Αναζήτηση

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025

Αυτές είναι οι κάμερες που κόβουν σήμερα πρόστιμα στην Αθήνα -Δείτε που θα βρίσκονται οι περισσότερες

 


Κάμερες αναμένεται να προστεθούν στους δρόμους της Αθήνας, με γνώμονα την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.




Από εκατοντάδες ψηφιακά μάτια θα εποπτεύονται τα επόμενα χρόνια οι δρόμοι της Αθήνας, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να σταματήσει η αιματοχυσία στην άσφαλτο.


Αυτή τη στιγμή στην Αττική οι κάμερες δεν υπερβαίνουν τις 50, εκ των οποίων οι 12 βρίσκονται στις λεωφορειολωρίδες από τον ΟΑΣΑ και οι υπόλοιπες περίπου 35 σε 15 σημεία της Αττικής Οδού.


Οι περισσότερες από τις κάμερες της Αττικής Οδού βρίσκονται στην Περιφερειακή Υμηττού, με αποτέλεσμα ο συγκεκριμένος οδικός άξονας να αποτελεί τον δρόμο όπου βεβαιώνονται οι περισσότερες παραβάσεις ορίου ταχύτητας.


Η τοποθέτηση της πλειονότητας των καμερών στον συγκεκριμένο δρόμο κρίθηκε επιτακτική διότι εκεί βρίσκονται τα πιο επικίνδυνα σημεία της Αττικής Οδού – με αρκετές στροφές και ανηφορικές κλίσεις – κάτι που με τη σειρά του έχει καταστήσει αναγκαία την επιβολή χαμηλού ορίου ταχύτητας, που σε ορισμένα σημεία δεν υπερβαίνει τα 70 χλμ./ώρα.


Έρχονται 1.388 νέες κάμερες

Ο αριθμός των καμερών θα αυξηθεί κατακόρυφα τα επόμενα έτη, μιας και θα προστεθούν 1.388 κάμερες. Οι 388 από αυτές αφορούν έργο της Περιφέρειας Αττικής που έχει συμβασιοποιηθεί και η τοποθέτησή τους θα ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι του 2025, σύμφωνα με κυβερνητικές εξαγγελίες. Θα πάρουν θέση στα φανάρια και θα εντοπίζουν όσους «καίνε» το κόκκινο, υποπίπτοντας σε μια παράβαση που συνδέεται άμεσα με θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.


Οι υπόλοιπες 1.000 κάμερες θα δημοπρατηθούν μέσω ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού και θα καταγράφουν παραβάσεις που σχετίζονται με ερυθρό σηματοδότη, όρια ταχύτητας, χρήση κινητού τηλεφώνου, μη χρήση ζώνης και κράνους, όπως και παραβάσεις σε διαβάσεις πεζών, ενώ θα μπορούν να συνεισφέρουν στον εντοπισμό οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα.


Σε αντίθεση με τις 388 κάμερες της περιφέρειας, οι 1.000 θα φωτογραφίζουν το μπροστινό μέρος του οχήματος, άρα και τον οδηγό, και επομένως απαιτείται η έγκριση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.


Θυμίζουμε ότι οι κάμερες θα συνδεθούν με ειδικό πληροφοριακό σύστημα που προετοιμάζει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω διαγωνισμού, ο οποίος βρίσκεται ήδη στον αέρα. Οι παραβάσεις που θα εντοπίζουν οι εν λόγω κάμερες θα εισάγονται αυτόματο στο σύστημα για οριστικό έλεγχο από τον αρμόδιο χειριστή και ακολούθως την τυχόν έκδοση του σχετικού προστίμου.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Εργαζόμενες μητέρες: Έρχονται αλλαγές στο ωράριο εργασίας

 


Πληροφορίες αναφέρουν ότι για κάποιες κατηγορίες εργαζομένων θα υπάρξει ευελιξία στο ωράριο εργασίας τους για κάποιες ημέρες την εβδομάδα.




Μεγαλύτερη ευελιξία στο ωράριο εργασίας μελετά το υπουργείο Εργασίας για συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζομένων όπως εργαζόμενες μητέρες. Σύμφωνα με πληροφορίες στο πλαίσιο κατάρτισης του νέου εργασιακού σχεδίου νόμου μελετούνται αλλαγές στο σύστημα διευθέτησης του χρόνου εργασίας για κατηγορίες- ακόμη δεν έχουν οριστικοποιηθεί- όπως σε εργαζόμενες μητέρες. Στο τραπέζι έχει πέσει η διευθέτηση του χρόνου εργασίας σε εβδομαδιαία βάση που σήμερα ισχύει σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Αυτό σημαίνει ότι για κάποιες κατηγορίες εργαζομένων θα υπάρξει ευελιξία στο ωράριο εργασίας τους για κάποιες ημέρες την εβδομάδα.


Σήμερα υπάρχουν δυο συστήματα διευθέτησης χρόνου εργασίας, σε ετήσια βάση και εξαμηνιαία που συμφωνούνται ανάμεσα σε εργοδότες και εργαζόμενους είτε με επιχειρησιακές συμφωνίες, είτε με τα Σωματεία ενός κλάδου, είτε και με ατομικές συμβάσεις.


Σήμερα, σε επιχειρήσεις στις οποίες εφαρμόζεται συμβατικό ωράριο εργασίας έως 40 ωρών εβδομαδιαίως, προβλέπεται ότι μέχρι 256 ώρες από τον ετήσιο συνολικό χρόνο απασχόλησης μπορούν να κατανεμηθούν και να προσαυξήσουν τον ημερήσιο και εβδομαδιαίο χρόνο απασχόλησης μιας περιόδου του ημερολογιακού έτους η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 32 εβδομάδες (περίοδος αυξημένης απασχόλησης). Ακολούθως, για το υπόλοιπο διάστημα του ίδιου ημερολογιακού έτους (περίοδος μειωμένης απασχόλησης) ο εργαζόμενος θα πρέπει να απασχολείται λιγότερες ώρες από το συμβατικό εβδομαδιαίο ωράριό του ή να λαμβάνει περισσότερες ημέρες ανάπαυσης (ρεπό) ή ανάλογη προσαύξηση των ημερών της ετήσιας άδειας του ή συνδυασμό μειωμένων ωρών και ημερών ανάπαυσης ή ημερών αδείας.


Κατά τη διευθέτηση σε ετήσια βάση ο μέσος όρος των ωρών εβδομαδιαίας εργασίας χωρίς την υπερεργασία και τις υπερωρίες παραμένει στις 40 ώρες. Σε περίπτωση που συνυπολογιστούν οι τυχόν πραγματοποιηθείσες ώρες υπερεργασίας και νομίμης υπερωρίας, ο ανωτέρω μέσος όρος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τις 48 ώρες εβδομαδιαίως.


Στην εξάμηνη διευθέτηση σε επιχειρήσεις στις οποίες εφαρμόζεται συμβατικό ωράριο έως 40 ωρών εβδομαδιαίως, επιτρέπεται μέσα σε ένα διάστημα 6 μηνών να απασχολείται ο εργαζόμενος 2 ώρες επιπλέον τη μέρα δηλαδή έως 10 ώρες την ημέρα για μία χρονική περίοδο αυξημένης απασχόλησης και ακολούθως εντός του ίδιου 6μήνου για μία άλλη χρονική περίοδο (περίοδος μειωμένης απασχόλησης), ο εργαζόμενος θα πρέπει να απασχολείται είτε 6ωρο είτε να λαμβάνει περισσότερες ημέρες ανάπαυσης.


Η νέα διάταξη θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με την εξάμηνη διευθέτηση με τη διαφορά ότι θα είναι πιο ευέλικτη καθώς η αύξηση και η μείωση του χρόνου εργασίας θα μπορεί να συμφωνείται εντός της ίδιας εβδομάδας.


Ευέλικτο ωράριο εργασίας κατόπιν αιτήματος εργαζόμενου γονέα


Ο εργαζόμενος έχει το δικαίωμα να διαχειρίζεται το χρόνο εργασίας του, σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις ή επιλογές του, για την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ της επαγγελματικής και ιδιωτικής του ζωής. Συγκεκριμένα, κάθε εργαζόμενος γονέας παιδιών ηλικίας έως δώδεκα (12) ετών ή φροντιστής δικαιούται να ζητά ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας για λόγους φροντίδας, όπως ιδίως, τηλεργασία, ευέλικτο ωράριο εργασίας ή μερική απασχόληση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που απαιτείται για την κάλυψη συγκεκριμένων οικογενειακών του αναγκών.


Για το δικαίωμα χορήγησης ευέλικτης ρύθμισης εργασίας, ο εργαζόμενος γονέας πρέπει να έχει συμπληρώσει έξι (6) μήνες συνεχόμενης εργασίας ή με διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου (υπηρεσίας) στον ίδιο εργοδότη, εκτός αν ορίζεται ευνοϊκότερα από ειδική διάταξη νόμων, διαταγμάτων, κανονισμών, συλλογικών συμβάσεων εργασίας, διαιτητικών αποφάσεων ή συμφωνιών εργοδοτών και εργαζομένων.


Ο εργοδότης οφείλει να εξετάσει κάθε αίτηση για ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας και να αποφανθεί για την ικανοποίησή της εντός μηνός από την υποβολή της, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες της επιχείρησης και του εργαζομένου. Σε περίπτωση απόρριψης του αιτήματος, ο εργοδότης οφείλει να τεκμηριώσει εγγράφως τους λόγους απόρριψης ή και την αναβολή χορήγησης ευέλικτων ρυθμίσεων εργασίας.


Μετά τη λήξη της συμφωνηθείσας διάρκειας των ευέλικτων ρυθμίσεων εργασίας, ο εργαζόμενος επιστρέφει στην αρχική μορφή απασχόλησής του. Ο εργαζόμενος έχει το δικαίωμα να επιστρέψει στην αρχική μορφή απασχόλησης πριν από τη λήξη της συμφωνημένης περιόδου, κατόπιν αιτήσεώς του και εφόσον αυτό δικαιολογείται από συγκεκριμένη μεταβολή των περιστάσεων.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Ελαιόλαδο, λαχανικά, γαλακτοκομικά, κρέας: Πόσο ακριβότερα τα πληρώσαμε μέσα σε μία 15ετία

 

Στην κατηγορία των ελαίων – με ''οδηγό'' το ελαιόλαδο- οι τιμές σχεδόν διπλασιάστηκαν μέσα σε μία 15ετία ενώ σημαντικές αυξήσεις καταγράφηκαν σε βασικά είδη διατροφής που γεμίζουν το καθημερινό τραπέζι των καταναλωτών, όπως λαχανικά, γαλακτοκομικά και κρέας.



Από την πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ, συγκρίνοντας την πορεία των τιμών σε Ελλάδα και ΕΕ κατά την περίοδο 2010-2024, προκύπτει πως το ράλι ανόδου στα τρόφιμα αφορά κυρίως στην τελευταία τετραετία, δηλαδή από το 2021 και έπειτα. Έτσι, ενώ από το 2010 έως το 2021 οι τιμές στη χώρα μας αυξήθηκαν κατά 8,14%, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 0,67%, αντίθετα, την περίοδο 2021 - 2024 αυξήθηκαν κατά 28,50%, με μέση ετήσια αύξηση 9,50%. Συνολικά στη 15ετία, οι αυξήσεις ήταν της τάξεως του 38,97%.


Εξετάζοντας τις επιμέρους κατηγορίες τρόφιμων, η μεγαλύτερη άνοδος τα τελευταία 15 χρόνια παρατηρήθηκε στην κατηγορία «έλαια και λίπη» (+111,6%) καθώς σε αυτή περιλαμβάνεται και το ελαιόλαδο, η τιμή του οποίου εκτοξεύτηκε την προηγούμενη διετία, λόγω της σημαντικά μειωμένης παραγωγής του, απόρροια της κλιματικής αλλαγής. Οι τιμές στο ελαιόλαδο τους τελευταίους μήνες είναι σε πορεία αποκλιμάκωσης – σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Φεβρουάριο του 2025 κατέγραψαν μείωση -16,9% σε ετήσια βάση. Ωστόσο οι αυξήσεις που είχαν προηγηθεί ήταν τόσο έντονες που η επιβάρυνση, προς το παρόν, παραμένει σημαντική για την τσέπη των καταναλωτών.


Στα λαχανικά, προϊόντα επίσης ευμετάβλητα από καιρικές συνθήκες και ακραία φαινόμενα τα οποία τα τελευταία χρόνια είναι περισσότερο συχνά, οι αυξήσεις ήταν της τάξεως του 52,8%, από το 2010 έως το 2024.


Γάλα, τυρί και αυγά ακολούθησαν με αύξηση 39,5% στη χώρα μας. Πρόκειται άλλωστε για προϊόντα τα οποία κατά τη διάρκεια του 2022 και έως τις αρχές του 2023 οδηγούσαν την κούρσα των ανατιμήσεων στην κατηγορία των τροφίμων. Το ανοδικό ράλι είχε αποδοθεί τότε, στο αυξημένο κόστος ενέργειας, τη μειωμένη παραγωγή καθώς και στην υψηλή τιμή της πρώτης ύλης, αποτέλεσμα της ραγδαίας ανόδου των τιμών των ζωοτροφών.


Τέλος, στο κρέας, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι τιμές αυξήθηκαν στη 15ετία κατά 35,6%, στα φρούτα κατά 33,9% ενώ σε ψάρια και θαλασσινά κατά 28,6%.


Σε κάθε περίπτωση, το γενικότερο περιβάλλον ακρίβειας και όχι μόνο των τροφίμων, παραμένει μείζον πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, όπως αποτυπώνεται και στην πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ και της ALCO, με 6 στους 10 εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα να δηλώνουν πως ο μισθός δεν επαρκεί για να καλύψει τα μηνιαία έξοδα. Αυτό έχει επίπτωση και στις αγορές των βασικών ειδών διατροφής, με τη συντριπτική τους πλειονότητα (σχεδόν 9 στους 10 Έλληνες) να απαντά, πως έχει αναγκαστεί να μειώσει τις σχετικές δαπάνες, προκειμένου να τα βγάλει πέρα.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Επίδομα ανεργίας: Χωρίς πληρωμή όσοι δεν ενεργοποιήσουν την προπληρωμένη κάρτα

 

Σε κάθε δικαιούχο ενός ή περισσότερων επιδομάτων, παροχών και βοηθημάτων αντιστοιχεί μία και μοναδική προπληρωμένη κάρτα.



Απαραίτητη είναι η ενεργοποίηση των προπληρωμένων καρτών για την πληρωμή στα επιδόματα και τις παροχές της ΔΥΠΑ. Όσοι δεν την ενεργοποιήσουν δεν θα μπορέσουν να πληρωθούν τις παροχές και τα επιδόματα τους.


Όσοι ήδη λαμβάνουν κάποιο από τα επιδόματα που εντάσσονται στο νέο σύστημα πληρωμής ή πρόκειται να τα λάβουν εντός του πρώτου τριμήνου του 2025, θα πρέπει, λοιπόν, να μεριμνήσουν για δύο βασικά βήματα: Πρώτον, να ανοίξουν λογαριασμό πληρωμών (IBAN) σε μια από τις τράπεζες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, εφόσον δεν διαθέτουν ήδη ενεργό λογαριασμό ή λαμβάνουν τις παροχές τους μέσω ΕΛΤΑ. Δεύτερον, να επικαιροποιήσουν έγκαιρα τα στοιχεία τους, ειδικά τις διευθύνσεις τους, στις ηλεκτρονικές εφαρμογές των επιδομάτων που λαμβάνουν από τη ΔΥΠΑ ή/και τον ΟΠΕΚΑ.


Υπενθυμίζεται, ότι από τις 15 Μαρτίου τέθηκε σε εφαρμογή νέος τρόπος πληρωμής μέσω πίστωσης σε ειδική προπληρωμένη κάρτα, την οποία πρέπει να ενεργοποιήσουν αφού την λάβουν μέσω ταχυδρομείου από τον Πάροχο Υπηρεσιών Πληρωμών (ΠΥΠ).


Για την πορεία της αίτησης έκδοσης της κάρτας (υποβολή, έγκριση ή απόρριψη), οι δικαιούχοι ενημερώνονται μέσω προσωποποιημένου ηλεκτρονικού μηνύματος. Μπορούν όμως ανά πάσα στιγμή να εισέρχονται με τους κωδικούς TaxisNet στο νέο πληροφοριακό σύστημα και να ελέγχουν την πορεία της αίτησης: https://prepaid.minscfa.gov.gr/


Σε κάθε δικαιούχο ενός ή περισσότερων επιδομάτων, παροχών και βοηθημάτων αντιστοιχεί μία και μοναδική προπληρωμένη κάρτα, η οποία χρησιμεύει αποκλειστικά για την καταβολή του συνόλου των κοινωνικών του παροχών. Την κάρτα την εκδίδει και αποστέλλει ο ΠΥΠ στον οποίο ο δικαιούχος διατηρεί ενεργό λογαριασμό πληρωμών (IBAN).


Οι δικαιούχοι έχουν τη δυνατότητα ανάληψης μετρητών έως 50% του ποσού κάθε καταβαλλόμενου επιδόματος, ενώ το υπόλοιπο δαπανάται αποκλειστικά μέσω της χρήσης της προπληρωμένης κάρτας. Η κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά στην Ελλάδα και σε χώρες εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης για κάθε είδους αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών, εξαιρουμένων των συναλλαγών που αφορούν σε αγορά όπλων και τυχερά παίγνια.


Εξαιρούνται από τη χρήση της προπληρωμένης κάρτας τα άτομα που διαθέτουν γνωμάτευση Υγειονομικών Επιτροπών σε ισχύ ότι έχουν οπτική αναπηρία σε ποσοστό από ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω, για τους οποίους εξακολουθεί να ισχύει η καταβολή μέσω πίστωσης λογαριασμού πληρωμών (IBAN).


Συγκεκριμένα, μέσω προπληρωμένης κάρτας καταβάλλονται οι εξής παροχές:


1. Τακτική Επιδότηση Ανεργίας

2. Επίδομα Μακροχρόνια Ανέργων

3. Βοήθημα Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολούμενων

4. Ειδικά Εποχικά Βοηθήματα

5. Επίδομα Εργασίας

6. Ειδική Παροχή Προστασίας Μητρότητας

7. Συμπληρωματική Παροχή Μητρότητας

8. Επίδομα Γονικής Άδειας

9. Ειδικό Επίδομα Ευάλωτων Ομάδων

10. Επίδομα Αποκλειστικών Νοσοκόμων

11. Επίδομα Ξεναγών

12. Επίδομα Δασεργατών

13. Απομάκρυνση-Διακοπή Εργασιών Εκδοροσφαγέων

14. Ειδική Επιδότηση Εκδοροσφαγέων

15. Ειδική Συμπληρωματική Παροχή Ανεργίας Φορτοεκφορτωτών


Οι ΠΥΠ που συμμετέχουν στην έκδοση ειδικής προπληρωμένης κάρτας είναι:


1. Εθνική Τράπεζα

2. Alpha Bank

3. Attica Bank

4. Τράπεζα Πειραιώς

5. Eurobank

6. Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου

7. Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας

8. Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας


Η προπληρωμένη κάρτα εκδίδεται αυτόματα μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ), χωρίς να απαιτείται η υποβολή αίτησης από τους δικαιούχους. Το σύστημα αντλεί τα στοιχεία τους από τη ΔΥΠΑ, συμπεριλαμβανομένων του IBAN και της δηλωμένης διεύθυνσης. Οι δικαιούχοι θα λάβουν ηλεκτρονικό μήνυμα που θα τους ζητά να ελέγξουν και, αν χρειάζεται, να διορθώσουν τα στοιχεία τους εντός πέντε εργάσιμων ημερών, στο https://prepaid.minscfa.gov.gr/. Αν δεν προβούν σε κάποια ενέργεια, η αίτησή τους θα υποβληθεί αυτόματα στον ΠΥΠ που αντιστοιχεί στον IBAN τους, ο οποίος θα εκδώσει και θα αποστείλει την κάρτα.


Οι κάτοχοι προπληρωμένης κάρτας θα συμμετέχουν σε ειδικό πρόγραμμα δημόσιας κλήρωσης (λοταρία) για τις συναλλαγές που πραγματοποιούν για την αγορά αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του οποίου θα αναδειχθούν συνολικά 8.500 τυχεροί, καθένας εκ των οποίων θα κερδίσει από 1.000 ευρώ. Όσο μεγαλύτερη είναι η χρήση της προπληρωμένης κάρτας για αγορές (πάνω δηλαδή από το ελάχιστο ποσοστό του 50%), τόσο περισσότεροι θα είναι οι λαχνοί συμμετοχής στην κλήρωση.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025

ΟΑΚΑ: Η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ Οριστικός Ανάδοχος για την αποκατάσταση των στεγάστρων - πόσο θα κοστίσει και ο χρόνος αποκατάστασης

 

Οριστικός Ανάδοχος στον διαγωνισμό για τη Στατική και Λειτουργική Αποκατάσταση των Στεγάστρων του Κεντρικού Σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ), μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης της προσφοράς που υπέβαλε η εταιρεία ύψους 61,35 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, ανακηρύχθηκε η ΜΕΤΚΑ.



Όπως ανακοίνωσε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Υπερταμείου/Growthfun τις επόμενες ημέρες η σύμβαση για το εν λόγω έργο θα κατατεθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο προκειμένου να διενεργηθεί προσυμβατικός έλεγχος.


Το έργο

Αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση μελετών και η εκτέλεση εργασιών για α) την αποκατάσταση του απαιτούμενου επιπέδου στατικής επάρκειας των μεταλλικών κατασκευών στα δύο στέγαστρα του ΟΑΚΑ και β) τη συντήρηση/επισκευή/αντικατάσταση στοιχείων των μεταλλικών κατασκευών και των πολυκαρβονικών φύλλων των στεγάστρων.


Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 14 μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης με τον ανάδοχο, ενώ οι πόροι για την υλοποίησή του προέρχονται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.


Το PPF έχει αναλάβει για λογαριασμό του ΟΑΚΑ την ωρίμανση και τη δημοπράτηση του έργου στο πλαίσιο της κοινής δράσης του με το ΤΕΕ και το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τη ριζική ανακαίνιση της σημαντικότερης ολυμπιακής υποδομής. Ο συνολικός προϋπολογισμός των παρεμβάσεων για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του ΟΑΚΑ ανέρχεται σε 111 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ).


O Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Παιδείας, Γιάννης Βρούτσης, δήλωσε μετά την ανακήρυξη της ΜΕΤΚΑ ως οριστικού αναδόχου: «Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τα καθήκοντά μου στο χαρτοφυλάκιο του Αθλητισμού τόνισα τη σημασία των απόλυτα ασφαλών Αθλητικών Εγκαταστάσεων. Η ανακήρυξη του Αναδόχου για τη Στατική και Λειτουργική Αποκατάσταση των Στεγάστρων του Κεντρικού Σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου του ΟΑΚΑ σηματοδοτεί τη νέα εποχή για το εμβληματικό μας Ολυμπιακό Συγκρότημα, αλλά και για την εν γένει αναμόρφωση των Εθνικών Αθλητικών μας Εγκαταστάσεων. Ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση του Ολυμπιακού μας Κέντρου υλοποιείται χάρη στο συντονισμένο σχέδιο του Υπερταμείου, στη συνεισφορά του ΤΕΕ και τις στοχευμένες ενέργειες της διοίκησης, της διεύθυνσης και των εργαζομένων του ΟΑΚΑ. Πρωτίστως, βέβαια, χάρη στην πολιτική βούληση της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, για αμέριστη στήριξη στον Αθλητισμό μας. Ευχαριστώ θερμά άπαντες για την πολύτιμη υποστήριξή τους».


Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, τόνισε για τη σημασία του έργου: «Με την ανάδειξη της ΜΕΤΚΑ, μιας εταιρείας με πλούσια τεχνογνωσία στην υλοποίηση σύνθετων έργων, ως οριστικού αναδόχου για την αποκατάσταση των στεγάστρων του ΟΑΚΑ, ένα εμβληματικό έργο μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του Υπερταμείου, για λογαριασμό του ΟΑΚΑ, ολοκλήρωσε με αποτελεσματικότητα και διαφάνεια έναν απαιτητικό διαγωνισμό για τη ριζική ανακαίνιση της σημαντικότερης ολυμπιακής υποδομής της χώρας μας. Παράλληλα, το PPF έχει υπογράψει συμβάσεις ύψους σχεδόν 7,5 εκατ. ευρώ για σημαντικές εργασίες συντήρησης και επισκευής τμημάτων του ΟΑΚΑ ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται διαγωνιστικές διαδικασίες, συνολικού προϋπολογισμού 16,4 εκατ. ευρώ. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, Αθλητισμού και Παιδείας και το ΤΕΕ, δουλεύουμε με έναν κοινό στόχο: να παραδοθεί το ΟΑΚΑ ασφαλές και λειτουργικό σε όλους τους πολίτες και τους επισκέπτες του και να αποκτήσει και πάλι τη θέση που του αξίζει ως διεθνές κέντρο πολιτισμού και αθλητισμού».


Στο πλαίσιο του προγράμματος Αναβάθμισης του ΟΑΚΑ, βρίσκονται σε εξέλιξη οι εξής διαγωνιστικές διαδικασίες:


  • Η Μελέτη και Εκτέλεση Εργασιών για την Αναβάθμιση του Περιβάλλοντος Χώρου και την Αποκατάσταση της Περίφραξης του Αθλητικού Συγκροτήματος, προϋπολογισμού 11,5 εκατ. Ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
  • Η Δομική Αποκατάσταση και Ενίσχυση των Κολυμβητικών Δεξαμενών, προϋπολογισμού 2,3 εκατ. Ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
  • Οι Εργασίες Επισκευής, Συντήρησης και Στεγάνωσης της Εσωτερικής Οροφής και της Ξύλινης Πίστας του Ποδηλατοδρομίου, προϋπολογισμού 2,6 εκατ. Ευρώ, πλέον ΦΠΑ.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

«Λουκέτο» σε δύο πρατήρια σε Βόλο και Κιλκίς για νοθευμένα καύσιμα

 


Και στις δύο περιπτώσεις παραλήφθηκαν δείγματα καυσίμων τα οποία εξετάστηκαν από τις χημικές υπηρεσίες του Γενικού Χημείου του Κράτους




Ακόμη δύο πρατήρια, σε Βόλο και Κιλκίς, σφραγίστηκαν για δύο χρόνια από τους τελωνειακούς ελεγκτές της ΑΑΔΕ, καθώς διακινούσαν νοθευμένα καύσιμα στην αγορά.


Ειδικότερα:


1. Στην περίπτωση του Βόλου, είχε προηγηθεί σχετική πληροφορία από την αρμόδια Υπηρεσία Εμπορίου Μαγνησίας, σχετικά με τον εντοπισμό νοθευμένης βενζίνης 3,1 τόνων, που οδήγησε στη βεβαίωση  δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων 3.298 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα ασκήθηκε ποινική δίωξη για λαθρεμπορία.


2. Στο Κιλκίς, η σφράγιση του πρατηρίου πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο επιχείρησης υπό  τον συντονισμό του Κεντρικού Θαλάμου Επιχειρήσεων της ΑΑΔΕ, μετά από αξιοποίηση πληροφορίας από την Διεύθυνση Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κιλκίς.


Και στις δύο περιπτώσεις παραλήφθηκαν δείγματα καυσίμων τα οποία εξετάστηκαν από τις χημικές υπηρεσίες του Γενικού Χημείου του Κράτους της ΑΑΔΕ και χαρακτηρίστηκαν ως μη κανονικά και νοθευμένα με άλλα πετρελαϊκά προϊόντα.


Τη διετή σφράγιση ακολουθεί σειρά επιπρόσθετων μέτρων, όπως:


- βεβαιώσεις προστίμων που ξεπερνούν τα εκατόv πενήντα χιλιάδες ευρώ  (150.000€) ανά πρατήριο

- απάντληση των καυσίμων από τις δεξαμενές των πρατηρίων

- απόσυρση των σημάτων, των αντλιών και του εξοπλισμού των πρατηρίων

- αφαίρεση των αδειών λειτουργίας των πρατηρίων

- διακοπή διάθεσης και διακίνησης ενεργειακών προϊόντων προς τα συγκεκριμένα πρατήρια και τα συνδεδεμένα με αυτά, στο πλαίσιο τήρησης των Μέτρων Δέουσας Επιμέλειας.

- δημοσιοποίηση των στοιχείων των παραβατών στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Σε λίγο θα δίνουν «χρυσάφι» για τα εσωτερικής καύσης αυτοκίνητά μας - Τι έρχεται με τις απαγορεύσεις της Ε.Ε.;


 

Η απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στην αγορά μεταχειρισμένων.



Αν δεν υπάρξει κάποια παράταση στον νόμο, τα καινούργια βενζινοκίνητα και diesel οχήματα θα σταματήσουν να πωλούνται από την 1η Ιανουαρίου 2035. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όποιος αγοράσει σήμερα ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Αντίθετα, η ζήτηση για μεταχειρισμένα συμβατικά οχήματα ενδέχεται να εκτοξευθεί τα επόμενα χρόνια.


Λιγότερα θερμικά αυτοκίνητα στην αγορά μεταχειρισμένων

Η σταδιακή μείωση της παραγωγής βενζινοκίνητων και diesel αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με τις αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων, σημαίνει ότι ολοένα και λιγότερα συμβατικά οχήματα θα φτάνουν στην αγορά μεταχειρισμένων. Η πανδημία και η έλλειψη πρώτων υλών έχουν ήδη περιορίσει την παραγωγή νέων αυτοκινήτων από το 2020 και μετά, οδηγώντας σε μικρότερη διαθεσιμότητα θερμικών μεταχειρισμένων.


Συγκριτικά με την περίοδο 2017-2020, η παραγωγή νέων αυτοκινήτων από το 2020 και μετά ήταν αισθητά μικρότερη, με αποτέλεσμα να υπάρχουν λιγότερα διαθέσιμα μεταχειρισμένα οχήματα σήμερα. Αυτό επηρεάζει άμεσα τη διαθεσιμότητα τις τιμές, αλλά και την ποιότητα των μεταχειρισμένων οχημάτων καθώς η προσφορά μειώνεται, ενώ η ζήτηση για θερμικά αυτοκίνητα παραμένει υψηλή.


Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων αυτοκινήτων σε μεγάλες αγορές, όπως η Γερμανία και η Βρετανία, μέχρι το 2028 η διαθεσιμότητα θερμικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα είναι έως και 70% χαμηλότερη από ό,τι σήμερα. Αυτό συμβαίνει επειδή οι καταναλωτές που κατέχουν ήδη βενζινοκίνητα και diesel μοντέλα ενδέχεται να τα κρατήσουν περισσότερο, αποφεύγοντας την αγορά ηλεκτρικού.


Παράλληλα η μειωμένη παραγωγή νέων αυτοκινήτων την τελευταία τετραετία έχει ήδη οδηγήσει σε λιγότερα διαθέσιμα μεταχειρισμένα, ενώ οι κατασκευαστές δίνουν προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση, μειώνοντας περαιτέρω την παραγωγή βενζινοκίνητων και diesel.


Εάν η ζήτηση για συμβατικά αυτοκίνητα παραμείνει υψηλή, οι έμποροι μεταχειρισμένων θα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να βρουν διαθέσιμα μοντέλα. Οι τιμές των βενζινοκίνητων και diesel οχημάτων ενδέχεται να αυξηθούν σημαντικά, ειδικά για μοντέλα που κατασκευάστηκαν από το 2020 και μετά. Η αβεβαιότητα για τη μελλοντική αξία των ηλεκτρικών μεταχειρισμένων, σε συνδυασμό με την αξιοπιστία που προσφέρουν τα θερμικά αυτοκίνητα, αναμένεται να διατηρήσει τη ζήτηση τους σε υψηλά επίπεδα.


Αξίζει να αγοράσει κανείς θερμικό αυτοκίνητο σήμερα;

Όσοι σκέφτονται να αποκτήσουν αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν χρειάζεται να ανησυχούν για την απαγόρευση του 2035. Ο νόμος αφορά αποκλειστικά την πώληση νέων μοντέλων και δεν επηρεάζει τη χρήση, την κατοχή ή τη μεταπώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Μάλιστα, λόγω της μείωσης της διαθεσιμότητας, η αξία των θερμικών αυτοκινήτων ενδέχεται να διατηρηθεί ή ακόμα και να αυξηθεί στα επόμενα χρόνια.


Πηγή


Διαβάστε περισσότερα