Αναζήτηση

Τρίτη 29 Απριλίου 2025

Ξαφνικός θάνατος για χιλιάδες οικόπεδα - Έγιναν χωράφια μέσα σε μια νύχτα

 

Μεγάλες αλλαγές στη δόμηση μικρών οικισμών φέρνει το νέο Προεδρικό Διάταγμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με χιλιάδες ακίνητα να χάνουν το δικαίωμα οικοδόμησης. 



Το Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου τέθηκε σε ισχύ και ανα-οριοθετεί πάνω από 10.000 οικισμούς της χώρας.


«Ξαφνικός θάνατος» για χιλιάδες οικόπεδα προκαλεί αντιδράσεις σε όλη την Ελλάδα. Το Προεδρικό Διάταγμα που οριοθετεί ξανά 10.000 οικισμούς στην Ελλάδα βάζει φωτιά στους ιδιοκτήτες οικοπέδων, που βγαίνουν εν μια νυκτί εκτός των οικισμών με αποτέλεσμα τα οικόπεδα αυτά να μην είναι πλέον οικοδομήσιμα.


Ειδικότερα, μεγάλες αλλαγές στη δόμηση μικρών οικισμών φέρνει το νέο Προεδρικό Διάταγμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με χιλιάδες ακίνητα να χάνουν το δικαίωμα οικοδόμησης. Το Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου τέθηκε σε ισχύ και ανα-οριοθετεί πάνω από 10.000 οικισμούς της χώρας.


Αφορά οικόπεδα σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων με έκταση κάτω από δύο στρέμματα.


Τα εν λόγω οικόπεδα βρίσκονται στη Γ’ ζώνη οικισμών (δηλαδή επεκτάσεις μετά το 1983) και δεν είναι πλέον οικοδομήσιμα.


Απότοκο του χαρακτηριστικού να μην θεωρούνται πια αυτά τα οικόπεδα οικοδομήσιμα ήταν η κατακόρυφη πτώση της αξίας τους έως 90%.


Έτσι, για παράδειγμα ένα οικόπεδο στην περιφέρεια που κάποιος θα μπορούσε να χτίσει κοστολογούνταν στα 100.000 ευρώ. Εν μία νυκτί όμως, αυτό το οικόπεδο μετατρέπεται σε αγροτεμάχιο με αξία 10.000 ευρώ.


Τι προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα

Το Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αφορά την οριοθέτηση των οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων.


Πιο συγκεκριμένα, η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), η οποία μετουσιώθηκε στο Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την οριοθέτηση των οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων, έκανε χιλιάδες ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας να ανησυχούν.


Η απόφαση του ΣτΕ συρρικνώνει σημαντικά τα όρια ρίχνοντας ουσιαστικά στην εκτός σχεδίου περιοχή, ιδιοκτησίες, οι οποίες έως τώρα θεωρούνταν εντός των οικισμών και βεβαίως είχαν σαφώς μικρότερες απαιτήσεις οικοδομησιμότητας. Κάτι που οδηγεί σε απαξίωση της περιουσίας τους, αλλά και σε σοβαρές κοινωνικές επιπτώσεις, απειλώντας πολλά χωριά με μαρασμό, αλλά και εξαφάνιση από τον χάρτη.


Με το Προεδρικό Διάταγμα 129/2025 (ΦΕΚ Δ’ 194/15.05.2025) με τίτλο «Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης», θα αλλάξουν τα δεδομένα για χιλιάδες ιδιοκτήτες γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων, με κίνδυνο την απαξίωση τους περιουσίας τους.


ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΟΙΚΙΣΜΩΝ

Προβλέπονται τρεις πολεοδομικές ζώνες, με διαφοροποιήσεις στην αρτιότητα και τους όρους δόμησης:


Ζώνη Α: Το συνεκτικό τμήμα του οικισμού που προϋφίσταται του 1923 (ιστορικός πυρήνας)


Ζώνη Β: Το συνεκτικό τμήμα που αναπτύχθηκε από το 1923 έως το 1983


Ζώνη Β1: Το διάσπαρτο τμήμα που αναπτύχθηκε από το 1923 έως το 1983


Ως οριοθέτηση νοείται ο καθορισμός του ορίου του οικισμού και του πολεοδομικού κανονισμού αυτού στο πλαίσιο εκπόνησης Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΤΠΣ), Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) ή αυτοτελούς προεδρικού διατάγματος (Π.Δ.). Ως καθορισμός ορίου οικισμού νοείται και η επανέγκριση του ορίου ή η αναοριοθέτηση αυτού.


Για τον καθορισμό ορίου του οικισμού, κρίσιμος χρόνος είναι η πραγματική κατάσταση κατά την 14.03.1983, ημερομηνία έναρξης ισχύος του Ν. 1337/1983. Όλα τα στοιχεία που αφορούν τα κτίσματα πρέπει να ανάγονται υποχρεωτικά σε χρόνο προγενέστερο του έτους 1985 και να προκύπτει η ύπαρξη του οικισμού ως αυτοτελούς οικιστικού συνόλου με δέκα (10) τουλάχιστον κτίρια (π.χ. κατοικίες, αποθήκες κ.ά.) ή και άλλες κοινόχρηστες ή κοινωφελείς λειτουργίες ή κοινόχρηστους χώρους (π.χ. σχολείο, εκκλησία, πλατεία κ.ά.).


Από την οριοθέτηση αποκλείονται συνολικά δεκαπέντε (15) περιπτώσεις, όπως γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας, ζώνες αιγιαλού - παραλίας, εκτάσεις πλάτους διακοσίων (200) μ. από τον άξονα υπεραστικών τμημάτων του βασικού εθνικού οδικού δικτύου.


ΑΡΤΙΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ

Ζώνη Α:

Ελάχιστο εμβαδό 2.000 τ.μ. και ελάχιστο πρόσωπο 15 μ. σε υφιστάμενο κοινόχρηστο χώρο


Ελάχιστο εμβαδό 500 τ.μ. και ελάχιστο πρόσωπο 10 μ. σε υφιστάμενο κοινόχρηστο χώρο (ισχύει για μικρούς απομακρυσμένους οικισμούς π.χ. ημιορεινοί)


Ισχύουν παρεκκλίσεις για προϋφιστάμενα οικόπεδα ελάχιστου εμβαδού 150 τ.μ. έως 2.000 τ.μ. υπό την προϋπόθεση προσώπου σε υφιστάμενο κοινόχρηστο χώρο.


Ζώνες Β και Β1:

Ελάχιστο εμβαδό από 300 τ.μ. έως 2.000 τ.μ. και ελάχιστο πρόσωπο 10 μ. σε κοινόχρηστο χώρο


Για οικόπεδα που δημιουργήθηκαν μετά τις 4.11.2011 ισχύει πρόσθετη προϋπόθεση ελάχιστου μήκους προσώπου (α) 10 μ. για εμβαδό οικοπέδου έως 500 τ.μ. και (β) 15 μ. για εμβαδόν μεγαλύτερο των 500 μ.


Πάντως, για όλες τις Ζώνες (Α, Β και Β1) προβλέπεται ότι οικόπεδα που, μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, δημιουργήθηκαν ή κατατμήθηκαν νομίμως με βάση προϊσχύουσες διατάξεις ή με βάση τα ορισθέντα μεγέθη σε προγενέστερη πράξη οριοθέτησης του οικισμού, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση, εφόσον έχουν πρόσωπο σε υφιστάμενο κοινόχρηστο χώρο.


Κατά τα λοιπά, στο Προεδρικό Διάταγμα περιλαμβάνεται πλήθος διατάξεων που είναι αδύνατον να αναλυθούν στο σύνολό τους, όπως επίσης και να απαντηθούν τα πάμπολλα ερωτήματα που προκύπτουν σχετικά με αυτές, ωστόσο είναι κρίσιμο να σημειωθούν τα εξής:


ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ ΝΕΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ

Οι νέες διατάξεις δεν τίθενται σε άμεση ισχύ, αλλά εφαρμόζονται μέχρι την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος οριοθέτησης εκάστου οικισμού, με εξαίρεση την απαγόρευση ανέγερσης βιομηχανικών και βιοτεχνικών εγκαταστάσεων για τις οποίες απαιτείται η διεξαγωγή Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εκτός των ορίων των οικισμών και σε απόσταση έως και 500 μ. περιμετρικά αυτών. Μέχρι τότε εφαρμόζονται οι αντίστοιχες για κάθε είδος οικισμού πολεοδομικές διατάξεις.


ΕΚΔΟΘΕΙΣΕΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ

Οικοδομικές άδειες που έχουν εκδοθεί μέχρι τη δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος οριοθέτησης των οικισμών θεωρούνται νόμιμες και ισχυρές και οι προβλεπόμενες οικοδομικές εργασίες εκτελούνται νομίμως. Επιτρέπεται η ενημέρωση και η αναθεώρηση οικοδομικών αδειών σε ισχύ ή και για παράταση ισχύος, καθώς και η έκδοση έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, σύμφωνα με τους όρους δόμησης που χορηγήθηκε η άδεια.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Πώς μια νεαρή γυναίκα εξαπατά ανυποψίαστους πολίτες με πρόσχημα ότι έμεινε από βενζίνη – Δεκάδες οι καταγγελίες

 

Μια νεαρή γυναίκα στον Βόλο φέρεται να εξαπατά ανυποψίαστους πολίτες αποσπώντας μικροποσά, με τη μέθοδο της υποτιθέμενης ανάγκης για καύσιμα.



Σύμφωνα με δεκάδες καταγγελίες που έχουν καταγραφεί τους τελευταίους μήνες, η νεαρή προσεγγίζει περαστικούς και οδηγούς οχημάτων σε κεντρικά σημεία της πόλης, συνήθως στον υπαίθριο χώρο στάθμευσης απέναντι από το δημαρχείο ή στην οδό Λαρίσης. Με αλλόφρονα συμπεριφορά και εμφανή αγωνία, ισχυρίζεται ότι εκείνη και ο σύντροφός της έχουν μείνει από βενζίνη και χρειάζονται άμεσα ένα μικρό ποσό, συνήθως της τάξης των 10 ευρώ, για να μπορέσουν να επιστρέψουν σε κάποιο χωριό του Πηλίου – τις περισσότερες φορές αναφέρει την Αργαλαστή ή τη Γατζέα, ώστε το αίτημα να φαίνεται πιο αληθοφανές.


Η μεθοδικότητα και η υποκριτική ευστροφία της δράστιδος έχουν ως αποτέλεσμα να πείθονται αρκετοί πολίτες, οι οποίοι, δείχνοντας καλή προαίρεση, τής παραδίδουν τα χρήματα χωρίς δεύτερη σκέψη. Ωστόσο, όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες, πρόκειται για οργανωμένη πρακτική εξαπάτησης και όχι για πραγματική ανάγκη, σημειώνει το thenewspaper.gr.


Η Αστυνομία έχει ήδη ενημερωθεί για τα περιστατικά και πιστεύει ότι τα κρούσματα συνδέονται μεταξύ τους, ενώ έχει δοθεί άτυπη οδηγία για αυξημένη επιτήρηση σε σημεία όπου συχνάζει κόσμος και σταθμευμένα οχήματα.


Παράλληλα, οι Αρχές συνιστούν στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν προσεγγίζονται στον δρόμο από άγνωστα πρόσωπα που επικαλούνται ανάγκη για χρήματα. Η ανθρωπιά και η αλληλεγγύη είναι αξίες αδιαπραγμάτευτες, αλλά η εύκολη εκμετάλλευσή τους σε βάρος ανυποψίαστων πολιτών απαιτεί προσοχή και εγρήγορση.


Όπως υπενθυμίζεται, σε κάθε περίπτωση ύποπτης συμπεριφοράς, οι πολίτες καλούνται να ενημερώνουν άμεσα την Αστυνομία και να αποφεύγουν την άμεση χρηματική βοήθεια χωρίς προηγούμενη διασταύρωση των ισχυρισμών.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Η τα αλλάζουμε ή θα μετράμε φέρετρα

 


Στην Ελλάδα του 2025, η οδήγηση δεν είναι δικαίωμα, είναι ένα αυτονόητο κεκτημένο, ακόμη κι αν δεν βλέπεις, δεν ακούς, δεν μπορείς να κρατήσεις το τιμόνι…




Το τραγικό δυστύχημα στο Λεβίδι Αρκαδίας, όπου ένας 83χρονος οδηγός έκοψε το νήμα της ζωής μιας ανυποψίαστης γυναίκας, ενώ και εκείνος είναι σε άσχημη κατάσταση, έρχεται να υπενθυμίσει με τον πιο σκληρό τρόπο το πρόβλημα που όλοι γνωρίζουμε αλλά κανείς δεν τολμά να αντιμετωπίσει ουσιαστικά… την ανεξέλεγκτη παρουσία υπερηλίκων οδηγών στους ελληνικούς δρόμους, τη διάλυση κάθε ελεγκτικού μηχανισμού και το εμπόριο πιστοποιητικών για ένα… πενηντάρικο.

Το κράτος κλείνει τα μάτια σε ένα πρόβλημα το οποίο θυμάται επιδερμικά και σε δηλώσεις, μόνο όταν έχουμε νεκρούς. Μην κρυβόμαστε: Οι εξετάσεις είναι ανύπαρκτες. Οι «ιατρικές βεβαιώσεις» αγοράζονται φτηνά από φίλους, κουμπάρους και μπατζανάκηδες των γιατρών (ιδιαίτερα της επαρχίας) που με μία υπογραφή βεβαιώνουν ότι ο παππούς μπορεί να βλέπει «σαν γεράκι» και να αντιδρά «σαν 25άρης».


50 ευρώ κοστίζει σήμερα το “διαβατήριο θανάτου”.

Τι λέει ο νόμος; Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κάθε οδηγός άνω των 74 ετών οφείλει να ανανεώνει το δίπλωμά του κάθε τρία (!) χρόνια και να περνάει από οφθαλμολογικό έλεγχο και παθολογικό έλεγχο και τέλος.

Ο νομοθέτης λοιπόν, κάνει μελλοντική διάγνωση πως ένας άνθρωπος 79 ετών θα είναι για τα επόμενα τρία χρόνια μια χαρά να οδηγεί. Και αυτό με δύο απλά χαρτιά από τους ιατρούς; Για πρακτική επανεξέταση ουδείς λόγος…


Από την άλλοι κάποιοι -έστω λίγοι ευτυχώς- γιατροί, αντί να ελέγχουν πραγματικά, υπογράφουν για 50€. Τα ξέρουμε όλοι, μην κρυβόμαστε. Βλέπουμε τον άνθρωπό μας να πιάνει το τιμόνι, γνωρίζοντας ότι δεν μπορεί και απλά το επιτρέπουμε…


Σιωπηλοί συνένοχοι και εμείς, όπως και το κράτος.

Σε καμία περίπτωση δε λέω ότι όλοι οι υπερήλικες είναι στην ίδια κατάσταση, όπως όλοι οι 60ρηδε δεν είναι στην ίδια κατάσταση. Όμως αυτό πρέπει να κρίνεται από άλλους και όχι από τους ίδιους, γιατί το αυτοκίνητο και οι δρόμοι αφορά όλη την κοινωνία…

 

Χρειάζονται λοιπόν μέτρα τώρα:

Υποχρεωτικές και ανεξάρτητες επανεξετάσεις σε ηλικίες άνω των 74. Όχι στημένες εξετάσεις από “γνωστούς” εξεταστές.

Δημόσιες, αυστηρές ιατρικές εξετάσεις με ηλεκτρονική καταγραφή και διασταύρωση στοιχείων. Όχι χαρτάκια που αγοράζονται.

Ηλεκτρονικός φάκελος υγείας για κάθε οδηγό, συνδεδεμένος με το δίπλωμα. Καρδιοπάθειες, οφθαλμολογικά προβλήματα, άνοια – όλα να καταγράφονται και να εμποδίζουν την ανανέωση αν υπάρχει κίνδυνος.

Αυστηρά πρόστιμα και ποινές για γιατρούς και εξεταστές που παρανομούν. Να χάνουν ακόμα και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.

Δικαίωμα στις ελεγκτικές αστυνομικές αρχές όποτε αυτές κρίνουν μετά από έλεγχο στον δρόμο, να στέλνουν έναν υπέργηρο για εξετάσεις -κρατώντας του την άδεια οδήγησης μέχρι να αποδειχθεί ότι μπορεί

Αν σεβόμαστε τη ζωή, αν σεβόμαστε τους μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους μας, πρέπει να σεβόμαστε την αλήθεια: όταν ένας άνθρωπος δεν μπορεί να οδηγήσει, δεν έχουμε το δικαίωμα να τον αφήνουμε… δεν έχει το δικαίωμα να κρατάει στα χέρια του τη ζωή των άλλων.


Η Ελλάδα δεν αντέχει άλλες σιωπηλές τραγωδίες, άλλους άδικους θανάτους από την ανευθυνότητα και την αδιαφορία. Καιρός να σταματήσουμε να προσποιούμαστε ότι δεν βλέπουμε το πρόβλημα. Γιατί όταν το επόμενο δυστύχημα χτυπήσει τη δική μας πόρτα, θα είναι αργά για δάκρυα.


Ή αλλάζουμε ή συνεχίζουμε να μετράμε φέρετρα.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Υπουργείο Οικονομικών: Εξετάζει αύξηση του ορίου απαλλαγής ΦΠΑ έως 18.000 ευρώ για μικρές επιχειρήσεις

 

Σήμερα το όριο είναι στα 10.000 ευρώ - Τα σενάρια που εξετάζονται για εφαρμογή την 1η Ιουλίου - Η αλλαγή αποσκοπεί στη μείωση του διοικητικού και λογιστικού κόστους για εκατοντάδες χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες


Την αύξηση του ορίου ακαθαρίστων εσόδων μέχρι το οποίο ισχύει απαλλαγή για τις μικρές επιχειρήσεις από την υποχρέωση είσπραξης και απόδοσης ΦΠΑ στο Δημόσιο εξετάζει η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.


Το όριο, που σήμερα βρίσκεται στα 10.000 ευρώ, σχεδιάζεται να αυξηθεί στα 15.000 ή και στα 18.000 ευρώ από την 1η Ιουλίου 2025, στο πλαίσιο της υποχρεωτικής ενσωμάτωσης της ευρωπαϊκής Οδηγίας 2020/285.


Η αλλαγή αυτή αποσκοπεί στη μείωση του διοικητικού και λογιστικού κόστους για εκατοντάδες χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, ενώ ταυτόχρονα θα μειώσει τον φόρτο των φορολογικών αρχών.


Σήμερα, το ισχύον όριο των 10.000 ευρώ στην Ελλάδα θεωρείται χαμηλό σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες: στην Ιταλία, τη Ρουμανία και την Τσεχία έχει ήδη τεθεί στο ανώτατο επιτρεπόμενο επίπεδο των 85.000 ευρώ, ενώ στη Λιθουανία φτάνει τα 55.000 ευρώ και στην Πολωνία τα 40.000 ευρώ.


Η Ελλάδα όφειλε να έχει ενσωματώσει την Οδηγία έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024. Ωστόσο, η καθυστέρηση στην προσαρμογή προκάλεσε την παρέμβαση της Κομισιόν, που απέστειλε στην Αθήνα επίσημη προειδοποίηση. Σε απάντηση, οι ελληνικές αρχές δεσμεύτηκαν ότι η σχετική νομοθετική ρύθμιση θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουνίου 2025.


Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών επιδιώκει να προσδιορίσει σε ποιο επίπεδο η αύξηση του ορίου δεν θα προκαλέσει σημαντική απώλεια εσόδων για τον προϋπολογισμό. Συγκεκριμένα, εξετάζεται αν τα έσοδα που ενδεχομένως θα χαθούν από την κατάργηση της υποχρέωσης είσπραξης ΦΠΑ από περισσότερες επιχειρήσεις είναι μικρότερα ή τουλάχιστον ίσα με το όφελος που θα προκύψει από τη δραστική μείωση του κόστους διαχείρισης και συμμόρφωσης τόσο για το Δημόσιο όσο και για τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Δηλαδή, το όφελος από την απλούστευση και τη μείωση της γραφειοκρατίας πρέπει να υπερκαλύπτει ή να εξισορροπεί τη δημοσιονομική απώλεια, ώστε η συνολική επίπτωση να είναι ουδέτερη ή θετική.


Οι πρώτες εκτιμήσεις βασισμένες σε ένα σενάριο αύξησης στα 25.000 ευρώ έδειξαν απώλεια εσόδων ύψους 125 εκατ. ευρώ ετησίως, ποσό που θεωρείται υψηλό λόγω των αυξημένων δημοσιονομικών στόχων για το 2025. Έτσι, το επικρατέστερο σενάριο σήμερα είναι η αύξηση του ορίου στα 15.000 ή στα 18.000 ευρώ.


Το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2025 προβλέπει, συγκεκριμένα, την ολοκλήρωση όλων των νομοθετικών και τεχνικών διαδικασιών για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2020/285 μέχρι το τέλος Ιουνίου 2025. Περιλαμβάνει επίσης τη δημιουργία νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέσω της οποίας οι μικρές επιχειρήσεις θα μπορούν να αιτούνται υπαγωγή στο νέο καθεστώς απαλλαγής, τόσο για δραστηριότητες στην Ελλάδα όσο και σε άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


Με το νέο καθεστώς, οι μικρές επιχειρήσεις θα μπορούν να δραστηριοποιούνται χωρίς ΦΠΑ, αρκεί ο ετήσιος τζίρος τους να μην υπερβαίνει το νέο ανώτατο όριο που θα αποφασιστεί για την Ελλάδα. Ταυτόχρονα, ελληνικές επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να αιτούνται απαλλαγή και σε άλλες χώρες, υπό την προϋπόθεση ότι ο συνολικός κύκλος εργασιών τους στην Ε.Ε. δεν θα ξεπερνά τα 100.000 ευρώ.


Η ένταξη στο νέο καθεστώς σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις δεν θα υποχρεούνται να αποδίδουν ΦΠΑ για τις πράξεις τους, αλλά ταυτόχρονα θα χάνουν το δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ για αγορές και υπηρεσίες που σχετίζονται με τις συναλλαγές τους. άτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει «ζύγισμα» και λεπτομερής αξιολόγηση των δεδομένων κάθε επιχείρησης πριν από την απόφαση υπαγωγής στο νέο πλαίσιο.


Η τελική απόφαση για το ακριβές ύψος του ορίου αναμένεται να ληφθεί και να ανακοινωθεί έως τα τέλη Μαΐου, ενώ η εφαρμογή του νέου συστήματος αναμένεται να ξεκινήσει από την 1η Ιουλίου 2025.


Πηγή


Διαβάστε περισσότερα

Δευτέρα 28 Απριλίου 2025

Μεγάλη ανατροπή με το κοινωνικό μέρισμα 250 ευρώ σε συνταξιούχους

 

Κοινωνικό μέρισμα 250 ευρώ θα λάβουν και οι συνταξιούχοι ΑμεΑ κάτω των 65 ετών, μία κοινωνική ομάδα που είχε αποκλειστεί κατά τη εξειδίκευση των μέτρων την προηγούμενη Τρίτη.




Χωρίς ηλικιακό περιορισμό θα καταβάλλεται στους συνταξιούχους ΑμεΑ το κοινωνικό μέρισμα των 250 ευρώ κάθε Νοέμβριο, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.


Μιλώντας το πρωί στο MEGA σχετικά με τα μέτρα που ανακοίνωσε πρόσφατα ο Πρωθυπουργός, ο κ. Μαρινάκης τόνισε πως η ενίσχυση αυτή θα έχει μόνιμο χαρακτήρα και διευκρίνισε ότι οι αναπηρικές συντάξεις θα εξαιρούνται από το ηλικιακό όριο των 65 ετών. «Ήταν από την αρχή στις προθέσεις μας να εφαρμοστεί αυτό το μέτρο», σημείωσε.


Το θέμα είχε φέρει στην κορυφή της ατζέντας η ΕΝΥΠΕΚΚ και ο Αλέξης Μητρόπουλος είχε αναφέρει πως μισό εκατομμύριο συνταξιούχοι ΑμΕΑ-χήρες-ορφανά που λαμβάνουν τις χαμηλότερες συντάξεις στην Ελλάδα, αλλά έχουν ηλικία κάτω των 65 ετών, μένουν εκτός και δεν θα λάβουν το κοινωνικό μέρισμα. Η κυβέρνηση τώρα, δια στόματος του Παύλου Μαρινάκη ήρθε να διορθώσει εν μέρει την στρέβλωση αυτή.


Μένει να φανεί ποια «αντιμετώπιση» θα έχουν και οι χήρες - ορφανά όσον αφορά το κοινωνικό μέρισμα.


Η ΕΝΥΠΕΚΚ επισήμανε πως σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Εργασίας/ΗΔΙΚΑ για τον Φεβρουάριο 2025, 460.638 συνταξιούχοι γήρατος, αναπηρίας, χηρείας, ορφανίας και μειωμένης σύνταξης έχουν τις μικρότερες συντάξεις σε σύνολο 2.502.670 συνταξιούχων.


Ε.Σ.Α.μεΑ. : Δεκτό το δίκαιο αίτημα της Ε.Σ.Α.μεΑ. για συμπερίληψη των χαμηλοσυνταξιούχων με αναπηρία στο επίδομα στήριξης χωρίς ηλικιακό όριο σύμφωνα με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο

Η ΕΣΑμεΑ πέτυχε την αποδοχή του δίκαιου αιτήματός της: Στο επίδομα στήριξης των 250 ευρώ θα ενταχθούν όλοι οι χαμηλοσυνταξιούχοι με αναπηρία ανεξαρτήτως ηλικίας, όπως επιβεβαίωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σε ενημερωτική τηλεοπτική εκπομπή σήμερα το πρωί. Αναμένουμε να δούμε τη συνολική απόφαση της Κυβέρνησης να συμπεριλαμβάνει όλη την ευάλωτη ομάδα των ατόμων με αναπηρία, χρόνιες ή/και σπάνιες παθήσεις και θα παρέμβουμε άμεσα όπου χρειαστεί.


Η ΕΣΑμεΑ διαμαρτυρήθηκε έντονα την προηγούμενη εβδομάδα καθώς σύμφωνα με τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού και του οικονομικού επιτελείου της Κυβέρνησης, η μόνιμη ετήσια οικονομική ενίσχυση ύψους 250 ευρώ άφηνε εκτός χαμηλοσυνταξιούχους με αναπηρία κάτω των 65 ετών, ορφανά τέκνα με αναπηρία που λαμβάνουν τη σύνταξη των θανόντων γονέων τους και είναι κάτω των 65, δηλαδή τους πιο σκληρά δοκιμαζόμενους πολίτες.


Συνεχίζουμε να τονίζουμε ότι η μόνιμη επιστροφή ενός ενοικίου, όπως γενικότερα η στεγαστική πολιτική της Πολιτείας, δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες της αναπηρίας. Ειδικά τα άτομα με κινητικές αναπηρίες, δυσκολεύονται σημαντικά στην εύρεση προσβάσιμης κατοικίας, η οποία είναι αισθητά ακριβότερη ακόμη και από τα πλέον υπερτιμημένα μη προσβάσιμα σπίτια.


Ταυτόχρονα το αναπηρικό κίνημα συνεχίζει να αγωνίζεται για μια διαφορετική προσέγγιση της αναπηρίας από την Πολιτεία, η οποία δεν αποκλείει επιδόματα στήριξης αλλά δίνει ουσιαστικές και μόνιμες λύσεις- ανάσες στα άτομα με αναπηρία, χρόνιες ή/και σπάνιες παθήσεις και στις οικογένειές τους:


Αύξηση των αναπηρικών επιδομάτων, με την καθιέρωση μηχανισμού αυτόματης προσαρμογής, συνδεδεμένου με την ετήσια αύξηση του κατώτατου μισθού. Σήμερα τα αναπηρικά επιδόματα δεν αρκούν ούτε καν για τα στοιχειώδη.

Αναμόρφωση του τρόπου υπολογισμού της εθνικής σύνταξης, ώστε να μην εξαρτάται από το ποσοστό αναπηρίας. Είναι πάγιο και δίκαιο αίτημα του αναπηρικού κινήματος αυτό να καταργηθεί: δεν μπορεί η εθνική σύνταξη των συνταξιούχων με αναπηρία που λαμβάνουν αναπηρική σύνταξη να δίνεται με χαρακτηριστικά επιδομάτων.

Κατάργηση της διακοπής του επιδόματος αναπηρίας όταν το άτομο με αναπηρία καταφέρει να εργαστεί. Το επίδομα αναπηρίας δίνεται για την κάλυψη του πρόσθετου κόστους των αναγκών που προκύπτουν από την αναπηρία, εάν ληφθεί υπόψη και η έλλειψη κρατικών υποστηρικτικών δομών και προγραμμάτων στήριξής τους εντός της κοινότητας. Στη χώρα με ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας των ατόμων με αναπηρία εντός ΕΕ, πρέπει να πάψουν να ισχύουν τα πρόσθετα εμπόδια που μπαίνουν από πλευράς κράτους.

Κατάργηση της άδικης διακοπής των προνοιακών επιδομάτων των ανασφάλιστων ή έμμεσα ασφαλισμένων ατόμων με αναπηρία, στην περίπτωση που τους χορηγηθεί σύνταξη των θανόντων γονέων τους, όταν το ύψος της τελευταίας υπερβαίνει εκείνο του επιδόματος. Είναι απαράδεκτο άτομα με αναπηρία να καταδικάζονται σε πλήρη οικονομική ένδεια, τη στιγμή μάλιστα που χάνουν τους γονείς - προστάτες τους, ακολουθώντας τη συλλογιστική της αποσύνδεσης του επιδόματος βαριάς νοητικής αναπηρίας, το 2023 (KYA Δ12α/Γ.Π.οικ./41349/ 20.04.2023, Φ.Ε.Κ. 2608 Β').

Κατάργηση της διακοπής του επιδόματος αναπηρίας σε άτομα με αναπηρία που ζουν σε οικοτροφεία και ιδρύματα: Αν λαμβάνουν σύνταξη αυτή συνεχίζεται, η διακοπή του επιδόματος είναι παράλογη και πρέπει να πάψει, καθώς αφορά ανάγκες που δεν καλύπτονται πλήρως από τη διαμονή.

Διευκόλυνση της εργασίας για συνταξιούχους με αναπηρία, με την εφαρμογή της νομοθεσίας για την Ίση Μεταχείριση και στο δημόσιο τομέα.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Κυριακή 27 Απριλίου 2025

Πετάτε χρυσό 22 καρατίων στα σκουπίδια χωρίς να το καταλαβαίνετε - Οι ειδικοί προειδοποιούν

 

Μπορεί ό,τι πιάνετε να μην γίνεται χρυσός, αλλά σίγουρα κάποια από αυτά που θεωρείτε σκουπίδια ίσως κρύβουν ψήγματά του.

 

 

Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, πετάμε όλο και περισσότερες ηλεκτρονικές συσκευές, θεωρώντας ότι είναι άχρηστες, δημιουργώντας ρυπογόνα απόβλητα.

Ωστόσο, μια ομάδα Ελβετών επιστημόνων (ETH Zurich) έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου σχεδόν σε κάθε σπίτι με τα ευρήματά της για τη συσκευή αυτή.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ένα αντικείμενο που θα μπορούσε να αποτελέσει χρυσωρυχείο, χάρη σε μια μέθοδο που επιτρέπει την εξαγωγή πολύτιμων μετάλλων από τα ηλεκτρονικά απόβλητα. Πρόκειται για μια «βιώσιμη» εναλλακτική λύση που βασίζεται σε μια μέθοδο που χρησιμοποιείται ήδη στη βιομηχανία τροφίμων και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύονται στο περιοδικό Avanced Materials, η ομάδα των επιστημόνων απέκτησε ένα ψήγμα 450 χιλιοστόγραμμα χρυσού 22 καρατίων χρησιμοποιώντας 20 παλιές μητρικές πλακέτες υπολογιστών.

Στα περισσότερα νοικοκυριά, όταν ένας επιτραπέζιος υπολογιστής αντικαθίσταται από έναν φορητό υπολογιστή, ένας πύργος εξοπλισμού απορρίπτεται, αλλά ο χρυσός μπορεί να αποκτηθεί με τη μέθοδο των επιστημόνων.

Με επεξεργασία υπό όξινες συνθήκες και υψηλές θερμοκρασίες παρήγαγαν εναιώρημα πρωτεϊνικών νανοϊνών. Από αυτό προέκυψε ένα τζελ και τελικά δημιουργήθηκε ένα σφουγγάρι στη βάση του.

Διαλύοντας τα μεταλλικά μέρη της πλάκας και ιονίζοντάς τα, τα πέρασαν μέσα από το σφουγγάρι, το οποίο προσέλκυσε ιόντα χρυσού. Για να αποκτήσουν το ψήγμα, απλώς θέρμαναν το σφουγγάρι και μείωναν την ποσότητα των παγιδευμένων ιόντων.

Πηγή


Διαβάστε περισσότερα

Επανέρχεται ο κλασικός μοχλός ταχυτήτων;

 


Από τη στιγμή που η τεχνολογία των αυτομάτων κιβωτίων ταχυτήτων βελτιώθηκε και ο ηλεκτρονικός έλεγχός τους έχει εξελιχθεί σημαντικά, οι άνθρωποι των αυτοκινητοβιομηχανιών έκριναν ότι η τοποθέτηση του σχετικού μοχλού στη βάση της κονσόλας ή στην κολόνα του τιμονιού ήταν περιττή.

Αντ’ αυτού, προκρίθηκε η τοποθέτηση ενός μικρότερου λεβιέ -αρχικά- και η πλήρης αντικατάστασή του από έναν διακόπτη, τελικά. Έτσι, όλο και συχνότερα βλέπουμε ότι στα νέα μοντέλα (με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) υπάρχει απλώς ένας τέτοιος, είτε πιεζόμενος είτε πιεζοπεριστροφικός.

Η λύση επιτάθηκε με τη δημιουργία και τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.

Η απουσία κιβωτίου ταχυτήτων σε αυτά, κάνει άχρηστη -ουσιαστικά- την ύπαρξη σχετικού μοχλού. Έτσι, η επιλογή της φοράς κίνησης του οχήματος, δηλαδή είτε προς τα εμπρός είτε προς τα πίσω, γίνεται μέσω του αντίστοιχου διακόπτη.

Η πιο πρόσφατη ιδιότυπη εφαρμογή αφορά στη λεγόμενη «Crystal Sphere» στο νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Genesis GV60.

Είναι ένας διαφανής θόλος που μοιάζει σαν κόσμημα οποίος αναποδογυρίζει όταν ο οδηγός εκκινήσει το όχημα και αποκαλύπτεται ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης για την επιλογή της φοράς κίνησης.

Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις (π.χ. Tesla) δεν υπάρχει ούτε αυτός. Η επιλογή πραγματοποιείται από τον οδηγό μέσω της οθόνης αφής, μετακινώντας το δάκτυλό του επί αυτής αντίστοιχα.

Βεβαίως, η απουσία του μοχλού ταχυτήτων έδωσε μεγαλύτερη ελευθερία στους σχεδιαστές εσωτερικού των νέων μοντέλων να εφαρμόσουν τις ιδέες τους, να δημιουργηθεί περισσότερος ωφέλιμος χώρος για τους εμπρός επιβάτες, αλλά και πιο ευμεγέθεις θήκες για μικροαντικείμενα.

Η έλλειψη του μοχλού ταχυτήτων δημιούργησε νέα εικόνα και δεδομένα σε ό,τι αφορά στην αισθητική και η προσπάθεια των εταιρειών να διακριθούν σε αυτόν τον τομέα έχει αποτέλεσμα αναφορικά με την όποια πρωτοτυπία προτιμήσουν να εφαρμόσουν.

Όμως, έχει αρχίσει να ενισχύεται το πρόβλημα της σωστής και αξιόπιστης επιλογής φοράς κίνησης του οχήματος από τον οδηγό. Πλέον, πολλοί αντιμετωπίζουν δυσκολίες με τους νέους επιλογείς ταχυτήτων, όπως προκύπτει από τα παράπονα που διατυπώνονται προς τις εταιρείες.

Ο τρόπος αλλαγής γίνεται όλο και πιο περίπλοκος, προκαλώντας σύγχυση στον οδηγό κάποιες φορές. Αυτή η προσέγγιση δεν είναι απλώς ενοχλητική, μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη σε κάποιες περιπτώσεις.

Τα παράπονα για την «εξαφάνιση» του μοχλού ταχυτήτων δεν επισημαίνονται μόνο από τους οδηγούς. Τον προβληματισμό τους εκφράζουν τόσο οι δημοσιογράφοι του αυτοκινητικού Τύπου αλλά και οι άνθρωποι του Euro NCAP.

Οι τελευταίοι έχουν διαπιστώσει από τις δοκιμές αξιολόγησης που πραγματοποιούν ότι αυτό που φαντάζει καινοτόμο και σύγχρονο τελικά μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα ασφάλειας στον δρόμο και σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.

Όπως δηλώνουν, ο οδηγός πιθανόν να μπερδευτεί και να μην επιλέξει σωστά και έγκαιρα αυτό που θέλει να κάνει με τους υπάρχοντες διακόπτες-«μοχλούς».

Μένει να δούμε εάν οι εταιρείες θα επαναφέρουν τον κλασικό μοχλό ταχυτήτων, είτε στην τυπική μορφή του είτε σε μια διαφοροποιημένη, έπειτα από τα αυξανόμενα παράπονα.

Θυμίζουμε ένα άλλο πρόβλημα που προέκυψε με την κατάργηση των φυσικών διακοπτών για τον επιμέρους χειρισμό βασικών συστημάτων του οχήματος και την αντικατάστασή τους από επιφάνεια αφής.

Πλέον, κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες (π.χ. Volkswagen
) αναγνωρίσαν ότι αυτό ήταν εσφαλμένο, καθώς δημιουργεί πρόβλημα στους οδηγούς και ανακοίνωσαν τη μερική επαναφορά τους στα προσεχή μοντέλα τους.

Περισσότερα ΕΔΩ

Διαβάστε περισσότερα