Αναζήτηση

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019

Έλεγχος με ένα «κλικ» από την εφορία στις συναλλαγές των επιχειρήσεων

Έλεγχος με ένα «κλικ» από την εφορία στις συναλλαγές των επιχειρήσεων

Έλεγχος με ένα «κλικ» από την εφορία στις συναλλαγές των επιχειρήσεων




Αλλάζουν όλα με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή. Οι συναλλαγές των επιχειρήσεων από την εφορία ελέγχονται πλέον online.

Τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση έρχονται και ανοίγουν τον δρόμο για εξπρές επιστροφές φόρων σε συνεπείς επιχειρήσεις και επαγγελματίες, ενώ ταυτόχρονα βοηθούν το έργο των ελεγκτικών αρχών, ώστε να μειωθούν η παραοικονομία και η φοροδιαφυγή. Στο φορολογικό νομοσχέδιο που κατατίθεται τις προσεχείς ημέρες στη Βουλή θα συμπεριληφθούν οι σχετικές διατάξεις και αμέσως μετά θα ακολουθήσουν οι εξουσιοδοτικές αποφάσεις προκειμένου να τεθούν σε ισχύ από το 2020.

Η ανταλλαγή ηλεκτρονικών παραστατικών μεταξύ των επιχειρήσεων, και κυρίως του ηλεκτρονικού τιμολογίου και του ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής, προκειμένου το Τaxis και η αρμόδια φορολογική αρχή να έχουν, μέσω της άμεσης σύνδεσης, πλήρη επίγνωση των συναλλαγών, είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς οι ελεγκτικές αρχές θα γνωρίζουν απευθείας τις συναλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί.

α παραδοσιακά βιβλία εσόδων – εξόδων, που τηρούν σήμερα χειρόγραφα οι επιχειρήσεις, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι, σύντομα θα περάσουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Στα τέλη του 2019 η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα θέσει σε πιλοτική εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής τήρησης των φορολογικών βιβλίων, με στόχο την πλήρη εφαρμογή του το 2020. Επί της ουσίας, με την ενεργοποίηση του νέου συστήματος, η εφορία αποκτά ένα ισχυρό ηλεκτρονικό «μάτι» στα τιμολόγια των επιχειρήσεων, αφού θα βλέπει, θα ελέγχει και θα διασταυρώνει αυτόματα τα στοιχεία που εμφανίζουν στα e-βιβλία τους τόσο οι εκδότες όσο και οι λήπτες των παραστατικών. Η αυτοματοποίηση των ελεγκτικών διαδικασιών θα ξεκλειδώνει άμεσα τις επιστροφές φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ που δικαιούνται οι συνεπείς επιχειρήσεις, οι οποίες σήμερα είναι υποχρεωμένες να περιμένουν για να λάβουν την επιστροφή φόρου που δικαιούνται.

Παράλληλα, τα e-βιβλία θα οδηγήσουν στην αυτοματοποίηση της συμπλήρωσης των φορολογικών δηλώσεων και θα απαλλάξουν τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες από την υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών – προμηθευτών.

Το όνομα της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα είναι myDATA, δηλαδή my Digital Accounting and Tax Application. Με το νέο σύστημα, όλες οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα πρέπει να δηλώνουν τα τιμολόγιά τους και να συμπληρώνουν τα βιβλία τους με ηλεκτρονικό τρόπο και με άμεση σύνδεση με το Taxisnet.Τι θα περιλαμβάνει το νέο σύστημα


Με τα ηλεκτρονικά βιβλία και την ηλεκτρονική τιμολόγηση, εκτός του ότι αυτοματοποιούνται οι διαδικασίες συμπλήρωσης και υποβολής δηλώσεων, μειώνεται το διαχειριστικό κόστος για τις επιχειρήσεις και καταργούνται οι συγκεντρωτικές καταστάσεις προμηθευτών. Με το νέο σύστημα:

• Κάθε επιχείρηση και ελεύθερος επαγγελματίας που θα περνά ηλεκτρονικά τα τιμολόγια θα αποκτά έναν μοναδικό αριθμό καταχώρισης ΜΑΡΚ.

• Τα δεδομένα των φορολογικών στοιχείων που εκδίδονται θα πρέπει να καταχωρίζονται το αργότερο έως την 20ή ημέρα του επόμενου μήνα από τη συμπλήρωση της τρίμηνης ή μηνιαίας περιόδου υποβολής δήλωσης ΦΠΑ.

