικό με εγγυήσεις του ελληνικού Δημοσίου και στη συνέχεια γίνονταν ανάδοχες των έργων µε παραχώρηση των δανείων στο ελληνικό κράτος. Κάτι Μπαλόπουλους και σάπια κρέατα Αργεντινής δεν τα πιάνουμε καν στο στόμα μας.


Ψωμάκι και ψαράκι έφαγαν τελικά όλοι αυτοί που διορίζονταν από τους χουντικούς σε επιτελικές θέσεις στο Δημόσιο. Αυτοί που τοποθετήθηκαν σε διοικήσεις οργανισμών, μιας και ήταν συγγενείς, γνωστοί, φίλοι ή ρουσφέτια του καθεστώτος. Αυτοί που τρύπωσαν τέλος στο Δημόσιο μετά τη χουντική άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων, όταν εκδιώχθηκαν οι «κακοί» για να έρθουν οι «καλοί».

Αυτοί που έπαιρναν τις εργολαβίες του Δημοσίου, πάλι δικά τους παιδιά. Αυτοί που έπαιρναν άτοκα δάνεια από την ΕΤΒΑ για να ανοίξουν επιχειρήσεις που δεν άνοιγαν ποτέ. Αυτοί που πήραν τσάμπα σπίτι ενώ οι άλλοι πεινούσαν.

Οι στρατιωτικοί που τα έκαναν πλακάκια με το καθεστώς και είδαν αυξήσεις και γαλόνια. Οι απόστρατοι που τοποθετήθηκαν σε υψηλόβαθμες θέσεις για να έχουν κι έναν δεύτερο μισθό.

Οι πληροφοριοδότες του καθεστώτος, που επιβραβεύονταν με άδειες ταξί, περιπτέρων, φορτηγών, κυλικείων κ.λπ. Οι ταγματασφαλίτες που βαφτίζονταν από τη Χούντα αντιστασιακοί για να πάρουν σύνταξη…

Ποιος άφηνε τα παράθυρα ανοιχτά

Συνεργάτες και πληροφοριοδότες της Χούντας δεν είχαν κανέναν λόγο να φοβούνται. Αυτοί διέθεταν εξάλλου πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων και δεν είχαν να ανησυχούν ούτε για εξορίες ούτε για βασανιστήρια. Ούτε και για την κατάλυση του ασύλου της κατοικίας, μια κίνηση που τόσο διευκόλυνε τον χαφιεδισμό και τις παράνομες διώξεις.

Και μιλώντας για χαφιεδισμό, δύσκολα θα βρεις εποχή που να άνθισε τόσο το φαινόμενο. Περιπτεράδες, ταξιτζήδες, θυρωροί και καφετζήδες προσεγγίζονταν από την Ασφάλεια για να γίνουν πληροφοριοδότες με το αζημίωτο.

Χούντα και ανθρώπινα δικαιώματα ήταν δυο έννοιες εξόχως ασυμβίβαστες. Σίγουρα οι αντιφρονούντες και οι εχθροί του καθεστώτος θα κλειδαμπάρωναν πόρτες και παράθυρα, όταν δεν διώχνονταν κακήν κακώς από το Δημόσιο όσοι δεν είχαν φιλοχουντικό φρόνημα.


Οι συνταγματάρχες βασάνισαν, έστειλαν εξορία και έδιωξαν κόσμο και κοσμάκη από τη χώρα, συλλαμβάνοντας σύσσωμο σχεδόν τον πολιτικό κόσμο της χώρας. Ακόμα και δεξιούς και κεντρώους που αντιστάθηκαν στο πραξικόπημα. Αριστεροί και μη, όσοι αντέδρασαν στη Χούντα υπέστησαν φρικαλέα βασανιστήρια και οι μαρτυρίες εδώ είναι καταπέλτης.

Τα παράθυρα τα άφηναν προφανώς ανοιχτά οι συνεργάτες της Χούντας και τα τσιράκια τους, κάθε λογής τσιράκι που είπε να εκμεταλλευτεί τη δυσκολότερη περίοδο που πέρασε το έθνος μετά τον Β’ Παγκόσμιο και την Κατοχή…

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019

ΔΕΗ: Άρση μονιμότητας και ελαφρύνσεις για τα νοικοκυριά στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε

ΔΕΗ: Άρση μονιμότητας και ελαφρύνσεις για τα νοικοκυριά στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε

ΔΕΗ: Άρση μονιμότητας και ελαφρύνσεις για τα νοικοκυριά στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε


Τις βασικές αρχές που είχε ανακοινώσει το υπουργείο Ενέργειας όταν κατέθεσε το σχέδιο νόμου για τη ΔΕΗ σε δημόσια διαβούλευση περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε το βράδυ της Παρασκευής στη Βουλή για την Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ευέλικτες προσλήψεις με κατάργηση της μονιμότητας όπως επίσης και άρση της μονιμότητας των γενικών διευθυντών και των διευθυντών της ΔΕΗ. Οι τελευταίοι θα έχουν πλέον τριετή συμβόλαια και θα επιλέγονται με προκήρυξη που θα απευθύνεται τόσο στους εργαζομένους όσο και σε στελέχη της αγοράς


Για να εξομαλυνθεί το καθεστώς ανατρέπεται και όλο το πλαίσιο των προσλήψεων, οι οποίες θα γίνονται εκτός ΑΣΕΠ, αλλά με τους όρους και τα κριτήρια που ορίζει το Ανώτατο Συμβούλιο και με εκ των υστέρων έλεγχο.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και τη διάταξη για κατάργηση της οριζόντιας έκπτωσης 75% στα τιμολόγια της ΔΕΗ για τους εργαζομένους και τους συνταξιούχους της εταιρείας η οποία πλέον θα είναι της τάξης του 30% για το ανταγωνιστικό σκέλος του τιμολογίου.

Παράλληλα με τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου επιχειρείται ο εξορθολογισμός του ύψους της τιμολόγησης των καταναλωτών στη νυχτερινή κατανάλωση για πάνω από 1600 kWh, που αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική ελάφρυνση για τα νοικοκυριά, ιδίως γι’ αυτά που χρησιμοποιούν θερμοσυσσωρευτές, σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας.


Δείτε εδώ το σχέδιο νόμου

Δείτε την αιτιολογική έκθεση

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης ρυθμίσεις για τη νέα πολιτική προμηθειών της ΔΕΗ, τη διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού της Κρήτης, τη μετακίνηση προσωπικού της εταρείας ανάμεσα σε θυγατρικές αλλά και στο Δημόσιο.


Δίνεται παράταση της προσωρινής ενιαίας άδειας λειτουργίας των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ Α.Ε. και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες Α.Ε., ρυθμίζονται θέματα εταιρικού μετασχηματισμού και ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ, ενώ απαντώνται και διατάξεις για την αγορά φυσικού αερίου, την στήριξη της παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την ενεργειακή αποδοτικότητα και την ηλεκτροκίνηση.

Η αιτιολογική έκθεση

«Στόχος του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι ο σχεδιασμός αποδοτικών μέτρων από πλευράς κόστους και αποτελέσματος για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης στην τελική κατανάλωση μέσω ανταγωνιστικών διαδικασιών, με σκοπό τη μόχλευση κεφαλαίων από εμπλεκόμενους στην αγορά ενέργειας φορείς, την ενίσχυση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας και των πρωτοβουλιών που έχουν αναλάβει στο πλαίσιο του Καθεστώτος Επιβολής Υποχρέωσης Ενεργειακής Απόδοσης και στην ελάττωση του κόστους επίτευξης μονάδων εξοικονόμησης ενέργειας» αναφέρει η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου για τη ΔΕΗ.

«Για την υλοποίηση του ανωτέρω στόχου προτείνεται η παροχή εξουσιοδότησης προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την έκδοση απόφασης σχετικά με τη συγκρότηση επιτροπής για την διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου ανταγωνιστικών διαδικασιών στην ενεργειακή απόδοση, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια προς τον ίδιο σκοπό» τονίζεται ακόμη.

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα