Αναζήτηση

Πέμπτη 24 Απριλίου 2025

Αυτόματες φορολογικές δηλώσεις: Προθεσμία μέχρι αύριο για τυχόν διορθώσεις

 

Μέχρι και την Παρασκευή 25 Απρίλιου θα πρέπει όσοι φορολογούμενοι με προσυμπληρωμένες δηλώσεις φόρου εισοδήματος να τσεκάρουν για λάθη σε ποσά και χρεώσεις

 

 

 Αυτόματες φορολογικές δηλώσεις: Προθεσμία μέχρι αύριο για τυχόν διορθώσεις

Την Παρασκευή 25 Απριλίου, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) θα πατήσει το κουμπί και θα προχωρήσει στην οριστική υποβολή των προσυμπληρωμένων και προ εκκαθαρισμένων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, για περίπου 1,5 εκατομμύριο φορολογούμενους, κυρίως μισθωτούς και συνταξιούχους.

Η διαδικασία της αυτόματης υποβολής αφορά δηλώσεις που δεν έχουν υποβληθεί ακόμη από τους ίδιους τους φορολογούμενους και πραγματοποιείται στο πλαίσιο της διευκόλυνσης και απλοποίησης των φορολογικών διαδικασιών.
ΑΑΔΕ - Την Παρασκευή 25 Απριλίου η αυτόματη υποβολή των προσυμπληρωμένων δηλώσεων

Με βάση τον σχεδιασμό έως και την Πέμπτη 24 Απριλίου, οι φορολογούμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν πρόσβαση στην προσυμπληρωμένη τους δήλωση μέσω της σχετικής ηλεκτρονικής εφαρμογής και να προβούν σε έλεγχο ή ενδεχόμενη τροποποίηση των προσυμπληρωμένων στοιχείων.

Διαβάστε επίσης: Τέλος χρόνου για την αυτόματη υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, τι πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες

Σε περίπτωση που τα στοιχεία είναι πλήρη και ορθά, δεν απαιτείται καμία ενέργεια. Η δήλωση θα υποβληθεί αυτόματα από την ΑΑΔΕ την επόμενη ημέρα. Αντίθετα, σε περιπτώσεις που εντοπίζονται ανακρίβειες ή ελλείψεις, οι φορολογούμενοι μπορούν:

να υποβάλουν αρχική δήλωση έως τις 24 Απριλίου, ή να υποβάλουν τροποποιητική δήλωση από τις 25 Απριλίου έως τις 15 Ιουλίου, χωρίς κυρώσεις – καθώς θα έχει τη θέση της αρχικής δήλωσης.
Βασικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι

Οι φορολογούμενοι καλούνται να ελέγξουν την πληρότητα και την ορθότητα των προσυμπληρωμένων στοιχείων.

Σε περίπτωση που διαπιστώσουν ανακρίβειες ή ελλείψεις, μπορούν να προχωρήσουν στη διόρθωση ή συμπλήρωσή τους, ως εξής:

• έως 24/4: υποβολή αρχικής δήλωσης

• από 25/4 έως 15/7: υποβολή τροποποιητικής δήλωσης, χωρίς κυρώσεις (επέχει θέση αρχικής δήλωσης).

Εφόσον ο φόρος που θα προκύψει εξοφληθεί έως τις 31/7, όλοι οι φορολογούμενοι δικαιούνται τις ακόλουθες εκπτώσεις:

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Συντάξεις: Έρχονται δύο νέα πακέτα αναδρομικών έως 8.500 ευρώ - Το χρονοδιάγραμμα των πληρωμών

 

Έρχονται δύο πακέτα αναδρομικών ποσών από τα τέλη Μαΐου. Ο ΕΦΚΑ αναμένεται να πληρώσει έως και 8.500 ευρώ σε 82.000 συνταξιούχους.

 

 

Δικαιούχοι είναι όσοι έχουν εκκρεμείς επανυπολογισμούς συντάξεων και οι σχετικές πληρωμές εκτιμάται πως θα γίνουν μέχρι και το καλοκαίρι.

Αναλυτικά αυτές οι καταβολές θα αφορούν:

1) Τους επανυπολογισμούς 40.000 συντάξεων με τα βελτιωμένα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου 4670/2020.

Αυτό θα γίνει στους συνταξιούχους από 29 Ταμεία κύριας ασφάλισης, που έχουν 30 έτη ασφάλισης και άνω αλλά και ελλιπή στοιχεία στους χρόνους ασφάλισης ή και στις αποδοχές τους, ή ανήκουν σε άλλες περιπτώσεις με σύνταξη από διαδοχική ασφάλιση ή με εργασία μετά τη συνταξιοδότηση, με παράλληλη ασφάλιση κλπ. Διευκρινίζεται πως στους εν λόγω συνταξιούχους έγινε ο επανυπολογισμός των συντάξεών τους τον Οκτώβριο του 2023 και αυτοί θα λάβουν αναδρομικά έως και 8.500 ευρώ.
Οι διπλές ασφαλίσεις

Ωστόσο στους συνταξιούχους αυτούς εκκρεμούσαν τα αναδρομικά από διπλές ασφαλίσεις και ο ΕΦΚΑ καθυστέρησε τις πληρωμές διότι διαπίστωσε πως είχαν υπολογιστεί λάθος τα ποσά. Αναλυτικά:

Η προσαύξηση αρχίζει από 1,08% επί της ανταποδοτικής σύνταξης για τους πολίτες που είχαν 31 έτη ασφάλισης ενώ σε όσους η σύνταξή τους έχει υπολογιστεί με 40 έτη ασφάλισης η προσαύξηση φτάνει το 7.2%.

Διευκρινίζεται πως οι ασφαλισμένοι που έχουν συνταξιοδοτηθεί με ενδιάμεσους χρόνους θα πάρουν αντίστοιχα ποσοστά προσαύξησης της σύνταξής τους.
Οι κρατήσεις

Τα ποσά των αναδρομικών που λαμβάνουν οι δικαιούχοι συνταξιούχοι είναι μεικτά και:

    γίνεται 6% παρακράτηση για την υγειονομική περίθαλψη.
    γίνεται κλιμακωτή παρακράτηση από 3% έως 14% λόγω της Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης για τις συντάξεις που ξεπερνούν τα 1.400 ευρώ.
    επιβάλλεται φόρος 20% επί του ποσού των αναδρομικών.

2) Τους επανυπολογισμούς των κρατήσεων του νόμου 4093/2012 σε 42.000 κύριες συντάξεις αποστράτων των Ενόπλων Δυνάμεων.

Αναδρομικά για διάστημα 27 μηνών ύψους 1.200 ευρώ έως 3.500 ευρώ εκτιμάται πως θα πληρώσει ο ΕΦΚΑ σταδιακά εντός του Μαΐου στους συνταξιούχους απόστρατους. Τα ποσά αυτά προκύπτουν από τη μείωση των κρατήσεων που επιβάλλονταν σε συντάξεις και μερίσματα με άθροισμα άνω των 1.000 ευρώ βάσει του νόμου 4093/2012. Υπενθυμίζεται δε πως ο Φορέας άρχισε τους επανυπολογισμούς των μειώσεων για συντάξεις αποστράτων άνω των 2.500 ευρώ.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Έτσι κλέβουν οδηγούς στην Εθνική Οδό

 

 

Πρόκειται για το λεγόμενο «περουβιανό κόλπο», όπου επιτήδειοι προσποιούνται τους ευγενικούς οδηγούς-βοηθούς ώστε να παγιδεύσουν ανυποψίαστους ταξιδιώτες. 

 

 

 

Στόχος τους είναι κυρίως οδηγοί που ταξιδεύουν μόνοι, τους οποίους προσεγγίζουν με το πρόσχημα κάποιας δήθεν βλάβης στο όχημα. Όταν το θύμα σταματήσει πιστεύοντας ότι κάτι δεν πάει καλά, οι δράστες εκμεταλλεύονται την περίσταση για να του κλέψουν χρήματα, τσάντες και άλλα αντικείμενα αξίας από το αυτοκίνητο.

Το κόλπο έχει γίνει μάστιγα ειδικά στα νότια παράλια της Γαλλίας και της Ισπανίας, όπου δρουν οργανωμένες συμμορίες. Οι ευρωπαϊκές αστυνομικές αρχές αναφέρουν εκατοντάδες περιστατικά κάθε χρόνο και έχουν αναγκαστεί να λάβουν έκτακτα μέτρα, με περιπολίες και ειδικές ομάδες σε τουριστικούς αυτοκινητοδρόμους.

Πώς λειτουργεί το «περουβιανό κόλπο»
Οι δράστες κινούνται συνήθως σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες, αναζητώντας αυτοκίνητα με μοναχικούς οδηγούς. Μόλις εντοπίσουν στόχο, ξεκινούν το καλά οργανωμένο σχέδιό τους:

    Προσποίηση βλάβης: Το όχημα των απατεώνων προσπερνά τον στόχο και οι επιβάτες του κάνουν έντονες χειρονομίες, κατεβάζουν το παράθυρο και φωνάζουν στον οδηγό ότι έχει πρόβλημα, όπως σκασμένο λάστιχο ή κάτι που φαίνεται να κρέμεται από το αυτοκίνητο.
    Ακινητοποίηση του θύματος: Με πειστικό τρόπο, οι «καλοί Σαμαρείτες» προτρέπουν τον οδηγό να σταματήσει στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ή σε πάρκινγκ για να το ελέγξει. Ο οδηγός, πανικοβλημένος, σταματά.
    Διάσπαση προσοχής: Μόλις το θύμα αποβιβαστεί, ο ένας δράστης το απασχολεί δείχνοντάς του π.χ. ένα λάστιχο. Ο οδηγός σκύβει, απομακρύνεται από την καμπίνα και δεν βλέπει τι γίνεται στο αυτοκίνητο.
    Η κλοπή: Ο συνεργός εκμεταλλεύεται τη στιγμή και τρυπώνει στο αυτοκίνητο, αρπάζοντας πορτοφόλια, τσάντες, κινητά και κάθε τι πολύτιμο που βρίσκεται στο εσωτερικό.

Οι δράστες λειτουργούν γρήγορα, χωρίς χρήση βίας, ώστε να διαπράττουν κλοπή και όχι ληστεία. Μέσα σε δευτερόλεπτα έχουν εξαφανιστεί, ενώ το θύμα συνειδητοποιεί τι συνέβη όταν είναι πλέον αργά.

Από τα σύνορα Ισπανίας–Γαλλίας, τώρα και στην Ελλάδα
Το συγκεκριμένο τέχνασμα εμφανίστηκε αρχικά σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση στη Γαλλία και την Ισπανία, ιδιαίτερα κοντά στα σύνορα των δύο χωρών. Ονομάστηκε «περουβιανό» λόγω της δράσης μιας συγκεκριμένης συμμορίας παλαιότερα, αλλά πλέον εφαρμόζεται από άτομα κάθε εθνικότητας. Οι δράστες χρησιμοποιούν συχνά ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, αλλάζουν πινακίδες, εμφανίζονται ως τουρίστες και είναι εξαιρετικά καλά οργανωμένοι.

Το φαινόμενο έχει αρχίσει να παρατηρείται και στην Ελλάδα, ειδικά σε δημοφιλείς τουριστικούς δρόμους και παραθαλάσσιες περιοχές. Υπάρχουν ενδείξεις ότι παρόμοιες μέθοδοι χρησιμοποιούνται και στη χώρα μας, με στόχο κυρίως ξένους τουρίστες που κινούνται με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα ή οικογένειες σε ταξίδι.

Οι ελληνικές αρχές παρακολουθούν την κατάσταση, ενώ υπάρχει αυξημένη επαγρύπνηση, ιδίως κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Το φαινόμενο αναμένεται να επεκταθεί αν δεν υπάρξει ενημέρωση και πρόληψη.

Πώς να προστατευτείτε
Οι οδηγοί καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να ακολουθούν μερικές απλές οδηγίες για να αποφύγουν παρόμοιες παγίδες:

    Μην εμπιστεύεστε αγνώστους που σας κάνουν σήμα ότι έχετε πρόβλημα, αν εσείς δεν έχετε αντιληφθεί κάτι.
    Μην σταματάτε σε ερημικά σημεία και μην βγαίνετε από το αυτοκίνητο πριν σιγουρευτείτε ότι πρόκειται για πραγματική ανάγκη.
    Καλέστε άμεσα την αστυνομία αν νιώσετε ότι κάτι ύποπτο συμβαίνει.
    Κλειδώνετε πάντα το όχημα, ακόμα κι αν βγείτε για ελάχιστα δευτερόλεπτα.
    Μην αφήνετε πολύτιμα αντικείμενα σε εμφανές σημείο στο αυτοκίνητο.
    Να είστε υποψιασμένοι, ειδικά αν κάποιος προσπαθήσει να σας αποσπάσει την προσοχή με επιμονή ή σας παροτρύνει να βγείτε από το όχημα.

Η πρόληψη είναι το καλύτερο όπλο. Οι δράστες στηρίζονται στο ξάφνιασμα και την καλή πρόθεση των οδηγών. Αν γνωρίζετε το κόλπο, έχετε ήδη το πάνω χέρι.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Τετάρτη 23 Απριλίου 2025

Οριστικό: Αφαίρεση διπλώματος και 1.000 ευρώ πρόστιμο σε όσους παρκάρουν εκεί.

 

 

Σε δημόσια διαβούλευση βρίσκεται νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που προβλέπει πιο αυστηρές ποινές για παραβάσεις που εμποδίζουν άτομα με αναπηρία. 

 

 

 

Συγκεκριμένα, οι οδηγοί που παρκάρουν παράνομα σε θέσεις ή ράμπες αποκλειστικής πρόσβασης ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) αντιμετωπίζουν πλέον πρόστιμο 150 ευρώ. Επιπλέον, αυτές οι παραβάσεις χαρακτηρίζονται ως «αντικοινωνική οδική συμπεριφορά», γεγονός που σημαίνει ότι συνοδεύονται και από αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες​. Με τον τρόπο αυτό το πρόστιμο δεν είναι η μόνη κύρωση – αφαιρείται προσωρινά και το δίπλωμα του οδηγού, υπογραμμίζοντας τη σοβαρότητα της παράβασης.

Ακόμη αυστηρότερες ποινές προβλέπονται για τους υπότροπους. Αν ο ίδιος οδηγός επαναλάβει τέτοια παράβαση μέσα σε διάστημα ενός έτους, το πρόστιμο αυξάνεται δραστικά στα 1.000 ευρώ. Παράλληλα, το δίπλωμά του μπορεί να αφαιρεθεί για χρονικό διάστημα έως και 180 ημέρες​. Πρόκειται για μια πολύ βαριά κύρωση που ισοδυναμεί με εξάμηνη αδυναμία οδήγησης, με στόχο να αποτρέψει την επανάληψη της αντικοινωνικής αυτής συμπεριφοράς.

Σημαντικές είναι οι διαφορές σε σχέση με τον προηγούμενο ΚΟΚ. Μέχρι σήμερα, ένας οδηγός που καταλαμβάνει παράνομα θέση ΑμεΑ υφίσταται αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες, χωρίς όμως χρηματικό πρόστιμο​. Με το νέο πλαίσιο, αντί για πινακίδες, στοχεύεται απευθείας ο οδηγός: του επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο και του αφαιρείται το δίπλωμα. Έτσι, ο νέος ΚΟΚ μετατοπίζει την τιμωρία από το όχημα στον οδηγό, με σκοπό να δοθεί έμφαση στην προσωπική ευθύνη. Επιπλέον, η πρόβλεψη προστίμου (και μάλιστα πολύ υψηλού σε περίπτωση υποτροπής) καθιστά τις κυρώσεις πιο αποτρεπτικές.

Με απλά λόγια, όποιος παρκάρει σε ράμπες ή θέσεις για ΑμεΑ θα έρχεται αντιμέτωπος με τσουχτερά πρόστιμα και θα μένει χωρίς δίπλωμα.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Χωρίς θήκες τα κινητά τηλέφωνα στο μέλλον - Η νέα εναλλακτική λύση που θα γίνει trend

 

Οι θήκες κινητών τηλεφώνων, που αποτελούν για χρόνια απαραίτητο αξεσουάρ για τη φροντίδα των συσκευών, μπορεί να διανύουν τις τελευταίες τους ημέρες και αυτό γιατί μία νέα εναλλακτική λύση αναδύεται ως η επόμενη μεγάλη τάση για το μέλλον, αν και επικίνδυνη για τους χρήστες.

 

 

Μια μελέτη που πραγματοποίησε ο δημοσιογράφος του BBC Thomas Germain, μαζί με έναν φίλο του, αποκάλυψε την αλλαγή που έρχεται τα επόμενα χρόνια για τη φροντίδα των τηλεφώνων. Η ιδέα δεν είναι η χρήση θήκης, αλλά η χρήση του τηλεφώνου όπως βγήκε από το κουτί στο οποίο ήρθε.

Η δοκιμή χρήσης του τηλεφώνου χωρίς προστατευτικό κάλυμμα πραγματοποιήθηκε για 30 ημέρες. Σύμφωνα με τον φίλο του δημοσιογράφου, οι σημερινές συσκευές είναι πολύ πιο ανθεκτικές στους κραδασμούς.

Ένα άλλο επιχείρημα που οδήγησε τόσο τον Thomas όσο και τον φίλο του να μην χρησιμοποιούν θήκες έχει να κάνει με την αισθητική του τηλεφώνου και τον χειρισμό του.

Από την άλλη πλευρά, οι μεγάλες μάρκες χρησιμοποιούν υλικά ανθεκτικά στους κραδασμούς που δεν επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής της συσκευής, όπως το Gorilla Glass, ένα γυαλί που χρησιμοποιείται στις οθόνες των κινητών τηλεφώνων που κατασκευάζει η αμερικανική εταιρεία Corning.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο, τα τηλέφωνα της εταιρείας μπορούν να αντέξουν πτώσεις από ύψος έως και 2 μέτρα σε εργαστηριακές δοκιμές. Ωστόσο, πρέπει να αναγνωριστεί ότι τα κινητά τηλέφωνα δεν είναι άφθαρτα.

Το περιοδικό Consumer Reports εξήγησε επίσης γιατί η χρήση των θηκών φτάνει στο τέλος της: «Όταν ξεκινήσαμε, το ένα τρίτο των συσκευών απέτυχε στις δοκιμές πτώσης, όπου τις ρίξαμε σε τσιμεντένιο τοίχο. Σήμερα, οι επιδόσεις είναι πολύ καλύτερες», δήλωσε ο Rich Fisco, επικεφαλής των δοκιμών ηλεκτρονικών συσκευών του οργανισμού.

Παρόλα αυτά, είπε χαμογελώντας: «Είναι αλήθεια ότι δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείτε κάλυμμα κινητού τηλεφώνου, αλλά το πραγματικό ερώτημα είναι αν σας αρέσει να παίρνετε ρίσκα. Εγώ το έχω με προστασία, γιατί είμαι τσιγκούνης».

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Τρίτη 22 Απριλίου 2025

Η εξειδίκευση των μέτρων: Πώς θα λάβουν 250 ευρώ οι συνταξιούχοι και 800 ευρώ oι ενοικιαστές

 

 

Την εξειδίκευση των μέτρων στήριξης συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, που ανακοίνωσε νωρίτερα ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης πραγματοποίησαν ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο αναπληρωτής υπουργός, Νίκος Παπαθανάσης και ο υφυπουργός, Θάνος Πετραλιάς.

Τα «μέτρα έχουν κοινωνικό και αναπτυξιακό πρόσημο», τόνισε στην αρχή της ομιλίας του ο κ. Πιερρακάκης.

«Το πλεόνασμα δεν είναι το άθροισμα των φόρων όπως θα πει η αντιπολίτευση. Το πλεόνασμα έρχεται από τρεις πηγές. Πρώτον από την πάταξη της φοροδιαφυγής. Δεύτερον από την ανάπτυξη της οικονομίας με αύξηση της απασχόλησης. Και τρίτον από εξοικονόμηση κρατικών δαπανών», ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης.
 

Επιστροφή ενοικίου κάθε Νοέμβριο – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Από φέτος το φθινόπωρο, ένα νέο μέτρο φέρνει ελάφρυνση στους ενοικιαστές, με το κράτος να επιστρέφει στον τραπεζικό τους λογαριασμό το 1/12 του συνολικού ετήσιου μισθώματος. Η ρύθμιση αφορά σε όσους δηλώνουν ενοίκιο για κύρια ή φοιτητική κατοικία και στοχεύει στην ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης απέναντι στις αυξημένες τιμές στέγασης.

  •     Η επιστροφή καταβάλλεται κάθε Νοέμβριο.
  •     Το μέγιστο ποσό για κύρια κατοικία είναι 800 ευρώ, με επιπλέον 50 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο.
  •     Για φοιτητική κατοικία το ανώτατο ποσό είναι 800 ευρώ.
  •     Τα εισοδηματικά κριτήρια ευθυγραμμίζονται με εκείνα του προγράμματος «ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ 2».
  •     948.000 νοικοκυριά, δηλαδή περίπου 1.280.000 φορολογούμενοι, υπολογίζεται ότι θα είναι δικαιούχοι του μέτρου. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 80% των ενοικιαστών στη χώρα.
  •     Το συνολικό ετήσιο κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό φτάνει τα 230 εκατ. ευρώ.


Για να λάβει κάποιος την ετήσια επιστροφή ενοικίου, ισχύουν συγκεκριμένα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, αντίστοιχα με εκείνα του προγράμματος «ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ 2».

Εισοδηματικά όρια:

  •     Άγαμοι: Ετήσιο εισόδημα έως 20.000 ευρώ
  •     Έγγαμοι ή σύμφωνο συμβίωσης: Έως 28.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 4.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο
  •     Μονογονεϊκές οικογένειες: Έως 31.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο πέραν του πρώτου
  •     Περιουσιακά όρια (ισχύουν μόνο για την κύρια κατοικία). Η συνολική οικογενειακή περιουσία, όπως προκύπτει από τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ, δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 120.000 ευρώ για μονοπρόσωπο νοικοκυριό. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά 20.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού.


Ποιοι συνταξιούχοι δικαιούνται το επίδομα των 250 ευρώ

Όπως τόνισε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, το επίδομα των 250 ευρώ θα δοθεί σε χαμηλοσυνταξιούχους, άτομα με αναπηρία και ανασφάλιστους υπερήλικες με κριτήρια.

Οι δικαιούχοι θα είναι:

  •     άτομα άνω των 65 ετών
  •     θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα μέχρι 14.000 ευρώ


Το μέτρο αυτό, όπως τόνισε ο υπουργός Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, θα έχει ετήσιο κόστος 360 εκατ. ευρώ.

  •     Το επίδομα των 250 ευρώ θα είναι αφορολόγητο.
  •     Εισοδηματικό κριτήριο έως 14.000 ευρώ για άγαμους και περιουσία 200.000
  •     Για έγγαμους 26.000 ευρώ και περιουσία 300.000
  •     Ανασφάλιστοι υπερήλικες: Σε περίπτωση που και τα δύο μέλη των οικογενειών είναι δικαιούχοι επιδομάτων το λαμβάνουν και οι δύο.
  •     Δικαιούχοι είναι 1,157.000 συνταξιούχοι, συνολικά πάνω από 1,440.000 πολίτες.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Εφορία: Τα SOS για αποδείξεις με ηλεκτρονικές πληρωμές

 

 

Περισσότεροι από 4.500.000 φορολογούμενοι, οι οποίοι κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους αποκτούν εισοδήματα από μισθούς, συντάξεις, επιχειρηματικές δραστηριότητες και εκμετάλλευση ακινήτων, πρέπει και φέτος να εξοφλούν με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, δηλαδή - όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος - με τραπεζικές κάρτες ή μέσω e-banking, δαπάνες για αγορές αγαθών και παροχή υπηρεσιών, ώστε έως το τέλος του 2025 οι ηλεκτρονικές πληρωμές να καλύψουν το 30% των ετήσιων εισοδημάτων τους από τις συγκεκριμένες πηγές.


Τα SOS για αποδείξεις με ηλεκτρονικές πληρωμές
Κάθε φορολογούμενος που είναι μισθωτός, συνταξιούχος, κατά κύριο επάγγελμα αγρότης ή κάθε φορολογούμενος με εισόδημα από ενοίκια ακινήτων πρέπει να έχει προγραμματίσει έως το τέλος του έτους δαπάνες για αγορές αγαθών και παροχή υπηρεσιών συνολικού ύψους ίσου με ποσοστό 30% του ετήσιου ατομικού εισοδήματός του.
    Το ανώτατο όριο του ποσού των δαπανών που πρέπει να έχουν εξοφληθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής ανέρχεται σε 20.000 ευρώ.
    Όσοι φορολογούμενοι θα έχουν προγραμματίσει, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, εντός του 2025 δαπάνες για πληρωμές φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και ΕΝΦΙΑ, για τοκοχρεολυτικές δόσεις δανείων και για ενοίκια, οι οποίες υπερβαίνουν αθροιστικά το 60% του ετήσιου πραγματικού εισοδήματος πρέπει να καλύψουν ποσοστό όχι 30% αλλά 20% του ετήσιου πραγματικού εισοδήματος με δαπάνες για αγορές αγαθών και παροχή υπηρεσιών εξοφληθείσες με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.
    Σε κάθε φορολογούμενο, του οποίου έχει κατασχεθεί τραπεζικός λογαριασμός, το απαιτούμενο όριο δαπανών περιορίζεται κατ' ανώτατο όριο στις 5.000 ευρώ.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Αυτό είναι το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό όχημα που θα κυκλοφορήσει σε όλη την Ελλάδα (ΒΙΝΤΕΟ)