• Παράλληλα, οι λήπτες των τιμολογίων θα βλέπουν στα δικά τους ηλεκτρονικά βιβλία τα τιμολόγια των εκδοτών. Ταυτόχρονα ενημερώνονται τα φορολογικά έντυπα των δηλώσεων εισοδήματος και ΦΠΑ με τα δεδομένα των βιβλίων, με αποτέλεσμα οι δηλώσεις αυτές να είναι προσυμπληρωμένες και να επιτρέπουν την άμεση διασταύρωση όλων των δεδομένων.Ηλεκτρονική διασταύρωση

Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας myDATA, τα δεδομένα των φορολογικών δηλώσεων των επιχειρήσεων θα αντιπαραβάλλονται με τα δεδομένα των ηλεκτρονικών βιβλίων τους και των ηλεκτρονικών τιμολογίων. Η πρώτη αντιπαραβολή θα γίνεται την επομένη της λήξης της προθεσμίας υποβολής των κάθε είδους δηλώσεων. Σε περίπτωση κατ’ αρχήν ασυμφωνίας, η ΑΑΔΕ θα αποστέλλει σχετικά αυτοματοποιημένα μηνύματα στις επιχειρήσεις, ώστε αυτές να προβούν, εντός διμήνου, στις αναγκαίες διορθωτικές ενέργειες. Αμέσως μετά την πάροδο του διμήνου εναρμόνισης, τα δεδομένα των φορολογικών δηλώσεων των επιχειρήσεων αντιπαραβάλλονται εκ νέου με τα δεδομένα των ηλεκτρονικών βιβλίων τους. Στην περίπτωση αδικαιολόγητης ασυμφωνίας και ανάλογα με την αξιολόγηση της σοβαρότητας των αποκλίσεων, η επιχείρηση θα οδηγείται σε φορολογικό έλεγχο και επιβολή κυρώσεων.

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Ανεπαρκής σωματική άσκηση για το 85% των εφήβων στην Ελλάδα — Πόσο χρειάζεται...

Ανεπαρκής σωματική άσκηση για το 85% των εφήβων στην Ελλάδα — Πόσο χρειάζεται...

Ανεπαρκής σωματική άσκηση για το 85% των εφήβων στην Ελλάδα — Πόσο χρειάζεται...


Η μεγάλη πλειονότητα των εφήβων δεν ασκείται σωματικά όσο πρέπει. Το 81% των μαθητών 11 έως 17 ετών στον κόσμο δεν φθάνουν τη συνιστώμενη τουλάχιστον μία ώρα άσκησης μέτριας έως μεγάλης έντασης κάθε μέρα, σύμφωνα με μια νέα παγκόσμια μελέτη επιστημόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), την πρώτη του είδους της σε τέτοια διεθνή κλίμακα.

Η κατάσταση στην Ελλάδα, όσον αφορά το επίπεδο σωματικής άσκησης των εφήβων, είναι χειρότερη από το μέσο παγκόσμιο όρο και μάλιστα επιδεινώνεται διαχρονικά. Ενώ το 2001 η χώρα μας βρισκόταν -μεταξύ 146 χωρών- στην 59η θέση της παγκόσμιας κατάταξης με ποσοστό 83,6% ανεπαρκώς ασκούμενων μαθητών, το 2016 είχε πέσει στη 87η θέση με ποσοστό 84,5%.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό «The Lancet Child and Adolescent Health» και περιέλαβε πληροφορίες μόνο για τους μαθητές και όχι για εφήβους εκτός σχολικού συστήματος, βρήκε ότι το ποσοστό των ανεπαρκώς ασκούμενων εφήβων και των δύο φύλων σταδιακά μειώνεται διεθνώς: ήταν 82,5% το 2001, υποχώρησε στο 81,6% το 2010 και μειώθηκε περαιτέρω στο 81% το 2016.

Σχεδόν σε όλες τις χώρες τα κορίτσια ασκούνται λιγότερο από τα αγόρια και η «ψαλίδα» τείνει να διευρυνθεί στις περισσότερες χώρες (στο 73%). Το 2016 ανεπαρκή σωματική άσκηση έκαναν το 77,6% το αγοριών και το 84,7% των κοριτσιών, ενώ το 2001 τα αντίστοιχα ποσοστά ήσαν 80,1% και 85,1%.

Αντίθετα στην Ελλάδα, το ποσοστό των νέων που δεν ασκούνται όσο χρειάζεται, αυξάνεται με το πέρασμα του χρόνου, αντί να μειώνεται. Το 2016 στην Ελλάδα δεν ασκούνταν επαρκώς το 89,1% των κοριτσιών (θέση 104 στην παγκόσμια κατάταξη) και το 80% των αγοριών (θέση 76). Το 2001 στη χώρα μας δεν ασκούνταν επαρκώς το 88,3% των κοριτσιών (θέση 93 στη διεθνή κατάταξη) και το 79,2% των αγοριών (θέση 47), συνεπώς παρατηρείται μια μικρή αύξηση στα ποσοστά μεταξύ 2001-2016.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η ανεπαρκής καθημερινή σωματική δραστηριότητα υποσκάπτει την τωρινή και τη μελλοντική υγεία των νέων και τονίζουν ότι το θέμα πρέπει να αντιμετωπισθεί πιο αποφασιστικά, ιδίως όσον αφορά τα κορίτσια. Η τακτική και επαρκής σωματική άσκηση ευνοεί την καρδιαγγειακή, πνευμονική και μυϊκή υγεία, καθώς επίσης τη νοητική κατάσταση, αλλά και την ομαλή κοινωνικοποίηση, οφέλη που συνεχίζονται και μετά την εφηβεία.

Η σωματική δραστηριότητα περιλαμβάνει, πέρα από την άσκηση σε σπορ και παιχνίδια, τις δουλειές του νοικοκυριού, το περπάτημα (π.χ. μέχρι το σχολείο), το ποδήλατο κ.α. Στόχος του ΠΟΥ είναι έως το 2030 να έχει μειωθεί κάτω από το 70% των ποσοστό των ανεπαρκώς ασκούμενων εφήβων και των δύο φύλων, κάτι που δεν φαίνεται εύκολο.

Οι χώρες με τους πιο…τεμπέληδες μαθητές είναι οι Φιλιππίνες (ποσοστό 93% στα αγόρια) και η Νότια Κορέα (94% στα κορίτσια), ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά εμφανίζουν δύο χώρες-έκπληξη, το Μπαγκλαντές και η Ινδία, όπου μόνο το 63% και το 72% αντίστοιχα των αγοριών δεν γυμνάζονται αρκετά, κάτι που η μελέτη αποδίδει κυρίως στο ότι οι έφηβοι εκεί παίζουν πολλά σπορ όπως το…κρίκετ. Ψηλά στην παγκόσμια κατάταξη βρίσκονται και οι ΗΠΑ λόγω της συστηματικής σωματικής άσκησης που κάνουν οι μαθητές στα αμερικανικά σχολεία.

Η μελέτη δείχνει ότι η ψηφιακή επανάσταση που έχει κάνει τις οθόνες αναπόσπαστο εργαλείο της καθημερινότητας, έχει αντίκτυπο στη ζωή των εφήβων, ωθώντας τους να κάνουν περισσότερη καθιστική ζωή. Αυτό, σε συνδυασμό με το ότι κοιμούνται ολοένα λιγότερο, ενέχει κινδύνους για την υγεία τους.

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

Tέλος το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ — Μόνο ο αριθμός της ταυτότητας για όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο

Tέλος το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ — Μόνο ο αριθμός της ταυτότητας για όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο

Tέλος το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ — Μόνο ο αριθμός της ταυτότητας για όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο



Με… Γεφύρι της Άρτας μοιάζει η έκδοση των νέων αστυνομικών ταυτοτήτων καθώς έχουν εξαγγελθεί εδώ και χρόνια αλλά ποτέ δεν υλοποιούνται.

Ο νέος στόχος που τίθεται πλέον είναι να είναι έτοιμες στα μέσα του 2021, σύμφωνα με δημοσίευμα.

«Μιλάμε πολύ για τις νέες ταυτότητες γιατί για να μπορούμε να κάνουμε ψηφιακές υπηρεσίες θα πρέπει να μπορούμε να ταυτοποιούμαστε από το σπίτι μας ή από τη δουλειά μας. Άρα πρέπει να ξέρει το σύστημα ότι είμαι όντως εγώ και γι’αυτό χρειαζόμαστε ταυτότητες νέου τύπου», δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στον realfm 97,8, ενώ πρόσθεσε ότι εντός των επομένων εβδομάδων θα προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφερόμενος στην επερχόμενη αλλαγή ταυτοτήτων είπε ότι οι υφιστάμενες παραπέμπουν στη δεκαετία του 1960 και του 1970, προσθέτοντας ότι αποτελεί δέσμευσή του εντός των επομένων ολίγων εβδομάδων θα προκηρυχθεί ένας διαγωνισμός από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με στόχο οι νέες ταυτότητες να είναι έτοιμες εντός του 2021.

Ενδιαμέσως θα υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο, με δημιουργία άλλων πιο «ήπιων μηχανισμών ταυτοποίησης μέσα στον Μάρτιο και τον Απρίλιο για να μπορέσουμε να σηκώσουμε αυτή τη νέα πλατφόρμα» ανέφερε.

Πώς θα είναι

«Οι νέες ταυτότητες θα θυμίζουν περισσότερο τις πιστωτικές κάρτες, θα έχει μια φωτογραφία, η οποία θα είναι έγχρωμη, όπως είναι σε άλλες χώρες. Αν δει κανείς πώς είναι οι ταυτότητες σήμερα στην Κύπρο, δεν έχουν έγχρωμες φωτογραφίες αλλά μοιάζουν περισσότερο με πιστωτικές κάρτες και σε αυτές αναγράφονται τα στοιχεία που έχουμε σήμερα και θα προστεθεί και ένας αριθμός, ο οποίος έχουμε ήδη ανακοινώσει ότι θέλουμε οι πολλοί αριθμοί που έχουμε να γίνουν ένας, για να μην ταλαιπωρούμαστε».

Παράλληλα, πρόσθεσε ότι: «Αυτή τη στιγμή έχουμε και ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, πρέπει κανείς να θυμάται και μια σειρά άλλων αριθμών και ο στόχος που έχουμε είναι μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να τους ενοποιήσουμε όλους. Θα ανακοινώσουμε σύντομα ποιος θα είναι αυτός ο αριθμός.

Είναι τεχνικό πιο πολύ ξέρετε αυτό το θέμα. Να δούμε αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έναν από τους υφιστάμενους και να τον γενικεύσουμε, να γίνει και φορολογικού ενδιαφέροντος και κοινωνικού ενδιαφέροντος.

Προφανώς αυτός ο αριθμός θα γράφεται και στην ταυτότητα και θα αλληλεπιδρούμε με το Δημόσιο με αυτόν τον αριθμό.

Γιατί ο αριθμός της ταυτότητα, στην Ελλάδα αυτόν χρησιμοποιούμε κατά βάση, αλλάζει. Αν χάσεις την ταυτότητά σου, αλλάζει και ο αριθμός της. Θα πρέπει να έχουμε έναν αριθμό και να τον θυμόμαστε. Ο ΑΦΜ δεν αλλάζει, μένει σταθερός. Πρέπει να έχουμε έναν αριθμό και με αυτόν να αλληλεπιδρούμε, τον οποίο θα παίρνουμε όταν γεννιόμαστε».

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Έρχονται 12 μειώσεις σε φόρους — Ποιους αφορούν...

Έρχονται 12 μειώσεις σε φόρους — Ποιους αφορούν...

Έρχονται 12 μειώσεις σε φόρους — Ποιους αφορούν...



Σημαντικές φοροελαφρύνσεις έρχονται για τους φορολογούμενους, καθώς θα γίνουν 12 μειώσεις σε φόρους.

Συγκεκριμένα, φορολογικές απαλλαγές ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, περισσότερες δημόσιες επενδύσεις, διευκολύνσεις στα «κόκκινα» δάνεια, και μελλοντικά χαμηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα έχει στην πίσω σελίδα η υπογραφή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην οικονομική πολιτική μέσω της έκθεσης για την τέταρτη αξιολόγηση που δημοσιοποιήθηκε την Τετάρτη.

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», με την παραδοχή της επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2019 και το 2020, η Κομισιόν επικυρώνει όλες τις φορολογικές ελαφρύνσεις που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός από τη Θεσσαλονίκη και όσες συμπληρώθηκαν από τον Σεπτέμβριο μέχρι τώρα.

Συγκεκριμένα, για το 2019 υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος:

– Να δοθεί το αυξημένο στα 68 εκατ. ευρώ επίδομα θέρμανσης σε δύο δόσεις πριν από το τέλος του 2019.

– Να δοθεί κοινωνικό μέρισμα έως και 500 εκατ. ευρώ, καθώς το πρωτογενές πλεόνασμα που προβλέπει η Ε.Ε. για την Ελλάδα το 2019 είναι 3,8% του ΑΕΠ έναντι 3,7% του ΑΕΠ που προέβλεπε το προσχέδιο του Προϋπολογισμού.

– Να μειώσει έστω και εκτάκτως την προκαταβολή φόρου για τις επιχειρήσεις από το 100% στο 95% με τη χρήση 138 εκατ. ευρώ και πάλι από το υπερπλεόνασμα του τρέχοντος έτους.
Για το 2020 ο κατάλογος των ελαφρύνσεων είναι σημαντικά μεγαλύτερος και περιλαμβάνει:

1. Τη μείωση του πρώτου συντελεστή για φυσικά πρόσωπα από το 22% στο 9% για εισοδήματα ως 10.000 ευρώ.

2. Τη διατήρηση του αφορολογήτου στα σημερινά επίπεδα με αύξηση κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί. Στην έκθεση υπάρχει μια δυσφορία για την κατάργηση της περικοπής του αφορολογήτου, αλλά πουθενά δεν ζητούν την επαναφορά του μέτρου.

3. Την καθιέρωση χαμηλού φορολογικού συντελεστή 10% για τα αγροτικά συνεταιριστικά σχήματα.

4. Την απαλλαγή από την εισφορά αλληλεγγύης όλων των ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80%, ανεξαρτήτως της μορφής της αναπηρίας.

5. Τη μείωση του ΦΠΑ για τα βρεφικά είδη και τα κράνη μοτοσικλέτας από το 24% που είναι σήμερα στον μειωμένο συντελεστή 13%.

6. Τη μείωση του συντελεστή φορολογίας για τις επιχειρήσεις από το 28% στο 24%.

7. Τη μείωση της φορολογίας των μερισμάτων από το 10% στο 5%.

8. Την αυτοτελή φορολόγηση του δικαιώματος προαίρεσης έναντι μετοχών με 15% αντί της σημερινής φορολόγησης μέσω της κλίμακας.

9. Την κατάργηση της φορολογίας στα εταιρικά ομόλογα σε όλους τους ξένους επενδυτές με στόχο την εξεύρεση φθηνού χρήματος.

10. Το πακέτο για την ενίσχυση της οικοδομής που περιλαμβάνει την αναστολή για τρία χρόνια και του φόρου υπεραξίας αλλά και του ΦΠΑ για τα ακίνητα με οικοδομική άδεια από 1/1/2006. Στο τελευταίο εκφράζεται επίσης μια δυσφορία από την Επιτροπή, αλλά ούτε και εδώ ζητά την ακύρωση του μέτρου.

11. Την έκπτωση έως και 40% από το φόρο των δαπανών για εργασίες τεχνικής αισθητικής ή και ενεργειακής αποκατάστασης ακινήτων. Μάλιστα στο φορολογικό νομοσχέδιο θα διευκρινίζεται ότι με τις εργασίες σε ακίνητα, παράλληλα με την έκπτωση του 40%, θα ισχύει η έκπτωση του 5% στη φορολογία εισοδημάτων από ακίνητα.

12. Τη θέσπιση, σε συνέχεια της ρύθμισης των 120 δόσεων, νέας πάγιας ρύθμισης οφειλών προς την εφορία σε 24 έως 48 δόσεις έναντι 12 έως 24 της υφιστάμενης από 1ης/1/2020.

Τα μη φορολογικά οφέλη
Εκτός από τον μακροσκελή κατάλογο των φορολογικών μέτρων η έκθεση της Κομισιόν επικύρωσε και μια σειρά άλλων ελαφρύνσεων και διευκολύνσεων για τον επόμενο χρόνο.

Για παράδειγμα ελάφρυνση μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός ότι από το καλοκαίρι του 2020 θα αρχίσει να μειώνεται σταδιακά το μη μισθολογικό βάρος για τους μισθωτούς με τη μείωση των εισφορών για κύρια σύνταξη κατά 1%.

Ακόμα, θετική μπορεί να θεωρηθεί και η παράταση ως τον Απρίλιο του νέου καθεστώτος προστασίας πρώτης κατοικίας, που μέχρι τώρα ήταν παγωμένο με 10 μόνο ολοκληρωμένες ρυθμίσεις.

Η πλήρως αυτοματοποιημένη πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων και τα λιγότερα δικαιολογητικά εκτιμάται ότι θα κάνουν έστω και την τελευταία στιγμή το νόμο να λειτουργήσει.

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019

Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Το σχέδιο για την μείωσή τους, ποιοι θα είναι οι κερδισμένοι — Βαθιά «ανάσα» τους επόμενους μήνες

Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Το σχέδιο για την μείωσή τους, ποιοι θα είναι οι κερδισμένοι — Βαθιά «ανάσα» τους επόμενους μήνες

Ληξιπρόθεσμες οφειλές: Το σχέδιο για την μείωσή τους, ποιοι θα είναι οι κερδισμένοι — Βαθιά «ανάσα» τους επόμενους μήνες




Ενέσεις ρευστότητας στην αγορά και ανάσα σε εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους οι οποίοι μάταια περιμένουν χρόνια την απόδοση της σύνταξης ή του εφάπαξ που δικαιούνται, προετοιμάζεται να δώσει η κυβέρνηση μέσα από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του δημοσίου.

Η έκθεση της Κομισιόν αποκαλύπτει κυβερνητικές δεσμεύσεις υπό μορφή αναλυτικού πλάνου εκκαθάρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Σύμφωνα με αυτό το πλάνο, στο τέλος του 2019, οι «καθαρές» ληξιπρόθεσμες οφειλές θα έχουν υποχωρήσει στο 1 δισ. ευρώ από 1,3 δισ. ευρώ τον περασμένο Αύγουστο και έξι μήνες αργότερα το κράτος θα έχει εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του με εξαίρεση 140 εκατ. ευρώ εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης οι οποίες θα απαιτήσουν έξτρα χρόνο έως τον Ιούνιο του 2021.

Τα τελευταία στοιχεία της Κομισιόν ( Αύγουστος 2019) αποκαλύπτουν συνολικές απαιτήσεις εκκρεμών συντάξεων ύψους 303 εκατ. ευρώ με μεγάλη αύξηση έναντι των 192 εκατ. ευρώ του Αυγούστου 2018.

Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δώσει αλλεπάλληλες διαβεβαιώσεις για τον μηδενισμό των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του δημοσίου, τις οποίες όμως ποτέ δεν τήρησε.

Η έκθεση της Κομισιόν αποκαλύπτει τώρα δέσμη συγκεκριμένων μέτρων και νομοθετικών παρεμβάσεων προκειμένου αφενός να εξαλειφθεί το σημερινό στοκ, αφετέρου να μην δημιουργηθεί νέα γενιά ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του δημοσίου.

Πρόσφατα, πέρασε από τη Βουλή τροπολογία με την οποία προβλέπεται πως ειδικά για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων σε ιδιώτες οι οποίοι στερούνται φορολογικής ή/ και ασφαλιστικής ενημερότητας, το δημόσιο θα προχωρά σε δημόσια κατάθεση υπό μορφή παρακαταθήκης (στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων) και ο πιστωτής θα έχει πέντε χρόνια στη διάθεσή του να αντλήσει τα χρήματα με την προσκόμιση της απαιτούμενης ενημερότητας. Από την ώρα που θα λάβει χώρια η δημόσια κατάθεση όμως, η οφειλή από τα τεφτέρια των ληξιπρόθεσμων του δημοσίου θα έχει σβήσει.

Η έκθεση της Κομισιόν έρχεται να προσθέσει κι άλλα μέτρα επί των οποίων έχει ενημερώσει η ελληνική κυβέρνηση.

Μεταξύ αυτών, προωθείται η συγκρότηση ειδικής Επιτροπής η οποία θα παρακολουθεί σε μηνιαία βάση την εξέλιξη του πρότζεκτ και θα ενημερώνει την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών με εξαμηνιαίες και ενδιάμεσες εκθέσεις έως τη λήξη της θητείας της το καλοκαίρι του 2021.

Εφόσον οι δεσμεύσεις τηρηθούν, η αγορά και οι συνταξιούχοι εν αναμονή μπορούν να προσδοκούν βαθιά «ανάσα» τους επόμενους μήνες.

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2019

Ριζικές αλλαγές. — Από ΚΤΕΟ θα περνούν κάθε χρόνο τα παλαιά αυτοκίνητα.

Ριζικές αλλαγές. — Από ΚΤΕΟ θα περνούν κάθε χρόνο τα παλαιά αυτοκίνητα.

Ριζικές αλλαγές. — Από ΚΤΕΟ θα περνούν κάθε χρόνο τα παλαιά αυτοκίνητα.


Ριζικές αλλαγές στους ελέγχους του γερασμένου στόλου οχημάτων ενώ έρχονται και εντατικοί έλεγχοι από «Ράμπο» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Κάθε χρόνο αντί για δύο να περνούν από ΚΤΕΟ τα παλαιά αυτοκίνητα εξετάζουν τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και του Περιβάλλοντος σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr!

Η ακριβής ηλικία των οχημάτων δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει καθώς οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι δύο και η μία αφορά σε οχήματα με ηλικίες πάνω από 10 έτη (δηλαδή οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2010) και η δεύτερη αφορά σε οχήματα με ηλικία άνω των 15 ετών (δηλαδή οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν το 2005).

Οι συγκεκριμένες προτάσεις έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεταξύ των στελεχών από συναρμόδια Υπουργεία που ασχολούνται με το μέλλον της αυτοκίνησης και την ανανέωση του στόλου των οχημάτων ενώ επίσης σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στον έλεγχο των ΚΤΕΟ  ώστε να περνούν πραγματικά τα οχήματα που πρέπει ενώ όσα είναι επικίνδυνα να κόβονται!

Η έλευση από τα ΚΤΕΟ κάθε χρόνο για τα οχήματα με ηλικίες 10 ή 15 ετών θα αποτελέσει και μάλλον το πρώτο αντικίνητρο για τους κατόχους των παλαιών, ρυπογόνων και επικίνδυνων αυτοκινήτων ώστε να αποκτήσουν κάποιο νεότερο.

Βήκας: «Στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη ο τεχνικός έλεγχος πυκνώνει»

Σε ερώτησή μας σχετικά με το θέμα της έλευσης από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο για τα παλαιά αυτοκίνητα ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας ανέφερε στο Newsauto.gr ότι:

«Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ χαιρετίζει την προοπτική αυτή. Πριν βιαστούν μερικοί ίσως να αντιδράσουν συνδέοντας τα επιχειρηματικά οφέλη των ΚΤΕΟ με τέτοια απόφαση, ας προσέξουμε λίγο τι ισχύει και για ποιους λόγους στα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ.

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία λοιπόν προβλέπει την υποχρέωση των ιδιοκτητών οχημάτων να προσκομίζουν τα οχήματα τους στα ΚΤΕΟ, για αρχικό έλεγχο έως την συμπλήρωση 4 ετών από την 1η ημερομηνία κυκλοφορίας και εν συνεχεία, έως κάθε 2 χρόνια μετά. Στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη ο τεχνικός έλεγχος πυκνώνει εξ’ αρχής προβλέποντας πυκνότερους τεχνικούς ελέγχους ενώ σε κάθε περίπτωση δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στα πιο γερασμένα χρονολογικά ή πιο επιβαρυμένα χιλιομετρικά οχήματα με το σκεπτικό ότι στατιστικώς τα οχήματα αυτά λόγω γήρατος ή συχνότερης μετακίνησης φθείρονται πιο γρήγορα και πιο συχνά, δημιουργούν κίνδυνο για στην οδική ασφάλεια και το περιβάλλον και άρα επιβάλλεται ο συχνότερος τεχνικός έλεγχος τους.

Η χώρα μας αποτελεί μία από τις λίγες εξαιρέσεις αφού εξαντλεί χρονολογικά τα περιθώρια άσχετα αν τα ευρήματα υποδεικνύουν αναγκαιότητα τακτικότερων ελέγχων αυτών των οχημάτων.

Πρέπει όλοι μας να αντιληφθούμε επιτέλους κάποια στιγμή ότι ο έλεγχος ΚΤΕΟ δεν αποτελεί φοροεισπρακτικό μέσο αλλά κοινωνικό λειτούργημα καθώς τα κακώς συντηρημένα οχήματα απειλούν την ζωή όλων μας, πεζών και οδηγών.

Σε κάθε περίπτωση ο ρόλος του ΚΤΕΟ αποτελεί συμβουλευτική διαδικασία προς τους πολίτες ως προς την πρόληψη ατυχημάτων και προάσπισης της ανθρώπινης ζωής αλλά παράλληλα και της τσέπης του καθενός ιδιοκτήτη αφού έχει αποδειχτεί ότι οι όποιες βλάβες στα οχήματα επισκευάζονται ευκολότερα και πιο ανέξοδα όταν εντοπίζονται στο ξεκίνημα τους.

Άρα, συμπερασματικά τεκμηριώνεται η άποψη ότι το ΚΤΕΟ προστατεύει αφενός την ανθρώπινη ζωή και ενισχύει αφετέρου τα οικονομικά οφέλη των ιδιοκτητών οχημάτων.»

Ελεγκτές «Ράμπο» και από το υπουργείο Μεταφορών

Ο στόχος πάντως που έχει θέσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων περιλαμβάνει και την ενεργοποίηση μηχανισμών ελέγχου για τα ΚΤΕΟ όπου τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι όλα τα οχήματα που περνούν από τεχνικό έλεγχο είναι σε άριστη κατάσταση με αποτέλεσμα να κόβονται ελάχιστα οχήματα με Επικίνδυνες Ελλείψεις!

Να υπενθυμίσουμε πως όπως αποκάλυψε το Newsauto.gr το 2017 στην Ελλάδα «κόπηκαν» μόλις 45 αυτοκίνητα σε περίπου 2 εκατ. τεχνικούς ελέγχους ενώ το 2016 σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε στην διάθεσή μας μόλις 46 αυτοκίνητα «κόπηκαν» σε 1,9 εκατ. τεχνικούς ελέγχους και  το 2015 «κόπηκαν» 68 αυτοκίνητα σε σχεδόν 2 εκατ. ελέγχους.

Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων διαπιστώνει κανείς πως σε σύνολο 4,6 εκατ. οχημάτων, εκ των οποίων το 50% πρέπει να περνά κατά μέσο όρο από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, θα έπρεπε να ελέγχονται 2,5 εκατ. οχήματα ετησίως αλλά αντ’ αυτού από τα ΚΤΕΟ πέρασαν μόλις ούτε 2 εκατ. οχήματα το 2017.

Πέραν των οχημάτων με τις επικίνδυνες ελλείψεις που ήταν μόλις 47 το 2017 καταγράφηκαν 95.154 οχήματα με σοβαρές ελλείψεις έναντι 75.265 οχημάτων το 2016 και 105.025 αυτοκινήτων το 2015. Δηλαδή το 2017 μόλις το 4,77% του στόλου των οχημάτων που επισκέφθηκαν κάποιο ΚΤΕΟ «έφυγαν» με σοβαρές ελλείψεις και αναγκαστικά έπρεπε να ξαναπεράσουν από τεχνικό έλεγχο.

Τα γερμανικά ΚΤΕΟ «κόβουν» 9,8 εκατ. αυτοκίνητο τον χρόνο!

Η Γερμανία αποτελεί μία χώρα πρότυπο για τους ελέγχους ΚΤΕΟ, όπως επίσης και άλλα ευρωπαϊκά κράτη. Ωστόσο το εντυπωσιακό για μια χώρα με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αποτελεί το γεγονός πως το ποσοστό των οχημάτων που «κόβονται» από τα γερμανικά ΚΤΕΟ ανέρχεται σε 35,5%! Ειδικότερα σε 27,6 εκατ. ελέγχους που πραγματοποίησαν τα γερμανικά ΚΤΕΟ «κόπηκαν» σχεδόν 9,8 εκατ. οχήματα με 2,67 βλάβες κατά μέσο όρο!

Και να είστε σίγουροι πως οι έλεγχοι στα γερμανικά ΚΤΕΟ πραγματοποιούνται για να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η οδική ασφάλεια αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος ενώ παράλληλα να λειτουργούν όλες οι επιχειρήσεις από τον κλάδο αυτοκινήτου που περιλαμβάνει τα συνεργεία, τα φανοποιεία, την πώληση ανταλλακτικών αλλά και ελαστικών που αποφέρουν τεράστια έσοδα στη γερμανική οικονομία…

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Έρχονται αλλαγές στα διόδια της Εγνατίας Οδού: Μειώσεις και… νέοι σταθμοί

Έρχονται αλλαγές στα διόδια της Εγνατίας Οδού: Μειώσεις και… νέοι σταθμοί

Έρχονται αλλαγές στα διόδια της Εγνατίας Οδού: Μειώσεις και… νέοι σταθμοί


Αναπροσαρμογές στις τιμές των διοδίων της Εγνατίας Οδού προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), την οποία συνυπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας και Κώστας Καραμανλής, αντίστοιχα.

Πιο συγκεκριμένα, η ΚΥΑ προβλέπει τη μείωση του αντιτίμου στους σταθμούς Ανάληψης (2,40 σε 1,80 ευρώ) και Προμαχώνα (από 2,40 σε 2,00 ευρώ).

Ωστόσο, με την ίδια απόφαση, ορίζεται η έναρξη νέου σταθμού στην περιοχή του Ωραιόκαστρου, με αντίτιμο 0,50 ευρώ (σ.σ. για τα ΙΧ).

Παράλληλα, όπως μεταδίδει το «ethnos.gr», προβλέπεται η έναρξη της λειτουργίας ακόμη δύο σταθμών:

Από τις 4 Δεκεμβρίου, στα Ασπροβάλτα, με κόστος 0,90 ευρώ για τα Ι.Χ..
Από τα μέσα Ιανουαρίου, στον Στρυμονικό με κόστος 1,00 ευρώ για τα ΙΧ

Παρά τις παραπάνω αλλαγές, σύμφωνα με την ΚΥΑ, η χιλιομετρική χρέωση στην Εγνατία Οδό διατηρείται στα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή, κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, λειτουργούν συνολικά 12 σταθμοί διοδίων, με το αντίτιμο να κυμαίνεται από 1,20 έως 2,40 ευρώ για τα ΙΧ.

Πηγή

Loading...
Διαβάστε περισσότερα

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019

Αντικαπνιστικός νόμος: Σε λειτουργία από σήμερα η γραμμή καταγγελιών 1142

Αντικαπνιστικός νόμος: Σε λειτουργία από σήμερα η γραμμή καταγγελιών 1142

Αντικαπνιστικός νόμος: Σε λειτουργία από σήμερα η γραμμή καταγγελιών 1142 





Λειτουργεί από σήμερα, στο πλαίσιο εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου η τηλεφωνική γραμμή (1142) ενημέρωσης και υποστήριξης για τους πολίτες.

Καλώντας στο 1142, κάποιος μπορεί να ενημερωθεί για το τι προβλέπει η νομοθεσία για την απαγόρευση του καπνίσματος, να ζητήσει βοήθεια για τη διακοπή του καπνίσματος, καθώς και να αναφέρει παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας, που υπέπεσαν στην αντίληψή τους.

Ζητώντας βοήθεια για τη διακοπή του καπνίσματος, τα στοιχεία σας καταγράφονται και εντός 48 ωρών, Επαγγελματίας Υγείας αναλαμβάνει να σας ενημερώσει και να σας καθοδηγήσει σε κάποιο Ιατρείο διακοπής καπνίσματος, όπου ειδικοί θα αναλάβουν την υποστήριξη της προσπάθειάς σας.

Ταυτόχρονα, στο 1142, μπορεί κάθε πολίτης, δίνοντας το ονοματεπώνυμό του, το τηλέφωνό του και εφόσον διαθέτει, το email του, να αναφέρει παραβάσεις που ο ίδιος διαπιστώνει και αφορούν στην εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου.

Οι επώνυμες αναφορές ομαδοποιούνται και προωθούνται απευθείας στις Αρχές Ελέγχου ανά κατηγορία  (Ελληνική Αστυνομία, Δημοτική Αστυνομία, Υγειονομικές Διευθύνσεις Περιφερειών ή Λιμενικό Σώμα) και κατόπιν διενεργούνται έκτακτοι ή τακτικοί στοχευμένοι έλεγχοι, με βάση την καταγγελίες που έχουν καταγραφεί στο σύστημα.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η γραμμή 1142 απευθύνεται σε όλους τους πολίτες, καπνιστές ή μη, και στοχεύει στην καλύτερη επικοινωνία του κράτους με τον πολίτη.

Πηγή


Loading...
Διαβάστε περισσότερα