Αναζήτηση

Δευτέρα 21 Απριλίου 2025

ΑΑΔΕ: Τσουχτερά τα πρόστιμα στην ψηφιακή πειρατεία

 

Η ΑΑΔΕ στρέφεται κατά των απλών χρηστών του Διαδικτύου που παρακολουθούν παράνομα ταινίες, σειρές και αθλητικά γεγονότα

 

 

 

Η Εφορία μπαίνει στο κυνήγι της ψηφιακής πειρατείας μέσω του Ιnternet, βάζει στο στόχαστρο απλούς χρήστες και ρίχνει… πρόστιμα-φωτιά!

Με βάση τον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο 5179/2025, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) αποκτά αυξημένες αρμοδιότητες, μπαίνοντας δυναμικά στην καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης οπτικοακουστικού υλικού.

Στο στόχαστρο δεν βρίσκονται πλέον μόνο οι οργανωμένες ομάδες διανομής περιεχομένου, αλλά και οι απλοί χρήστες του Διαδικτύου που κατεβάζουν ή παρακολουθούν παράνομα ταινίες, σειρές, μουσική, φωτογραφίες και αθλητικά γεγονότα μέσω torrent ή παράνομων streaming πλατφορμών.

Πιο συγκεκριμένα, ο νέος νόμος τροποποιεί την παράγραφο 65Α του νόμου 2121/1993, εισάγοντας ένα νέο νομικό πλαίσιο που βάζει στο επίκεντρο και τους τελικούς χρήστες. Πρακτικά, δεν τιμωρούνται μόνο αυτοί που ανεβάζουν ή μοιράζονται παράνομα υλικό, αλλά και όσοι το κατεβάζουν ή το παρακολουθούν. Ακόμη και η απλή πειρατική προβολή ενός αγώνα ή μιας παράνομης ταινίας στο σπίτι μπορεί να επισύρει πρόστιμο από την Εφορία.
Τσουχτερά πρόστιμα

Η ΑΑΔΕ, από κοινού με άλλες αρμόδιες αρχές, όπως το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς κ.ά., αποκτά τη δυνατότητα να ταυτοποιεί τους παραβάτες μέσω των διευθύνσεων IP. Αυτές οι διευθύνσεις, μέσω των παρόχων Διαδικτύου, μπορούν να συνδεθούν με το ΑΦΜ κάθε πολίτη, οδηγώντας σε αυτοματοποιημένη επιβολή προστίμου. Οι κυρώσεις που προβλέπει ο νόμος έχουν διαβαθμίσεις ανάλογα με τη χρήση:

■ Ιδιωτική χρήση: πρόστιμο 750 ευρώ για κάθε φορά που διαπιστώνεται παράνομη πρόσβαση ή κατοχή οπτικοακουστικού περιεχομένου. Σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης (υποτροπή), το πρόστιμο αυξάνεται στα 1.500 ευρώ.

■ Δημόσια προβολή: αν η παράνομη χρήση λαμβάνει χώρα σε χώρους όπου παρακολουθεί κοινό (π.χ. καφετέριες, ξενοδοχεία), το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται σε 1.500 ευρώ ανά παράβαση. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο διπλασιάζεται στα 3.000 ευρώ.

■ Οικονομικό όφελος: αν η παραβίαση συνοδεύεται από κερδοσκοπική εκμετάλλευση, π.χ. μέσω διαφημίσεων, συνδρομών ή εμπορικής προβολής, το πρόστιμο φτάνει τα 5.000 ευρώ ανά περίπτωση και αυξάνεται στα 10.000 ευρώ αν υπάρχει υποτροπή. Οι παραβάσεις διαπιστώνονται μέσω καταγγελιών, ψηφιακής παρακολούθησης και συλλογής στοιχείων από άλλες υποθέσεις, με δυνατότητα χρήσης δεδομένων ποινικών δικογραφιών.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Σε τράκαρε και έφυγε; Μάθε με ένα κλικ τα πάντα

 

Η επίσημη κρατική πλατφόρμα Open Car (μέσω του gov.gr) δίνει τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε να αναζητήσει online στοιχεία ενός οχήματος με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας, εύκολα και δωρεάν.

 

 

 

Παρακάτω εξηγούμε τι ακριβώς είναι το Open Car, ποιες πληροφορίες παρέχει, πώς θα το βρείτε και θα το χρησιμοποιήσετε βήμα-βήμα, καθώς και τους σχετικούς νομικούς περιορισμούς που διασφαλίζουν την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Τι είναι η υπηρεσία Open Car;
Μέσω του Open Car, οι πολίτες μπορούν να αναζητούν πληροφορίες για οποιοδήποτε όχημα διαθέτει ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας, απλώς εισάγοντας τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr (στην κατηγορία «Πολίτης και Καθημερινότητα» -> «Μετακινήσεις») ή απευθείας στη διεύθυνση opencar.services.gov.gr​


Μέσω του Open Car μπορεί κανείς να δει συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με την κατάσταση και τα βασικά χαρακτηριστικά ενός οχήματος, χρησιμοποιώντας μόνο τον αριθμό πινακίδας του. Πράγματι, η υπηρεσία δεν εμφανίζει προσωπικά στοιχεία ιδιοκτήτη, αλλά επικεντρώνεται αποκλειστικά στο ίδιο το όχημα. Οι πληροφορίες που θα δείτε περιλαμβάνουν τα εξής​
Κατάσταση κυκλοφορίας: αν το όχημα είναι σε κίνηση (δηλαδή σε κυκλοφορία) ή σε ακινησία (εκτός κυκλοφορίας με κατατεθειμένες πινακίδες), ή αν έχει δηλωθεί ως κλεμμένο​, πράγμα πολύ σημαντικό σε περίπτωση ατυχήματος.

Ασφάλιση: αν το όχημα είναι ασφαλισμένο ή ανασφάλιστο. Εμφανίζεται επίσης η ημερομηνία έναρξης και λήξης της ασφάλισης, ώστε να γνωρίζετε αν και μέχρι πότε ισχύει η ασφαλιστική κάλυψη​.

Βασικά χαρακτηριστικά οχήματος: το χρώμα του οχήματος (όπως είναι δηλωμένο στο Υπουργείο), ο κατασκευαστής (μάρκα) και ο τύπος του οχήματος (π.χ. επιβατικό, φορτηγό κ.λπ.)​.

Όλες οι παραπάνω πληροφορίες αντλούνται από τα επίσημα μητρώα του κράτους και παρουσιάζονται άμεσα στον πολίτη. Επιβεβαιώνεται λοιπόν ότι μέσω της υπηρεσίας μπορούμε να δούμε αν ένα όχημα κυκλοφορεί ή είναι σε ακινησία ή κλεμμένο, αν είναι ασφαλισμένο ή όχι, καθώς και το χρώμα, τον κατασκευαστή και τον τύπο του – και αυτά ακριβώς είναι τα δεδομένα που παρέχει η πλατφόρμα​.

Δεν περιλαμβάνονται ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα του ιδιοκτήτη ή κατόχου (όπως όνομα ή στοιχεία ταυτότητας) ούτε πληροφορίες οικονομικής φύσεως, π.χ. τυχόν οφειλές από τέλη κυκλοφορίας​. Το Open Car δηλαδή δίνει στοιχεία για το όχημα και μόνο, όχι για τον ιδιοκτήτη του, ακολουθώντας αυστηρά τα όρια της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων​.

Η πρόσβαση στο Open Car γίνεται μέσω της επίσημης πύλης gov.gr. Συγκεκριμένα, η υπηρεσία βρίσκεται στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα», ΥΠΟ ενότητα «Μετακινήσεις» του gov.gr​. Εκεί θα δείτε την επιλογή «Πληροφορίες οχημάτων (Open Car)». Εναλλακτικά, μπορείτε απευθείας να πληκτρολογήσετε τη διεύθυνση opencar.services.gov.gr σε οποιονδήποτε φυλλομετρητή (browser) για να μεταβείτε στην εφαρμογή. Πρόκειται για την ίδια υπηρεσία, απλώς μέσω απευθείας συνδέσμου. Στην οθόνη θα εμφανιστεί ο τίτλος “Δημόσιες πληροφορίες οχημάτων – Αναζήτηση οχήματος” και ένα πεδίο όπου θα εισάγετε τον αριθμό κυκλοφορίας (πινακίδα) του οχήματος που σας ενδιαφέρει.

Βήματα για τη χρήση της υπηρεσίας Open Car
Η διαδικασία χρήσης του Open Car είναι απλή και ολοκληρώνεται σε λίγα δευτερόλεπτα​. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

Είσοδος στην υπηρεσία: Μεταβείτε στη σελίδα της υπηρεσίας στο gov.gr και πατήστε το κουμπί «Είσοδος στην Υπηρεσία» για να ανοίξει η εφαρμογή Open Car​. (Αν χρησιμοποιείτε τον απευθείας σύνδεσμο opencar.services.gov.gr, θα μεταφερθείτε κατευθείαν στο επόμενο βήμα.) Δεν απαιτείται καμία σύνδεση με κωδικούς – η υπηρεσία είναι ανοιχτή χωρίς ταυτοποίηση χρήστη​.

Εισαγωγή αριθμού πινακίδας: Στο πεδίο που εμφανίζεται με την ένδειξη «Αριθμός Κυκλοφορίας», πληκτρολογήστε τον αριθμό της πινακίδας του οχήματος που θέλετε να ελέγξετε. Χρησιμοποιήστε κεφαλαία γράμματα και αριθμούς όπως αναγράφονται στην πινακίδα, χωρίς κενά. Για παράδειγμα, ΜΖΧ1234.

Υποβολή αναζήτησης: Αφού συμπληρώσετε τον αριθμό, πατήστε το κουμπί «Συνέχεια» (ή Enter στο πληκτρολόγιο) για να πραγματοποιηθεί η αναζήτηση. Η εφαρμογή θα διασταυρώσει τον αριθμό κυκλοφορίας με τη βάση δεδομένων του Υπουργείου και της ΑΑΔΕ.

Προβολή αποτελεσμάτων: Μέσα σε λίγες στιγμές θα εμφανιστεί η σελίδα «Αποτέλεσμα» με τα στοιχεία του οχήματος που βρέθηκαν. Συγκεκριμένα, θα δείτε στην οθόνη τον αριθμό κυκλοφορίας που εισαγάγατε και δίπλα του πληροφορίες όπως τον τύπο του οχήματος (π.χ. Επιβατικό), τον κατασκευαστή/μοντέλο (μάρκα και μοντέλο, π.χ. NISSAN QASHQAI), το χρώμα (π.χ. Μαύρο), την κατάσταση (Σε κίνηση, Ακινησία ή Κλοπή) και την ασφάλιση (εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο σε ισχύ ή όχι)​.

Παράδειγμα αποτελέσματος αναζήτησης στο Open Car: Εμφανίζονται ο αριθμός κυκλοφορίας και βασικά στοιχεία του οχήματος, όπως τύπος (επιβατικό), κατασκευαστής/μοντέλο (Nissan Qashqai), χρώμα (μαύρο), κατάσταση (σε κίνηση) και αν είναι ασφαλισμένο (Ναι). Μόλις δείτε αυτά τα αποτελέσματα, μπορείτε να επιλέξετε «Νέα αναζήτηση» για να ελέγξετε κάποιο άλλο όχημα, αν επιθυμείτε. Δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό αναζητήσεων που μπορείτε να κάνετε – μπορείτε να ελέγχετε όσα οχήματα θέλετε, αρκεί να γνωρίζετε τον αριθμό πινακίδας τους. Η διαδικασία είναι εντελώς δωρεάν και διατίθεται 24/7 μέσω internet.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Κυριακή 20 Απριλίου 2025

Έρχεται νέο «Εξοικονομώ» για ανακαινίσεις κατοικιών


 Στα σκαριά των υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας φαίνεται πως βρίσκεται η υλοποίηση του νέου προγράμματος «Εξοικονομώ» για ανακαινίσεις κατοικιών νοικοκυριών.

 

 

Όπως αναφέρουν νεότερες πληροφορίες, μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία για την υποβολή αιτήσεων του «Εξοικονομώ 2025» ( δηλαδή στις 13 Απριλίου) μετά θα διατεθούν επιπλέον 391 εκατ. ευρώ για το νέο πρόγραμμα το οποίο εκτιμάται πως θα έχει προϋπολογισμό ύψους 400 εκατ. ευρώ με 500 εκατ. ευρώ.

Συνεπώς όταν “τρέξει” ο τελευταίος κύκλος του προγράμματος θα διατεθούν συνολικά 3 δισ. ευρώ για ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών και μέσω αυτού αναμένεται να αναβαθμιστούν περισσότερα από 280.000 σπίτια.

Μάλιστα για δύο λόγους φαίνεται πως είναι αναγκαίο να “τρέξει ” σύμφωνα με πληροφορίες ο τελευταίος γύρος του προγράμματος Εξοικονομώ. Αναλυτικά αυτοί είναι οι εξής:

    Ο ένας είναι πως, η Ελλάδα μπορεί να δείξει στο τέλος του Ταμείου Ανάκαμψης πως συνεχίζει τις προσπάθειες της για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των παλαιών ακινήτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί είτε από εθνικούς πόρους είτε με χρηματοδότηση κάποιας άλλης κοινοτικής πρωτοβουλίας.
    Ο άλλος είναι ότι ο τελευταίος κύκλος του προγράμματος συνδέεται με την ενεργειακή αναβάθμιση συνολικά 400.000 κατοικιών μέχρι και το τέλος του 2030 που αυτός είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης.

Υπενθυμίζεται δε πως οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για το «Εξοικονομώ 2025» μέχρι και τις 13 Απριλίου και τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος είναι τα εξής:
 

1) Ο προϋπολογισμός
Ο προϋπολογισμός του προγράμματος διαμορφώνεται συνολικά στα 434.000.000 ευρώ και σε 396.100.000 ευρώ ανέρχονται οι πόροι που είναι για την άμεση ενίσχυση των ωφελουμένων.

Σε αυτό το τελευταίο ποσό συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ και από τα χρήματα αυτά τα 27.380.184,33 ευρώ διατίθεται για οικογένειες με μέλος/μέλη ΑμεΑ ενώ τα 91.267.281,11 ευρώ κατευθύνονται προς τους πληγέντες.


2) Ποια σπίτια αφορά και ποιοι είναι οι δικαιούχοι
Στο πρόγραμμα αυτά μπορούν να συμμετάσχουν κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία (μονοκατοικίες και μεμονωμένα διαμερίσματα) και χορηγούνται ξεχωριστά κίνητρα σε ευάλωτα νοικοκυριά με τη μορφή αυξημένου ποσοστού επιχορηγήσεων και ειδικού προϋπολογισμού. Ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για τους σεισμοπαθείς, τους πυρόπληκτους και τους πλημμυροπαθείς στις πληγείσες περιοχές της Ελλάδας.

Σε κάθε περίπτωση στο πρόγραμμα μπορούν να λάβουν μέρος τα φυσικά πρόσωπα με εμπράγματο δικαίωμα (πλήρης κυριότητα/επικαρπία/ψιλή κυριότητα) σε επιλέξιμη κατοικία ή μισθωτές που μισθώνουν επιλέξιμη κατοικία. Το τελευταίο αποδεικνύεται με την ύπαρξη μισθωτήριου συμβολαίου, με διάρκεια υπολειπόμενης ισχύος μίσθωσης τουλάχιστον 7 ετών κατά την υποβολή της αίτησής τους στο πρόγραμμα.


3) Ποιες δαπάνες είναι επιλέξιμες

Επιλέξιμες δαπάνες θεωρούνται μεταξύ άλλων:

    η τοποθέτηση/αναβάθμιση θερμομόνωσης
    η αντικατάσταση κουφωμάτων,
    το σύστημα ζεστού νερού χρήσης με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και λοιπές παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας, όπως είναι η εγκατάσταση έξυπνου συστήματος διαχείρισης (smarthome) και συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας (μπαταρίες).
    η αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης/ψύξης,

4) Το ποσοστό επιχορήγησης
Το ποσοστό επιχορήγησης που λαμβάνουν οι ωφελούμενοι διαμορφώνεται ανάλογα με την εισοδηματική κατηγορία στην οποία ανήκουν. Υπενθυμίζεται δε πως στις ειδικές κατηγορίες εντάσσονται:

    οι πληγέντες φυσικών καταστροφών,
    οι οικογένειες με μέλος ή μέλη με αναπηρία (ΑμεΑ)
    και οι οικογένειες με 3 εξαρτώμενα τέκνα.

5) Οι αιτήσεις για το πρόγραμμα
Παράλληλα τα στοιχεία για το «Εξοικονομώ 2025» έδειξαν πως υποβλήθηκαν περισσότερες από 13.124 αιτήσεις μέχρι το τέλος Μαρτίου, ενώ ο στόχος είναι να αναβαθμιστούν ενεργειακά 11.500 σπίτια .
Ποια προγράμματα του Εξοικονομώ έχουν «τρέξει»

4 επιμέρους προγράμματα έχουν «τρέξει» από το 2019 μέχρι και το 2024. Τα χρήματα αυτά έχουν διατεθεί σε δράσεις αναβάθμισης κτιρίων κατοικιών, οι οποίες, ως αριθμός, ξεπερνούν τις 140.000. Συγκεκριμένα, από το 2019, μέσω των προγραμμάτων «Εξοικονομώ», έχουν ενταχθεί αναλυτικά:

    «Εξοικονομώ – Αυτονομώ 2019»: 34.716 κατοικίες, με συνολική επιδότηση 829 εκατ. ευρώ.
    «Εξοικονομώ 2021»: 71.875 κατοικίες, με συνολική επιδότηση 808 εκατ. ευρώ.
    «Εξοικονομώ 2023»: 32.371 κατοικίες, με συνολική επιδότηση 365 εκατ. €.
    «Εξοικονομώ – Ανακαινίζω για Νέους»: 6.670 κατοικίες, εκ των οποίων οι 3.834 επέλεξαν και το εργαλείο του σκέλους της ανακαίνισης, με συνολική επιδότηση συνολικά 85 εκατ. €.

Τα οφέλη
Συνολικά, οι παρεμβάσεις επιτυγχάνουν σε εξοικονόμηση περίπου 120 εκατ. ευρώ στο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως (0,2€/kWh).

Παράλληλα, βέβαια, οι παρεμβάσεις αυτές επαύξησαν την αξία της περιουσίας, αφού τα ενεργειακά αναβαθμισμένα σπίτια είναι σαφώς προτιμότερα στην αγορά ακινήτων.

Η ανάγκη για έναν νέο γύρο στο πιο γνωστό πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης απορρέει από δύο λόγους. Ο πρώτος είναι, στο τέλος του Ταμείου Ανάκαμψης, η Ελλάδα να μπορεί να παρουσιάσει ότι δεν εγκαταλείπει τις προσπάθειες για βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των παλαιών κατοικιών, το οποίο θα συνεχίσει με χρηματοδότηση από κάποια άλλη κοινοτική πρωτοβουλία, είτε από αμιγώς εθνικούς πόρους. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι ο τελευταίος αυτός κύκλος του «Εξοικονομώ» κάνει μία σύνδεση με τον μελλοντικό σχεδιασμό του υπουργείου Περιβάλλοντος για ενεργειακή αναβάθμιση συνολικά 400.000 κατοικιών μέχρι και το τέλος του 2030, στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης.
Παράταση

Σε αυτήν τη χρονική φάση «τρέχει» το «Εξοικονομώ 2025», με την πλατφόρμα του προγράμματος να δέχεται αιτήσεις μέχρι και τις 13 Απριλίου, μετά την παράταση που πήρε το πρόγραμμα από την προηγούμενη προθεσμία που έληγε στις 20 Μαρτίου.

Η νέα παράταση κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι δικαιούχοι στην προσπάθεια συλλογής και υποβολής των δικαιολογητικών, καθώς, παρά τις προσπάθειες για απλοποίηση, υπάρχουν ακόμη γραφειοκρατικά προβλήματα και οι ενέργειες που απαιτούνται από την πλευρά των πολιτών είναι συχνά χρονοβόρες. Ταυτόχρονα, όπως δείχνουν τα στοιχεία (τουλάχιστον για το «Εξοικονομώ 2025»), η ανταπόκριση των νοικοκυριών είναι μέτρια. Μέχρι το τέλος Μαρτίου είχαν υποβληθεί παραπάνω από 13.124 αιτήσεις, ενώ ο στόχος είναι να επωφεληθούν και να αναβαθμιστούν ενεργειακά 11.500 κατοικίες.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Σάββατο 19 Απριλίου 2025

Το έθιμο των Χαλκουνιών έκανε τη νύχτα μέρα της Μεγάλης Παρασκευής στο Αγρίνιο - Δείτε βίντεο

 

 

Οι χαλκουνάδες, νεότεροι και παλαιότεροι, έδωσαν και φέτος το δικό τους ρεσιτάλ

 

 

 

Η νύχτα στο Αγρίνιο έγινε «μέρα» για άλλη μια χρονιά, χάρη στα χαλκούνια που προσέφεραν μια μοναδική παράσταση στην κεντρική πλατεία της πόλης.

Το έθιμο των χαλκουνιών, βαθιά ριζωμένο στην τοπική παράδοση, έφερε και φέτος το πλήθος σε ενθουσιασμό, με τους θεατές να γεμίζουν την πλατεία και τα μπαλκόνια των γύρω κτιρίων για να απολαύσουν το υπερθέαμα.

Το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής το παραδοσιακό έθιμο ξεκίνησε περίπου μισή ώρα μετά την αποχώρηση των πέντε Επιταφίων που συναντήθηκαν στην κεντρική πλατεία, σύμφωνα με το agrinionews.gr.

Οι χαλκουνάδες, νεότεροι και παλαιότεροι, έδωσαν και φέτος το δικό τους ρεσιτάλ, διατηρώντας ζωντανή αυτή την εντυπωσιακή παράδοση. Χιλιάδες κόσμου παρακολούθησαν με επευφημίες και χειροκροτήματα το έθιμο.

Τα χαλκούνια, αυτοσχέδιες εκρηκτικές κατασκευές που αποτελούνται από μεγάλους κυλίνδρους γεμάτους με μπαρούτι και φυτίλια, έχουν ιστορία που χάνεται στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Οι Βραχωρίτες τα άναβαν κατά την περιφορά του Επιταφίου για να απομακρύνουν τους αλλόθρησκους.



Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Παρασκευή 18 Απριλίου 2025

Φτιάξανε μηχανισμό που μετατρέπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε… υβριδικά - Zougla

 

Η Horse Powertrain δεν είναι ένα γνωστό όνομα, αλλά θα αλλάξει σύντομα. Με την υποστήριξη της Renault, της Geely και της Aramco, η εταιρεία τοποθετείται ως βασικός παίκτης στο μέλλον των υβριδικών κινητήριων συστημάτων, ιδιαίτερα αυτών που διατηρούν την εσωτερική καύση ζωντανή για λίγο ακόμα.

 

 

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί χρήσιμο, καθώς ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων εκτίμησαν λανθασμένα την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς ανέμεναν μια γρήγορη και ομαλή μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό σίγουρα δεν συνέβη, αναγκάζοντας τις εταιρείες να καταργήσουν μοντέλα και να ανακαλέσουν τα σχέδιά τους για αμιγώς ηλεκτρικές γκάμες.

Το σύστημα κίνησης, είναι γνωστό ως Future Hybrid Concept και συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα κιβώτιο ταχυτήτων σε μια ενιαία, συμπαγή μονάδα. Η εταιρία λέει ότι θα μπορεί να προσαρμοστεί στις υπάρχουσες πλατφόρμες ηλεκτρικών οχημάτων, επιτρέποντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να «ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών». Υπόσχεται επίσης να εξαλείψει την ανάγκη για πολλαπλές πλατφόρμες και γραμμές παραγωγής.

Η εταιρεία δεν αναφέρθηκε σε πολλές λεπτομέρειες, αλλά δήλωσε ότι το σύστημα κίνησης βιδώνεται απευθείας στο υποπλαίσιο του οχήματος και απαιτεί μόνο μερικές τροποποιήσεις για να μετατρέψει ένα EV σε υβριδικό. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί οπουδήποτε στον κόσμο και προβλέπεται να υποστηρίζει ένα ευρύ φάσμα καυσίμων. Αυτό περιλαμβάνει βενζίνη, E85, μεθανόλη M100 και συνθετικά καύσιμα.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης (τοποθετείται μπροστά), μπορεί να λειτουργήσει και ως range extender για την μπαταρία υψηλής τάσης που υπάρχει ήδη στο αυτοκίνητο, ενώ μπορεί να λειτουργήσει και καθαρά βενζινοκίνητα, παρέχοντας ισχύ στους μπροστινούς τροχούς. Φυσικά σε περίπτωση τετρακίνησης θα συνεργάζεται μαζί με τον ηλεκτροκίνητο πίσω άξονα για κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Το υβριδικό σύστημα drop-in της Horse Powertrain αναμένεται να τοποθετηθεί σε οχήματα παραγωγής από το 2028

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Νέα δεδομένα για το ροχαλητό και το σύνδρομο υπνικής άπνοιας


 Το ροχαλητό αποτελεί ένα συχνό φαινόμενο που επηρεάζει σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού, ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες ηλικίες.




Γράφει η Αργυρώ Κυπραίου, ΩΡΛ, Διευθύντρια Τμήματος Λειτουργικής και Επανορθωτικής Χειρουργικής Ρινός, ΜΗΤΕΡΑ.


Το ροχαλητό αποτελεί ένα συχνό φαινόμενο που επηρεάζει σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού, ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες ηλικίες.


Σύμφωνα με επιδημιολογικά δεδομένα περίπου το 80% των ενηλίκων άνω των 65 ετών, ροχαλίζουν περιστασιακά, ενώ το 30% από αυτούς έχουν πρόβλημα με επίμονο και ευρύ ροχαλητό.


Το ροχαλητό συχνά συνδέεται με το σύνδρομο αποφρακτικής υπνικής άπνοιας, μια σοβαρή διαταραχή ύπνου που χαρακτηρίζεται από επαναλαμβανόμενες παύσεις της αναπνοής κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Η πάθηση αυτή εμποδίζει τον οργανισμό να ξεκουραστεί επαρκώς, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα υγείας και ποιότητας ζωής.


ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΜΕ ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ

Το ροχαλητό δεν είναι απλώς μια ενόχληση αλλά μπορεί να αποτελεί ένδειξη σοβαρών προβλημάτων υγείας.


Μελέτες έχουν βρει μια σχέση μεταξύ του ροχαλητού, της υπνικής άπνοιας και των καρδιακών παθήσεων.


Το ροχαλητό προκαλείται συχνά από την χαλάρωση των μυών στο λαιμό, η οποία οδηγεί σε μερική απόφραξη του αεραγωγού κατά τη διάρκεια του ύπνου.


Σε πιο σοβαρές περιπτώσεις αυτό μπορεί να εξελιχθεί σε υπνική άπνοια.


Σε αυτή την περίπτωση η αναπνευστική οδός αποφράσσεται εντελώς για σύντομες περιόδους, προκαλώντας διακοπή της αναπνοής και επανεκκίνηση κάτι που ε[αναλαμβάνεται διαρκώς στη διάρκεια της νύχτας.


Τα παραπάνω φαινόμενα δίνουν μειωμένη οξυγόνωση στους ιστούς, το πρωί έχουμε κεφαλαλγία, κόπωση, υπνηλία ενώ συνδέονται με σημαντικά υψηλή αρτηριακή πίεση και ανεξέλεγκτη υπέρταση και αρρυθμίες.


ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ

Για τη διάγνωση απαιτείται πολυσωματογραφική μελέτη ύπνου, η οποία γίνεται σε εξειδικευμένο εργαστήριο αλλά και πλήρη ΩΡΛ κλινική εξέταση, που περιλαμβάνει ειδοποιήσεις ρινός, φάρυγγα και αξονικές τομογραφίες κατά περίπτωση.


ΟΙ θεραπευτικές επιλογές περιλαμβάνουν αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως απώλεια βάρους, αποφυγή αλκοόλ και μεγάλου γεύματος πριν τον ύπνο, χρήση συσκευών CPAP καθότι και χειρουργικές επεμβάσεις για τη διόρθωση ανατομικών ανωμαλιών οι οποίες αποτελούν εμπόδιο στη ροή του αέρα.


ΦΑΡΥΓΓΟΥΠΕΡΩΙΟΣ ΠΛΑΣΤΙΚΗ/ΑΜΥΓΔΑΛΕΚΤΟΜΗ

Η πιο αποτελεσματική θεραπεία του συνδρόμου είναι η χειρουργική εφόσον έχουν αποδειχθεί τα εμπόδια στην αναπνευστική οδό.


Η επέμβαση που ονομάζεται φαρυγγουπερώιος πλαστική έχει σχεδιαστεί ειδικά για το σύνδρομο και πρακτικά σημαίνει ότι ο χειρουργός θα αφαιρέσει τμήμα ιστού από τη σταφυλή και τα τοιχώματα του φάρυγγα που έχουν χαλαρώσει και κρέμονται προς τα κάτω κοντά στην είσοδο του λάρυγγα κατά την κατάκλιση.


Οι αμυγδαλές μπορεί να αφαιρεθούν επίσης εάν είναι υπερτροφικές.


ΕΝΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΠΑΡΑΡΡΙΝΙΩΝ

Όταν η φλεγμονή μέσα στη ρινική κοιλότητα και τα ιγμόρεια επιδεινώνεται, μπορεί να συμβάλλει στο σύνδρομο υπνικής άπνοιας. Επιβάλλεται στις περιπτώσεις αυτές μια επέμβαση για τον καθορισμό των ιγμορείων.


Κατά την επέμβαση αυτής, ένα ενδοσκόπιο εισέρχεται μέσα στη μύτη έτσι ώστε ο χειρουργός με τη χρήση εξειδικευμένων εργαλείων να αφαιρέσει οποιοδήποτε εμπόδιο και να παροχετεύσει τη βλέννη ώστε ο αεραγωγός να βελτιωθεί και οι εκκρίσεις να μην συσσωρεύονται.


ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΡΙΝΙΚΟΥ ΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΟΣ

Καθώς το χόνδρινο οστέινο διάφραγμα που χωρίζει τη μύτη μας στα δύο μπορεί να είναι λοξό, να έχει υποστεί κατάγματα, τότε η αναπνοή από τη μύτη εμποδίζεται.


Ο χειρουργός θα ευθειάσει το διάφραγμα αφαιρώντας ή μεταθέτοντας τα χόνδρινα τμήματα που εμποδίζουν καθώς και όλα τα οστά που προεξέχουν μέσα στη μύτη.


Η αλλαγή στην αναπνοή και την ποιότητα του ύπνου είναι άμεση.


ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΡΙΝΙΚΩΝ ΒΑΛΒΙΔΩΝ

Αδύναμα πλαϊνά τοιχώματα της μύτης που υποχωρούν κατά την εισπνοή μπορούν να εμποδίσουν σοβαρά τη ροή του αέρα και να αποτελούν σοβαρό αίτιο του συνδρόμου άπνοιας.


Υπάρχουν αρκετές τεχνικές που διορθώνουν και υποστηρίζουν τα πλαϊνά τοιχώματα της μύτης και αυτά είναι:


Χόνδρινα μοσχεύματα spreader

Χόνδρινα μοσχεύματα batten

Χόνδρινα μοσχεύματα κάτω πλαγίων χόνδρων

Εάν γνωρίζει ο Χειρουργός πως να τα χρησιμοποιεί θα τα τοποθετήσει με επιτυχία ταυτόχρονα με τον ευθειασμό ρινικού διαφράγματος ώστε να προμηθευτεί τους χόνδρους που θα προκύψουν από εκεί.


ΓΝΑΘΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ και συσκευές που φέρνουν τη ρίζα της γλώσσας προς τα εμπρός.

ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ που βοηθά στην απώλεια βάρους.

Συνοψίζοντας το ροχαλητό και η υπνική άπνοια αποτελούν σημαντικά προβλήματα υγείας με σοβαρές επιπτώσεις. Υπάρχουν λύσεις με υψηλό ποσοστό επιτυχίας και η χειρουργική επέμβαση είναι μια από αυτές.

Η συνεχής έρευνα και οι νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις προσφέρουν ελπίδα για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση και σημαντική βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Ηλικιωμένη έπεσε από τον έκτο όροφο πολυκατοικίας κι επέζησε – Απίστευτο βίντεο

 


Η 80χρονη Ρωσίδα έπεσε επάνω στον ουρανό σταθμευμένου αυτοκινήτου




Ένα πραγματικά απίστευτο βίντεο μας ήρθε από τη Ρωσία, με μια 80χρονη γυναίκα να πέφτει από τον 6ο όροφο πολυκατοικίας και να επιζεί, έχει γίνει δημοφιλές στα κοινωνικά δίκτυα.


Σε βίντεο από κάμερας ασφαλείας στο Γεκατερίνμπουργκ της κεντρικής Ρωσίας διακρίνεται η 80χρονη να πέφτει με τρομακτική ορμή πάνω στην οροφή του αυτοκινήτου κάνοντας θρύψαλα το παρμπρίζ του.

Η 80χρονη καθάριζε τα τζάμια του διαμερίσματός της όταν φέρεται να στραβοπάτησε και να έπεσε. Ωστόσο, λίγες στιγμές αργότερα, η γυναίκα φάνηκε να μην έχει τραυματιστεί σοβαρά και να σηκώνεται και να ζητά βοήθεια.


Προσοχή! Οι εικόνες στο βίντεο είναι σκληρές!

Η 80χρονη μίλησε μάλιστα με περαστικούς για την παραλίγο μοιραία πτώση της, προτού φθάσει στο σημείο ασθενοφόρο και τη μεταφέρει σε νοσοκομείο.


«Την είδα από το παράθυρο να κείτεται πάνω στο αυτοκίνητό μου. Είπαν ότι ήταν μια γειτόνισσα από τον έκτο όροφο. Ζω σε αυτό το κτίριο εδώ και 12 χρόνια και δεν την έχω ξαναδεί», δήλωσε ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου.


Αξιωματούχος ανέφερε σε δήλωσή του ότι «στη διάρκεια της έρευνας διαπιστώθηκε σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία ότι η ηλικιωμένη γυναίκα μπορεί να έπεσε λόγω απροσεξίας της από το παράθυρο. Το θύμα διακομίστηκε σε ιατρική εγκατάσταση και λαμβάνει την αναγκαία φροντίδα. Η αστυνομία ερευνά το συμβάν».



Πηγή


Διαβάστε περισσότερα