 

 

Το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό scooter δεν είναι απλώς ένα μέσο μετακίνησης. 

 

 

 

 

Είναι ένα σύμβολο εθνικής τεχνολογικής υπεροχής, βιομηχανικής αναγέννησης και δυναμικής εισόδου της χώρας μας στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης.

Το όνομα αυτού: NOOS

είναι το αποτέλεσμα του πρωτοποριακού εγχειρήματος ECOSHIFT, της νέας αναπτυξιακής πλατφόρμας του ιστορικού Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος

, ο οποίος επενδύει στρατηγικά σε λύσεις βιώσιμης ενέργειας και μικροκινητικότητας, με έμφαση στην ελληνική παραγωγή και τεχνογνωσία. Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αλλά και με σημαντικά ίδια κεφάλαια, το project ECOSHIFT κάνει πράξη αυτό που μέχρι πρότινος φάνταζε αδύνατο: ένα 100% ελληνικό όχημα, πλήρως συμβατό με τα πιο αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα, που μπορεί πλέον να ταξιδέψει εμπορικά από τη Λισαβόνα έως το Βερολίνο και από τη Στοκχόλμη έως τη Ρώμη.

Το NOOS

πέρασε με επιτυχία από όλους τους ελέγχους ποιότητας, ασφάλειας και περιβαλλοντικής συμμόρφωσης που απαιτούνται για την ευρωπαϊκή έγκριση τύπου. Παράλληλα, έχει λάβει και την εθνική έγκριση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ βρίσκεται σε τελικό στάδιο για την κυκλοφορία του και στην Κύπρο. Η ελληνική αγορά αποκτά επιτέλους ένα όχημα-πρεσβευτή της τεχνολογικής της εξέλιξης.
To NOOS είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου στην Ελλάδα από Ελληνικά μυαλά και χέρια! Εδώ η ομάδα της Ecosift του πρωτοποριακού εγχειρήματος του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος


Πέρα από τον συμβολισμό, το NOOS

εντυπωσιάζει και ουσιαστικά: με υψηλού επιπέδου τεχνολογικό υπόβαθρο, σχεδίαση που υπηρετεί τη λειτουργικότητα και την εργονομία, και μηδενικές εκπομπές, συνδυάζει την καινοτομία με την πράσινη μετάβαση, όπως απαιτεί η νέα εποχή της κινητικότητας. Επιπλέον, η ένταξή του στην Ενδεικτική Λίστα Επιλέξιμων Δικύκλων/Τρικύκλων L1–L7 του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» προσφέρει τη δυνατότητα αγοράς του με κρατική επιδότηση, ενισχύοντας την προσβασιμότητα για το ευρύ κοινό.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι αυτή η επιτυχία δεν αποτελεί την ολοκλήρωση αλλά την αφετηρία. Το project ECOSHIFT δεν σταματά στο NOOS

. Είναι ένα δυναμικό πρόγραμμα που χτίζει συστηματικά μια νέα εγχώρια βιομηχανία πράσινης καινοτομίας, με όχημα την εμπειρία, τη στρατηγική διορατικότητα και την τεχνολογική εμβέλεια του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος.

Το NOOS
δεν είναι απλώς το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό όχημα με πανευρωπαϊκή έγκριση. Είναι η απόδειξη ότι η Ελλάδα μπορεί να σχεδιάζει, να κατασκευάζει και να εξάγει τεχνολογία αιχμής. Και το πιο ενθαρρυντικό: αυτό είναι μόνο η αρχή.


 

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα